Skomentuj przebudowę ronda

Zakończył się pierwszy etap przebudowy raciborskiego ronda. Wojewódzki Zarząd Dróg zakończył prace na odcinku wlotu na rondo od ulicy Podwale.

W miejsce dwupasmowego prostego wjazdu na rondo, powstała jednopasmowa droga dojazdowa, (powstał skwer z chodnikiem obok McDonalds).
Do redakcji docierają prośby kierowców o wyjaśnienie jaki jest docelowy plan przebudowy, gdyż jak twierdzą, aktualnie zmiany na razie utrudniają wjazd na rondo. Powołując się na szkice opublikowane w prasie kilka tygodni wcześniej (prawdopodobnie w ramach konsultacji społecznej) twierdzą, że w planowanej koncepcji, w tym miejscu gdzie aktualnie zbudowano skwer, miała być droga bezkolizyjnego wjazdu na most oraz skrętu w prawo.

Redakcja zadała pytanie rzecznikowi Wojewódzkiego Zarządu Dróg – Krystianowi Dudek, czy rzeczywiście doszło do zmiany koncepcji przebudowy ronda oraz czym kierowano się zastępując wcześniejsze powierzchnie pasa ruchu skwerem i budując wąski (zapewne trudny do pokonania dla długich pojazdów) pas wjazdowy.
Dziś, 22 grudnia otrzymaliśmy odpowiedź. – Celem zadania jest zwiększenie bezpieczeństwa poprzez zmniejszenie ilości punktów kolizyjnych przy dwupasmowym zjeździe z ronda. Jeśli chodzi o okolice restauracji McDonald’s wykonane prace polegały na przesunięciu zjazdu do restauracji – pisze rzecznik. – Co istotne – projekt przebudowy oparty jest na koncepcji przedstawionej przez Urząd Miasta w Raciborzu co świadczy o tym, iż spełnia oczekiwania władz miejskich reprezentujących mieszkańców. ZDW podaje, że dotychczasowe koszty realizacji robót wyniosły 300 tys. zł. Całość przebudowy ronda i ulicy Reymonta wiąże się z kosztami około 6,5 mln zł. Propozycja dalszych prac będzie przedstawiona w planie finansowym na 2007 rok. Jeśli sejmik województwa zdecyduje o akceptacji – w 2007 roku wykonane będą dalsze prace prowadzące do zakończenia remontu ronda oraz ulicy Reymonta.


Publikujemy zdjęcia przebudowanego wjazdu na rondo i zachęcamy Czytelników do wyrażenia opinii na ten temat.
Czy zmiany ułatwiają poruszanie się po coraz bardziej zatłoczonych drogach Raciborza? Czy doszło do przypadkowego wyboru projektu na przebudowę lub jego zmiany? Czy wykonawca (zarządca) badał skuteczność przyjętego do realizacji rozwiązania pod względem wieloletnich zmian komunikacyjnych miasta? Jakie one były?

/i, SaM /






- reklama -

81 KOMENTARZE

  1. Wygląda lepiej ale grozi tragedią komunikacyjną. Podwale od dłuższego czasu jest już nieprzejezdne. Klienci kasuflandu z jednej strony a z drugiej – jednopasmowy wjazd na rondo czynią tą część miasta ewidentnie zakorkowaną. Nie sądzę aby to było bezpieczne. Zamiast stać w korku, kierowcy nakręcają na Podwalu zjeżdzając na parking, tak to się u nas „w imię bezpieczeństwa” zmiany wprowadza. Aby było bezpieczniej należy znieść łapówkarstwo na egzaminach na prawo jazdy to sobie kierowcy poradzą.

  2. ktoś musi uwielbiać McDonaldsa, że mu takim gestem oddali trawnik… może komuś przeszkadzały samochody w spokojnym trawieniu papki? No i czemu chodnik odrazu nie prowadzi do kasy McDonaldsa?

  3. Przebudowa była niepoczebna miasto za tą przebudowe ronda zapłaciło a na tym zyskał tylko McDonald`s a kierowcy ucierpieli. Ciekawe kto dostał w łape za ten projekt ???

