– Apeluję do naszych klientów, że jeśli są sytuacje, w których mogą załatwić swoją sprawę przez internet czy poprzez wideorozmowę, to zachęcam do skorzystania z takiej usługi – podkreśla Beata Kopczyńska.
Nie trzeba przychodzić do ZUS, by załatwić swoje sprawy. W zdecydowanej większości można to zrobić przez internet poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Dla tych klientów, którzy cenią sobie bezpośrednią rozmowę z pracownikiem, instytucja uruchomiła wideorozmowy. Na wizytę w ZUS można umówić się także przez telefon wskazując placówkę i konkretny datę oraz godzinę spotkania z ekspertem.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych jako jeden z nielicznych urzędów przyjmuje klientów bez ograniczeń i wcześniejszego umawiania. Można przyjść o dowolnej porze pracy urzędu i załatwić swoją sprawę. Trzeba jednak pamiętać, że obsługa w ZUS jest realizowana przy bezwzględnym przestrzeganiu zasad reżimu sanitarnego. Ze względu na bezpieczeństwo, zarówno klientów, jak i pracowników, osoby odwiedzające ZUS są wpuszczane do wewnątrz budynku w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy. Przy stanowisku może przebywać tylko jedna osoba. Natomiast osoby towarzyszące, za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem, nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.
E-wizyta bez kolejek
– Zwracamy się z prośbą do naszych klientów, aby odwiedzali nasze placówki tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Przy większej liczbie osób o danej godzinie może dojść do sytuacji, że ktoś będzie musiał poczekać na zewnątrz. Dlatego jeszcze raz apeluję do naszych klientów, że jeśli są sytuacje, w których mogą załatwić swoją sprawę przez internet czy poprzez wideorozmowę, to zachęcam do skorzystania z takiej usługi – podkreśla Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS.
Telefonicznie umów wizytę w ZUS
Dla tych osób, które chciałyby na miejscu, w placówce ZUS, porozmawiać z ekspertem, instytucja umożliwiła umówienie spotkania na konkretny dzień i godzinę. Swoja wizytę w ZUS można zaplanować poprzez profil na PUE ZUS. – Mając świadomość, że jest grono klientów, którzy takiego konta nie mają, a zależy im osobistym kontakcie z pracownikiem ZUS, uruchomiliśmy dla nich usługę umawiania się na wizytę w ZUS telefonicznie. Podczas rozmowy trzeba podać swoje dane – imię, nazwisko, PESEL lub serię i numer dokumentu tożsamości oraz numer telefonu komórkowego. Dodatkowo należy też podać placówkę, w której ma się odbyć spotkanie, sprawę, jaką chce się omówić z ekspertem ZUS oraz wskazać dzień i godzinę wizyty – wyjaśnia rzeczniczka.
Na podany przez klienta numer telefonu zostanie wysłana wiadomość SMS z terminem oraz numerem rezerwacji wizyty. Zawiera on 10 cyfr, które należy wpisać na ekranie urządzenia do wydawania numerków w placówce ZUS.
– Te wszystkie rozwiązania mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu naszych klientów. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji epidemicznej, gdy powinniśmy unikać większych skupisk ludzi – dodaje rzeczniczka.
Aby umówić telefonicznie wizytę dla klientów w placówkach podległych Oddziałowi ZUS w Rybniku, należy zadzwonić pod nr tel. 727 690 822.
Skrzynki na dokumenty
We wszystkich placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
Więcej informacji na temat umawiania wizyt w ZUS można znaleźć pod adresem https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/zarezerwuj-wizyte.
oprac. /kp/