class="MsoNormal">Infokiosk dostarczy informacji m.in.na temat oferty turystycznej regionu oraz Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego. Za pomocą nośnika będzie można również wysłać e-mail, czy też skorzystać z Internetu.
Punkt Informacji Turystycznej Zamku Piastowskiego w Raciborzu ma już infokiosk a na przełomie maja i czerwca będzie miał także audioprzewodniki z wgranymi wycieczkami po Śląsku. Za urządzenia płaci Unia Europejska oraz Województwo Śląskie w ramach programu Śląski System Informacji Turystycznej.
Program Śląski System Informacji Turystycznej realizowany jest w ramach Działania 3.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Systemy Informacji Turystycznej, a jego liderem jest Śląska Organizacja Turystyczna. Jej partnerami w tym przedsięwzięciu są: Stowarzyszenie Region Beskidy, Górnośląski Związek Metropolitalny, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej Olza, Związek Gmin Jurajskich oraz Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, w skład którego wchodzi powiat raciborski. Celem projektu jest utworzenie sprawnego systemu informacji turystycznej w skali regionu, obejmującego zintegrowaną sieć punktów informacji turystycznej, platformy informatyczne i bazy danych, stworzenie systemu oznakowania obszarów atrakcyjnych turystycznie i wydanie oraz dystrybucję bezpłatnych materiałów informacyjno – promocyjnych.
Koszt przedsięwzięcia to 14,53 mln zł. UE przekazała 12,35 mln zł. Resztę dał marszałek województwa śląskiego. Pieniądze wystarczą na wyposażenie 34 istniejących i 33 nowo powstałych punktów informacji turystycznej oraz i ich oznakowanie, instalację i uruchomienie 101 infokiosków – interaktywnych punktów informacyjnych, drogowe oznakowanie 193 atrakcji turystycznych województwa śląskiego, opracowanie i dystrybucję materiałów informacyjno – promocyjnych w łącznym nakładzie 847 tys. egzemplarzy, rozbudowę portalu www.slaskie.travel, wdrożenie nowych technologii internetowych, w tym platformy społecznościowej, systemu komunikacji SMS, forum, galerii zdjęć, badania opinii, wirtualnych wycieczek oraz wyposażenie punktów informacji turystycznej w GPS i audioprzewodniki.
– Nasz Punkt Informacji Turystycznej na Zamku Piastowskim został wysoko oceniony w oparciu o badania tzw. tajemniczych klientów. Śląska Organizacja Turystyczna dostrzega potencjał zamku i ziemi raciborskiej. W zeszłym roku mieliśmy ponad 30 tys. zwiedzających w dawnej siedzibie Piastów. Ten rok również nie pozwala nam odpocząć. Pojawia się wiele wycieczek zorganizowanych – mówi Grażyna Wójcik, dyrektor Agencji Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu.
/az,m/
Fajnie.
Zamek pokazuje, że Racibórz ma potencjał turystyczny. To miejsce tętni energią, a zaplecze informacyjne jest rewelacyjne. Taki kiosk to jedynie symbol poziomu, na jakim jest nasz zabytek – klasa europejska. Nareszcie coś, z czego możemy być dumni.
zamek jak zamek. sam w sobie ma potencjał, ale nic jakoś zalowo interesującego to się tam nie dzieje.
Moim zdaniem zamek spenila swoja funkcje, organizowanych jest tam mnostwo wydarzen – zeby sie przekonac trzeba po prostu przyjsc, a nie siedziec przed kompem i komentowac glupio…
A co to znaczy „organizowanych jes tam mnóstwo wydarezń”? Bo ja nie koharzę nic, poza jakimiś tandetnymi jarmarkami i nocą duchów dla małolatów.
Niedalej jak wczoraj był ciekawy wykład – jeden z cyklu – o tematyce historycznej. Rozumiem, że ty poprowadziłabyś zamek lepiej, masz głowę pełną pomysłów, szkoda że taki talent organizacyjny marnuje się przed komputerem siląc się na złośliwe komentarze.