  4. brawa wielkie dla projektanta poprostu lepiej nieszlo tego zrabac!! Pomniejszyc droge komu to potrzebne tirom? lepiej jak byscie sie wzieli za przebudowe wiaduktu! A jesli chodzi o rondo to ta brzebudowa nic niedala dalej 1 duze zamieszanie i sznor samochodow….

  5. Nic gorszego nie można było wymyśleć? Teraz na wjazd na rondo z Podwala można nawet czekać od Kauflandu. Z Nowomiejskiej też gorzej wyjechać, bo jak kiedyś z ronda auta skręcały na Nowomiejską to można było wyskoczyć a teraz jak ktoś skręca na N-miejską to z Podwala już następny blokuje wjazd. Słowem do d…

  6. PS. i wąsko tak jak w głowach urzędasów i projektantów. Dlaczego te ciołki utrudniają ludziom życie. Jak coś jest nienajlepsze to zawsze ktoś stara się to powprawić a w rzeczywistości sperniczy jeszcze bardziej. Pomysłodawca i prokektant powinien oddać kasę za tą spapraną robotę!!!!

  7. Nie odczuwam wielkiej różnicy w jeździe po rondzie, a na pewno nie odczułam żadnej poprawy. Jak było, tak dalej jest cholernie niebezpiecznie. Juz nie raz powtarzałam, żeby wziąć przykład z dużego ronda we WROCŁAWIU – gdzie zewnętrznym pasem nie można objeżdzać dookoła ronda tylko na najbliższym zjeździe się go opuszcza, a do objeżdżania ronda przeznaczony jest pas wewnętrzy – i wszystko jest jasne. A w Raciborzu każdy jeździ po swojemu co nieuchronnie prowadzi do kolizji.

  8. Według mnie to najlepsze co można było zrobić z istniejacym rondem. Dobra robota. A wszystkim krytykującym polecam poprawę własnych umiejętności w prowadzeniu samochodu. Czekam z niecierpliwościa na przebudowę skrzyzowania ulicy Londzina z Odrostradą.

  9. Było lepiej jest gorzej. Po pierwsze wjazd od ulicy Podwale, która jest jedna z najbardziej tłocznych w Raciborzu na rondo, zmiejszono z dwóch pasów na jeden. Rzekomo żeby lepiej sie wjeżdzało od Nowomiejskiej. Tyle, że nowomiejscka to żadna obwodnica (nie przenosi zadnego ruchu tranzytowego) i nie moze miec priotytetu, po drugie, i tak się wcla eod Nowomiejskiej lepiej nie wjeżdża. Przedtem można było wyskoczyć, przed wyjeżdzajacym autem z Podwala (bo dopiero ruszał). Teraz auta z Podwala są

  10. już rozpędzone i wjechac szybko sie nie da. Po drugie na rondo miedzy Odrzańską oa Podwalem zostało zwężone. Pasy są węższe. Za to mamy wielki trawnik pzred McDonaldsem. Patrzcie i uczcie się wszyscy zwolennicy socjalizmu jak władze publiczne wydają pieniądze. Cudze. Korwin Mikke miał rację. Jak się urzędnicy za coś biora to na pewno to sp….

  11. Eee już tak nie przesadzajcie. Zamiarem „wygięcia” wylotu/wlotu ul.Podwale było zwiększenie szans na wjazd na rondo kierowcom stojącym na Nowomiejskiej. Czyżbyście już zapomnieli jak wyglądała jazda z Nowomiejskiej na rondo? można było tego dokonac tylko wtedy gdy jakiś wielki pojazd (np autobus)chwilowo zablokował jadących z Podwala na rondo – a ci zawsze na wprost pakowali się na rondo i dolej na most nie dając szans kierowcom z Nowomiejskiej. A na nowym skwerku można postawić kolejny pomnik;)

  12. Skoro po jednej stronie ronda stoi pomnik Matki Polki to na powstałym skwerku można postawić pomnik „Ojca Polaka”, który od kilku lat pracuje w Irlandii:)

