Każdy gimnazjalista musi przygotować projekt edukacyjny. Wybór tematu należy do młodzieży. Gotowy projekt zespół przedstawia na forum.
W tym roku szkolnym gimnazjaliści z Nędzy przygotowali np. projekt ciekawego zagospodarowania szkolnej przestrzeni. W swoich pracach poruszali też tematy społeczne czy historyczne.
– Chodzi o to, żebyśmy przygotowali młodzież do pracy zespołowej, może się zdarzyć, że w grupie za którą nie będą wcale przepadać. W przyszłości mogą pracować np. w korporacji, w zespole ludzi, z którymi powinni umieć się dogadać, podzielić obowiązki, osiągnąć cel – mówi Anna Wojtek, nauczycielka w Zespole Szkolno-Gimnazjalnym w Nędzy.
W projekcie Agnieszki Swobody i Zuzanny Orłowskiej z klasy II b chodziło o to, żeby sprawdzić czy współcześni uczniowie doceniają obecne wygody. Dziewczyny rozeznały temat wśród rówieśników, ale przeprowadziły też ciekawe rozmowy w swoich domach. – Okazało się, że kiedyś w szkołach nie było takich wygód. Nawet toalety były na podwórku i to często drewniane! – opowiada Agnieszka. – Już nie mówiąc o karach cielesnych! – dorzuca Zuzanna.
Zaś Michał Galli ze swoją grupą projektową zastanawiali się jak wyglądałoby ich życie tysiąc lat temu? – Moje życie byłoby spokojniejsze! Ludzie wtedy kompletnie nie liczyli czasu. A poza tym w tym wieku już bym miał rodzinę! – śmieje się uczeń. Ten historyczny projekt zaowocował cotygodniowymi spotkaniami, podczas których uczniowie zajmują się odtwarzaniem średniowiecza.
Fot. UG Nędza
oprac. /j/