Trwa budowa nasypu i konstrukcji pod most na nowym śladzie Regionalnej Drogi Racibórz Pszczyna nad ul. Rudzką. Równocześnie powstają podpory pod 400-metrowy most nad rzeką Odrą, dzięki któremu dzielnice Miedonia i Ostróg zyskają drogowe połączenie.
Budową drogi Racibórz – Pszczyna zajmuje się, na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, firma Strabag. Obwodnica będzie drogą klasy głównej ruchu przyspieszonego o łącznej długości 7,8 km. Na odcinku od Rudnika (DK 45) do węzła z ul. Rudzką (DW 919) droga będzie jednojezdniowa, a na odcinku od ul. Rudzkiej do Rybnickiej (DW 935) będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Droga ma odciążyć ruch w centrum Raciborza. Koszt tej inwestycji to prawie 300 mln zł. Ma zostać oddana do użytku w lutym 2022 roku.
Jeszcze w czerwcu tego roku planowana jest zmiana organizacji ruchu w miejscu przecięcia obwodnicy z ul. Podmiejską w dzielnicy Miedonia. Tam wprowadzony będzie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. Związane jest to z koniecznością przebudowy ul. Podmiejskiej i włączenia jej do skrzyżowania z obwodnicą. Powstaną wysepki rozdzielające strefy wjazdu i zjazdu na skrzyżowanie. Te zmiany organizacji ruchu mają trwać około 4. tygodni.
Poniżej zdjęcia z dwóch charakterystycznych miejsc, gdzie powstaną wiadukty: nad linią kolejową oraz nad Rudzką.
Fot. /i/
/źródło: UM Racibórz oprac. c/