  13. Moim zdaniem jest na pewno lepiej niż było wcześniej. Głównym celem przebudowy było oddalenie wjazdu z Podwala od ulicy Nowomiejskiej i cel został zrealizowany. Na pewno poprawi to bezpieczeństo na samym rondzie, a co do korków na Podwalu… no cóż może czas o obwodnicy pomyśleć

  14. Od Nowomiejskiej nie wjeżdża się lepiej. Teraz auta z Podwala jadą sznurkiem już rozpędzone. A przedtem dopiero co ruszały. A co do bezpieczeństwa. Od tego jest Policja, żeby go pilnować. Stanęła by sobie koło ronda powlepiała mandaty tym, którzy z wykonuja niebezpieczne manewry – najpierw trzeba by jednak wymalowac pasy i ustalic z jakiego pasa gdzie można skręcać. Ale jak wiadomo Policja nie sądzi aby była od pilnowania bezpieczeństwa tylko od łapania na radar i przynosznenia zysków państwu.

  15. No i niech mi ktoś powie po co jest zwężone rondo między Odrzańską a Podwalem? Nie wszyscy zauważyli, że poszerzyli tam chodnik, nie wiadomo dla kogo.

  16. O ile pamiętam między Odrzańską a Podwale mieli przywrócić możliwość parkowania i co? I nic. Idę o zakład, że chwalący to „nowe” rozwiązanie nie stali na wjazd na rondo pod Kauflandem a może samochodem jechali ostatnio w ubiegłą niedzielą do kościoła? Ja niestety na Ostróg dziennie muszę z Nowomiejskiej dostać się na rondo i most i to ok. godziny 14.20 i stwierdzan, że jest GORZEJ.

  17. Coś mi się wydaje, że to rondo ruszono na potrzeby M-donalda. Kto na tym zarobił, nigdy się nie dowiemy, fakt że rondo zrobiło się ciaśniejsze i mniej przelotowe widać wyraźnie.Ale to normalka w wydaniu Rac-urzadu, chyba po to ich wybraliśmy.Nie wiem, po co ten plac na środku ronda? Czy nie lepiej zrobić skrzyżowanie ze światłami i zrobi się plac na parkingi dla interesantów Biura Notarialnego i in.

  18. Ronda są trendy i dlatego zostało i zostanie. W końcu chcemy być rybnikiem2 🙂 Problem będzie do wtedy, dopóki kierowcy nie zrozumieją, że jest obwodnica śródmiejska – Pocztowa-Nowomiejska. Jednak całe miasto woli stać na światłach Wojska Polskiego i Mickiewicza. Tak samo, jak w godzinach powrotu z pracy są kilometrowe kolejki pod wiaduktem na Piaskowej.

  19. Do asdf. „Typowe komunistyczne myślenie. My chcieliśmy tak dobrze, ale ludzie wszystko nam zepsuli. My wiemy co jest dla nich lepsze ale oni i tak robią po swojemu.” Ludzie nie jeżdżą obwodnicą śródmiejską bo im się nie opłaca. Nie mają po drodze. Obwodnica śródmiejska, trochę rozładowuje ruch, ale więcej niż trochę nie może. Bo jej cele byly inne. A jakie to można sie domyśleć.

  20. jestem ciekawy jak to będzie, jak w przyszłym roku dokończą przebudowę..do tego czasu wstrzymuje się z komentowaniem,jakoś nie wypada komentować efektu pracy w połowie tej pracy.A jeśli chodzi o moje zdanie nt.tego ronda.Najchętniej bym je zlikwidował.

  21. wszystko dobrze, ale dlaczego znowu zlecenie na taką fuchę dostał największy partacz w mieście trawiński? Nie ma już innych firm? Stale tylko wybiera się fuszerów i partaczy, a w końcu to duża inwestycja i zasługuje na to, aby być dobrze wykonana.

  22. bo partacze proponują najniższe ceny i zgodnie z prawem (UZP),to im przypada robota.Oczywiście istnieje możliwość niedopuszczenia takiej firmy do przetargu,wiec pytanie brzmi:czemu jest dopuszczana,skoro się nie wywiązała nalezycie z poprzednich?lub czy edek pracuje u konkurencji?:)Wesołych świąt!

