71% firm deklaruje prowadzenie działań w obszarze ochrony środowiska lub skierowanych do lokalnych społeczności.
Walka ze zmianami klimatu to największe wyzwanie dla Polski i świata, a ponad połowa firm deklaruje działania w tym obszarze – wynika z najnowszej edycji badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”. Na kolejnych miejscach w perspektywie wyzwań globalnych znalazła się walka z głodem i zapewnienie dostępu do czystej wody i poprawa warunków sanitarnych. Inaczej kształtują się wyzwania stojące przed Polską. Wśród obszarów wymagających pilnego działania w naszym kraju tuż po walce ze zmianami klimatu przedsiębiorcy wskazują konieczność zapewnienia czystej i dostępnej energii, równość płci oraz dobrą jakość edukacji.
Podobnie jak w ubiegłych latach firmy najczęściej angażują się w działania skierowane do swoich pracowników. Wśród nich na pierwszym miejscu są dodatkowe świadczenia socjalne, takie jak prywatna opieka medyczna, zajęcia sportowe czy bony upominkowe. Kolejne miejsce zajmują działania związane z dofinansowaniem nauki czy proponowaniem dodatkowych szkleń w ramach organizacji lub poza nią.