– Przykład ulicy Bolesława Chrobrego pokazuje, jak ważne jest podejście promujące ruch rowerowy i pieszy, który często w obecnym czasie jest sprawą drugorzędną – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy.
Dobiegają końca prace związane ze zmianami organizacji ruchu, które mają poprawić bezpieczeństwo na ul. Bolesława Chrobrego w Rybniku. Na ul. Bolesława Chrobrego zlikwidowany został funkcjonujący tam wcześniej pas postojowy dla samochodów, a w jego miejsce powstała dwukierunkowa droga rowerowa oddzielona od jezdni pasem zieleni. Docelowo będzie ona łączyć dwukierunkową drogę rowerową, która przebiega przez ul. Kościuszki z ul. 3 Maja.
– Co zyskujemy po wprowadzeniu zmian? Dwukierunkową drogę rowerową, pas zieleni oddzielający drogę dla rowerów od pasów dla pojazdów – wkrótce wykonane będą nasadzenia, bezpieczniejsze skrzyżowanie z ul. 3 Maja oraz mniejszą prędkość na prostym odcinku drogi spowodowany zawężeniem pasów ruchu dla pojazdów i zmianą profilu łuku, przyjazną i bezpieczną przestrzeń, która jest jednym z elementów spójnej polityki aktywnej mobilności miejskiej – wymienia rybnicki magistrat.
Modernizację skrzyżowania wraz z sygnalizacją świetlną ul. Bolesława Chrobrego z ul. Tadeusza Kościuszki zaplanowano tak, aby połączyć przejazdem rowerowym drogi rowerowe na tych ulicach.
– Przykład ulicy Bolesława Chrobrego pokazuje, jak ważne jest podejście promujące ruch rowerowy i pieszy, który często w obecnym czasie jest sprawą drugorzędną – przekonuje Łukasz Karbowiński, rybnicki Oficer Rowerowy. – Pamiętacie, ile kolizji i wypadków miało miejsce na skrzyżowaniu 3 Maja i Chrobrego? A ile wypadków było w ostatnim roku, kiedy prowadzono tam prace? Nie jest to jaskrawy przykład, jak spowolnienie ruchu (wynikające akurat z prowadzonego remontu) odniosło pozytywny skutek? – mówi Łukasz Karbowiński.
fot. UM Rybnik
oprac. /kp/