  23. Co za głąb projektował te zmiany ! Komu i czemu mają służyć one służyć? Czy pan projektant nie zauważył, że zwąził drogę??!! Myślę,że odpowiednie oragana powinny zainteresować się tak idiotycznymi zmianami jak i niedouczonym projektante, a powstałe straty powinien odrobić w robotach publicznych!!

  24. Bo w Raciborzu za 6,5 miliona zostanie wykopany pod rondem tunel a na samym rondzie postawiona kopuła tak jak w Katowicach:))). Kiedyś słyszałem, że jeśli jest przetarg to dobry gospodarz odrzuca najtańszą i najdroższą ofertę ale u nas pan Trawiński wygrywa przetargi i to na długo przed ich ogłoszeniem (przetargi robi się dla czystej formalności biurokratycznej a i tak wiadomo, że roboty będzie wykonywał R.Trawiński).

  25. A-F źle słyszałeś o przetargach. W przetargach wygrywają dziadowskie firmy, ponieważ urzędnicy źle piszą specyfikacje. Warunki są tak ustalone, że może je spełnić każdy, a potem stosuje się tylko jedno kryterium oceny: 100 % cena. Więc wygrywają firmy badziewia. Trawiński jest nawet całkiem niezły przy niektórych. Istnieje też możliwość odrzucenia oferty jeśli wynika z niej, że w sposob oczywisty cena nie odpowiada wartosci zamówienia i została zaniżona. Takie oferty się zdarzają, bo firmy ….

  26. zatrudniają pracowników na czarno, oszukują na materiałach i skutkiem czego przedstawiają niskie ceny. Są to często firmy które zatrudniaja kilka osób i dopiero po wygraniu przetargu zatrudniają korzystając z Urzedu Pracy większą liczbę. Jakość ich robót też jest więc żałosna. Kontrola ich prac przez inspektora nadzoru inwestorskiego, zazwyczaj kolejnego urzędnika jest często iluzoryczna. Często zresztą nadzór inwestycyjny pełni prywatna firma. Jeśli jest to firma z prawdziwego zdarzenia to ok.

  27. Ale bardzo często inspektorzy nadzoru inwestorskiego są kolejnym słabym ogniwem, bo są to emerytowani technicy, (lub inżynierowie) którzy kiedyś zdobyli uprawnienia. Nie mają kosztów, mogą sobie trochę dorobić więc wygrywają przetargi na nadzór inwestorski. Nie mając ani chęci ani możliwości zapanowania nad większą inwestycją. Oczywiscie winę ponosi urzędnik, który pisze złą specyfikację do przetargu na nadzór. Znowu bowiem nie postawił warunków które tylko lepsi mogli by spełnić.

  28. Na przyklad takich, że prowadziło sie już nadzór inwestycyjny w ostatnich kilku latach zblizonej wielkościowo inwestycji. Ale urzednicy nie lubią się męczyć, piszą specyfikacje proste jak drut,jedynym kryterium oceny stanowi ponadto cena i efekty w polskich inwestycjach są widoczne. Zarówno wykonawcy jak i inspektorzy nadzoru inwestorskiego są z niskiej półki. Tak się dba o państwowe. P.S. Tak wiec Trawiński naprawadę nie jest taki zły.

  29. A to ciekawe,nawet bardzo ciekawe,tylu fachowcow od inzynierii lądowej zebrało się na forum,samim szpece od krytyki,wszechwiedzący co jest dobre a co złe a często gęsto wokól siebie nie jestescie w stanie nic dobrego zrobic-krytyka dobra zecz ale wowczas jezeli samemu się cos dokonało w zyciu,tylko jeden forumowicz zasługuje na uwagę/kierowca/ za te pieniądze wybudowac most na Odrze,reszta to kmioty…

  30. O widzę, że ZZZ z okazji wigilii przemówiło ludzkim głosem 🙂 Rondo rondem, ale jestem ciekaw jak skończy się sprawa Londzina/Kozielska/Głubczycka i co będzie przy CH na Kamienioku. Bo że korek będzie aż na most, to wiadomo 🙂

  31. W każdym mieście, który to jest dzielony przez rzekę, największym problemem są mosty, raczej ich brak. Jest rzeczą skandaliczną tu w Raciborzu unikania tego tematu. Kulturowe zacofanie powoduje brak nowoczesnego myślenia, które jest istotne w działaniach na rzecz rozwoju miasta Raciborza. Brak mostu powoduje abstynęcję gospodarczą Raciborza na wolnym rynku. Ci, którzy tego nie wiedzą zasługują na diagnozę typu: debile! WESOŁYCH I POGODNYCH ŚWIĄT piszącym i czytającym na portalu życzy Józef N.

