DW 935 z Raciborza do Rzuchowa otwarta po remoncie [ZDJĘCIA]

dw 935 kornowac
W ramach zadania przebudowano odcinek DW935 od Kanału Ulga w Raciborzu, do skrzyżowania z DW933 w Kornowacu

Zakres prac objął rozbudowę układu drogowego wraz z przebudową istniejącej infrastruktury. Powstały chodniki, zatoki autobusowe i ciągi pieszo-rowerowe.

W gminie Kornowac oddano do użytku przebudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 935. Inwestycję o wartości ponad 94 mln zł zrealizowano ze środków budżetowych województwa śląskiego. W wydarzeniu uczestniczyli: marszałek woj. śląskiego Jakub Chełstowski, wicemarszałek Wojciech Kałuża, posłowie Adam Gawęda i Grzegorz Matusiak, sekretarz stanu w ministerstwie sprawiedliwości Michał Woś, senator Ewa Gawęda oraz starosta raciborski Grzegorz Swoboda i wójt gminy Kornowac Grzegorz Niestrój.

- reklama -

Inwestycja jest zlokalizowana na terenie gmin Racibórz i Kornowac. W ramach zadania przebudowano odcinek DW935 od Kanału Ulga w Raciborzu do skrzyżowania z DW933 w Kornowacu. Zakres rozwiązań projektowych objął przebudowę DW935 polegającą na rozbudowie układu drogowego, w tym dobudowie trzeciego pasa ruchu na odcinku wzniesienia ul. Rybnickiej w Raciborzu, wraz z przebudową istniejącej infrastruktury – sieci wodociągowej, gazowej, kanalizacyjnej, telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej i oświetlenia ulicznego. Powstały chodniki, zatoki autobusowe i ciągi pieszo-rowerowe.

– To kolejna ważna inwestycja w regionie, która poprawia bezpieczeństwo, zwiększa komfort jazdy kierowców i wpływa na jakość życia. Co ważne, finansowanie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 935 w gminie Kornowac w kwocie 94,2 mln zł w całości pochodzi z budżetu województwa śląskiego. Dzięki takim przedsięwzięciom mieszkańcom żyje się lepiej, mogą w lepszych warunkach dotrzeć do szkoły czy pracy, a dzięki ścieżkom rowerowym bezpiecznie i aktywnie spędzić wolny czas – mówił Jakub Chełstowski.

– To największa historycznie inwestycja bez udziału środków zewnętrznych zrealizowana w regionie. To bardzo uczęszczana droga, niezwykle ważna dla mieszkańców powiatu raciborskiego, tym bardziej się cieszę, że oprócz nowoczesnej nawierzchni zrealizowano też ścieżkę rowerową, infrastrukturę służącą mieszkańcom i oświetlenie. To zupełnie nowa jakość – podkreślał Michał Woś.

Wszystkie przebudowywane i budowane drogi wojewódzkie w regionie są dostosowane do maksymalnego nacisku osi 11,5 tony. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach stosuje najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, uwzględniające tzw. „koszt życia drogi”. Przewidywana trwałość przebudowywanych i budowanych przez ZDW w Katowicach dróg wynosi 50 lat. W tym czasie nie będzie konieczna ich gruntowna przebudowa.

fot. ZDW w Katowicach
oprac. /kp/

- reklama -

1 KOMENTARZ

  1. Lepiej jak był objazd przez Markowice. Spokojnie się jechało. A teraz? Zawalidrogi powróciły co jeżdżą 30km/h !!! Jeździjcie chociaż tyle ile można maksymalnie. Droga ponownie jest obciążona i zatłoczona, tiry wracają. Te 50 lat ta droga nie wytrzyma

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here