  32. Brakuje na ziemi raciborskiej dobrych firm zajmujących się drogownictwem.Nie ma konkurencji więc przetargi wygrywa BORBUD i Trawiński.Trawiński ma kilku fachowców a reszta robotników to ludzie przypadkowi.Dlatego codziennie jest potrzebny nadzór zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora, także do jakości robót oraz dyscypliny i organizacji pracy /napoje alkoholowe po zakończeniu szychty a nie podczas, i kiepskie tempo pracy/.To są unijne ale i nasze pieniądze.Nie pozwólmy na marnotrawstwo.

  33. Decyzji o budowie mostu, dotychczasowe władze nie podejmą!!!Taka inwestycja to duże pieniądze, których nie ma jak „uszczuplić”? Wesołych Świąt Bożego Narodzenia dla wszytkich, którzy ośmielają się zauważać głupotę, wskazując również istotne patologie w tym mieście. Przybieżeli do Betlejem(Racu) pasterze i grają sobie, igrają sobie…

  34. Dla mnie teraz bezpieczniej wjeżdża się na rondo a specjalistom od inżynieri drogowej z forum i redakcji polecam by przygotowali pare projektów i rowali pracami.Największym specjalistą od rond jest radny Klima ostatnio stylizujący się na pajaca w czerwonej czapce i nazywając siebie mikołajem.

  35. A to niech sobie wytoczy proces jeśli ma powód. Czyżby wymienienie nazwiska „Trwaiński” jest karalne? Chyba, że powstało 11 przykazanie o niewymienianiu imienia Remigiusza T. nadaremno.

  36. Od kiedy BORBUD zajmuje się drogownictwem? Co do Trawińskiego przypadkowi pracownicy, których zatrudnia głównie jeżdżą taczką i podrzucają brukarzom kostkę. Do tego nie trzeba akurat mieć specjalnych kwalifikacji. A jeżeli poruszasz kwestię dyscypliny i organizacji pracy to zostaw to właścicielom firm. Jeżeli termin wykonania zlecenia przypada na np. grudzień, to żaden wykonawca przy zdrowych zmysłach nie będzie stawał na rzęsach, żeby zakończyć budowę np.we wrześniu.

  37. jeżeli to częściowy projekt naszych urzędników to są oni bardzo słabi i nie jeżdżą samochodami.Poprawki spowodowały że wyjazd od ul.Batorego stał się bardzo uciążliwy.żamiast polepszyć szybkość i bezpieczeństwo polepszono dojazd do donalda oraz uatrakcyjniono jego położenie.Oj kompetentni urzędnicy proste sprawy i znowu nasze pieniądze będą wyrzucone w błoto.

  38. …po komentarzu ,,uzytkownik ronda,,widać,że niektórzy kierowcy,tak sądzę,nie maja pojęcia jaki jest cel skrzyżowań z ruchem okrężnym. Otóż zadaniem tym jest s p o– w o l n i e n i e ruchu i kierowcom niektórym to się nie podoba, ponieważ dotychczas jadąc z prostej szybko,ustawicznie wymuszali pierwszeństwo na wyjeżdzających z ul.Nowomiejskiej, ustanawiając ,,nowy przepis,,jezeli zblizasz się do ronda z lewej też masz pierwszeństwo/sic/Obecna geometria ronda ten sposób jazdy uniemożliwia.

  39. Do baranów. Nie są to Święta w które na stole stoi świąteczny baranek i niektórym BARANOM tak tego brakuje, że chcą go za wszelką cenę zastąpić wypisując bzdury na tym portalu. Może się zdecydujecie na jakąś konsekwencję, bo widzę że te same osoby narzekają,że w Racku przetargi wygrywają zewnętrzne firmy jak i że raciborskie. Tym samym nie podoba się, że są niebezpieczne skrzyżowania, ale również że poprawia się bezpieczeństwo. Takie bicie piany, dla samego bicia ? Lekarstwo na kompleksiki ?

  40. Już taką informację w związku z UKŁADE-m otrzymałem, że „obiją itp”, posądzałem,że to goryle UKłADU ale to sam UKłAD z pomocą prawników zniewala to miasto. Pozwalam sobie w tym kontekście, ten UKłAD CO ZBIERA IP-eny, nazwać mafią, która ludzi zniewolonych nazywa warzywem!!! Brak samokontroli jest ułomnością – UKłADU.

  41. Do henryka 1946. Upominasz innych a sam piszesz głupoty. Po pierwsze celem ronda nie jest spowolnienie ruchu, tylko jego rozładowanie. Po drugie w poprzednim układzie jadacy ul. Podwale mieli pierwszeństwo przed tymi z Nowomiejskiej, a to dlatego, że oni jako pierwsi wjeżdzali na rondo, więc pojazdy z Nowomiejskiej musiały czekać i ustępowac im pierwszaństwa jako tym znajdującym sie na rondzie. Naprawdę szkoda, że policja tam sobie czasami nie postała i nie powlepiała mandatów takim jak ty.

  42. Przeca tekst o zabezpieczaniu prawdziwych IP i składaniu pozwów pochodzi od raciborskiego wodza pisiorków. Czytałam coś takiego na forum w trakcie kampanii wyborczej.

  43. Niech ktoś mi wskaże gdzie w Raciborzu prowadziła prace firma zewnętrzna bądź inna niż „Bruki Trawiński” – mam na myśli roboty wykonywane w ramach przetargu. Dlatego patrząc na to,że zawsze wygrywa Trawiński śmiało można powiedzieć, że jeśli kiedykolwiek będą kolejne przetragi w Raciborzu to kolejne będzie wygrywał Trawiński.I niestety teraz jedzie Remigiusz na tym koniku,ze wciąż wygrywa i przez to świadczone przez niego usługi są coraz gorszej jakości (ścieżka rowerowa na ul.Kopernika…

  44. …już się „pofałdowała”, płyty chodnikowe na Placu Bohaterów już popękały a kostkę brukową można stopą „odkopać”- zresztą już są ubytki). Uważam, że UM miasta powinien chociaż raz w przetargu wyłonić innego wykonawcę by mieć okazję sprawdzenia jak on wykona swoje zadanie i jak trwały będzie „produkt”.

  45. Przetarg ma wyłonić najtańszego wykonawcę. Cena ma priorytet w wyłanianiu wykonawcy. Wiemy jako mieszkańcy, że u p. Trawińskiego większa część to robotnicy z bagatą przeszłością i znikomą znajomością zagadnienia prac brukarskich. Innym tematem jest jakość materiałów zastosowanych w pracach. Na końcu zaś zgodność z projektem, gdzie wszystko jest szczegółowo przedstawione co do materiałów jak i sposobu ich wykonania. Myślę, że każdy o tym wie. Ktoś przecież nadzoruje i podpisuje protokoły odbioru.

  46. Nie wiem z jaką przeszłością pracują robotnicy u Trawińskiego (każdemu należy dać szansę) lecz mam na myśli kiepskie wykonanie robót jak i też wspomniane kiepskie materiały. I to nie może się konczyć tak, że miasto wybiera najtańszego oferenta bo efekt jego pracy jest ładny przez chwilę a potem zaczyna się sypać. Wystarczy się przejść deptakiem na Długiej by zauważyć odstające kostki i zapadliska. Oferent powinien dawać kilka lat gwarancji na swoje usługi, w ramach których dokona napraw.

  47. A-F, ale to nie wykonawcy są winni, tylko urzędnicy co przygotowują takie specyfikacje. Chociaż czasami wykonawcy naprawdę tak zanizają cenę, że potem jakość robót jest niska. Powinni usuwac usterki, tyle, że inwestor (urząd) nie nalega zbytnio na to. A szkoda, bo jakby jeden z drugim nieuczciwy wykonawca poszli z torbami to może by zrozumieli, że nieuczciwie konkurowac nie można.

  48. Do axz.Piszesz brednie twierdząc, iz celem ronda ma byc rozładowanie ruchu. Przyjdź i zobacz. Takich korków, jak od czasu przebudowy ronda nie widzialem dawno.A mieszkam przy rondzie dosyc dlugo. Czasem przydaje sie troche pomyslec, zanim palnie sie jakąś bzdurę.Pozdro. P.S Co do celów jakie maja spełniac w ruchu drgowym „skrzyzowania o ruchu okręznym” :patrz http://www.krbrd.gov.pl

  49. Do angry. Syneczku naucz się czytac ze zrozumieniem, zanim znowu coś napiszesz. Po prostu nie przeczytałeś tego co piszę. Celem ruchu okrężnego ma być rozładowanie ruchu, a to że przebudowa wywołała efekt przeciwny to jest kompletnie co innego.

  50. KOMPLETNA KLAPA URZEDNICZA!!! Ktoś zrobił debilny projekt, idiota musiał zatwierdzać. Urzędnicy, mieszkańcy R-rza pozdrawiają Was serdecznie! Szczególnie po wybudowaniu Kuflandu trzeba było spowolnić wlot na rondo, prawda? Przecież to tak idiotyczne,że aż po Was przewidywalne. Za to Was urzędnicy tak szanujemy, a Lenkowi dziękujemy, że Was zostawił w spokoju i kolejne 4lata możecie stawiać pomniki i makulikowe cyrki. PS.jestem ciekaw, czy jest pomysł na odkręcenie tego bubla, czy tak zostanie?

  51. Jezu, patrzę na te zdjęcia i się śmieję… Sorki… Co za idiotyzm z dwupasmowego dojazdu do ronda zrobić lejek!! Można było zachować względy bezpieczeństwa i inaczej to rozwiązać.. Próbuje zejść do poziomu herbacianej analizy urzędniczej, ale nie mogę się doszukać sensu korkowania miasta… I to za grubą kasę!!

  52. A czego wy chcecie od tego ronda?? To jhest inwestycja i przebudowa na miare metropolii, a nie na wasze ptasie móżdżki! Jak powiedzial Lenk: by nie musieli wyjeżdżać, to po co ktoś ma wyjeżdżać? Niecjh lepiej zostanie w domu bo utknie w korku, czy to takie trudne do zrozumienia? A wykonawstwo pozwoli na to, ze za kilka lat sie to rozsypie i bedzie po sprawie! Bedzie nowa przebudowa, może tym razem z pomyślunkiem?

  53. ..do AXZ.Potwierdziłeś mi tylko,odpowiadając,że posiadasz wiadomości z zakresu ruchu drogowego niekfalifikujące cie do posiadania nawet karty mororowerowej.Przeczytaj sobie ,,ekspercie,,w jakich sytuacjach masz pierwszeństwo nadjeżdzając z lewej strony.O pierwszeństwie rostrzyga się przed wjazdem w granicę skrzyżowania.A znak A-7,,funkcjonuje,,kiedy w rondzie s,a pojazdy.Jak byś miał pytania wyjaśnię.

  54. Zwolenikom ronda w tej postaci, uzmysławiam,iż Lenk ma rcję,przecież do rozładowania korków w mieście tylko ronda – zamiast stać w korku, najpierw migacz w lewo, dostać się na środkowe pasy ronda, nie trzeba czekać, można tak jeździć w kółko bez końca, do nikąd.Chcieliście zmian, macie.Strach ludzi ogarnia, zapowiedź Lenka,że wyjdzie na peryferie(z kanalizacją)to dopiero będzie cyrk „Racu”.Lepiej nie wyjeżdżać, bo można do domu nie wrócić, bo drogi bedą rozkopane.Tu Lenk też ma rację!!!

  55. Też jestem kierowcą od 20 lat,z mojego punktu widzenia trzeba poczekać na finał przebudowy całego ronda,jedyny mankament obecnej sytuacji jest to,że nie zrobiono poziomego oznakowania pasów ruchu,prawy pas powinien być tylko do zjazdu z ronda,a lewy do kontynuacji dalszej jazdy w ruchu okrężnym.Obecnie obydwa pasy są do dyspozycji ruchu na rondzie w dowolnych kierunkach co powoduje utrudnienie wjazdu na rondo i powstawanie dużych korków.Pozdrawiam.

  56. Wszyscy widzą,że to poważny błąd i rozwijające miasto nie może sobie pozwalać na takie buble.Czy poniesie ktoś konsekwencje? Tacy fachowcy są w naszych urzędach,a Pan, Panie Lenk chce swoją gwardie klepać po plecach? Wezmie się Pan w końcu za to towarzystwo wzajemnej adoracji.. Takich ludzi Pan ma pod sobą i nie ukrywajmy,że w większości resortów urzędowych są bez odpowiednich kwalifikacji.Zasiedziałości, koneksje i zwykły żal człowieka? Ale dla miasta trzeba być męzczyzną Panie LENK.

  57. podpisuje sie dwoma rekami pod wypowiedzia Mirka G. Prawidlowe oznaczenie ronda duzo by dalo. A teraz kazdy jezdzi jak mu sie podoba, a wewnetrzny pas powinien byc do ruchu okreznego a zewnetrzny do zjazdu z ronda 🙂 Moze ktos z władz wkoncu to zrozumie!!!!

  58. Chciałbym zwrócić uwagę na nie wykorzystany teren na środku ronda,moim zdaniem można by tam ulokować wielopoziomowy parking,jedna kondygnacja podziemna połączona przejściami pod rondem,jedno wyjście koło Matki Polki drugie na skwerze u wylotu odrostrady,a trzecie na nowopowstałym skwerze przy Mc Donaldzie.W podziemiu mógłby powstać np.jakiś pasaż ze sklepikami.

  59. Do AXZ. Nie lubię się, tatuśku, powtarzać, ale dla Ciebie zrobię wyjątek:Co do celów jakie mają spełniać w ruchu drgowym „skrzyżowania o ruchu okrężnym” :patrz http://www.krbrd.gov.pl. Jeśli to za mało informacji, podpowiadam, Regionalny Projekt Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego realizowany przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2005 roku lub program Gambit 2005. Pozdrawiam.

  60. parking moze i nie jest wcale takim złym pomysłem ale całkowicie nierealnym…(jak na raciborz i mozliwosci ekhm, umyslowe urzednikow) mogą dojsc do tego problemy z sasiedztwem wody

  61. Tak… od dawna wyobrażam sobie trakt handlowo rozrywkowy nad rondem – z odrzańskiej wchodziłoby się nad rondo bez problemu, można by tamtędy zejść też na odrzańską z parkingu nad rondem

  62. Uważam, że krytyka koncepcji przebudowy ronda (m.in. zmiana wjazdu od Podwala) jest zupełnie bezzasadna – Podwale nie jest (nie musi być) ulicą tranzytową bo przecież jest ulica Reymonta, Starowiejska itd. Nigdy nie stałem długo w korku na tej ulicy natomiast przed przebudową w godzinach szczytu wyjazd z ulicy Nowomiejskiej graniczył z cudem: autobusy, Albert, okoliczne parkingi, Statoil, McDonalds itp. poza tym to tzw. wskakiwanie było bardzo niebezpieczne. Teraz jest lepiej.

  63. Jako kierowca dodam, że przesunięcie w lewo wlotu na rondo tj.odsuniecie od Nowomiejskiej, jest rzeczywiście lepsze niż przedtem. Myślę, że poprawi też sytuację kiedy wyraźnie wymaluje się pasy ruchu i np. z Reymonta wymusi ustawienie się na pasie prawym tych, którzy majązamiar zjechac z ronda w Podwale. Wtedy wjazd na rondo bedzie łatwy. Jedynie sknocili dotychczas to ze nowy wjazd od Podwala jest ciasny dla dużych aut.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj