W 40 minut pociągiem z Rybnika do Chałupek

Kosztem prawie 160 milionów zł odnowione mają zostać tory, perony i przejazdy kolejowo – drogowe. W grudniu pasażerowie pojadą tą trasą w 40 minut.Trwają prace na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki. W miejscu zdemontowanego toru układany jest nowy, wymieniana jest sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Zaplanowano przebudowę 13 peronów na przystankach w Czyżowicach, Bełsznicy, Rudyszwałdzie oraz na stacjach Olza i Wodzisław Śląski. Wszystkie zapewnią wygodniejszy dostęp do pociągów, gdyż będą wyższe, wyposażone w nowe wiaty, oświetlenie, nagłośnienie i zegary. Ponadto na stacjach zostanie zainstalowany monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo obsługi podróżnych. W ramach inwestycji na 24 przejazdach kolejowo – drogowych oprócz remontu nawierzchni, zamontowane zostaną nowe urządzenia ostrzegawcze lub rogatki a także nowe oświetlenie.

PLK w ramach prac zamontuje także 39 nowych rozjazdów – ważnych elementów linii kolejowej oraz wyremontuje 31 mostów i wiaduktów. Zmodernizowane będą także budynki związane z prowadzeniem ruchu pociągów. Rewitalizacja trasy pozwoli na przywrócenie maksymalnej prędkości 80 km/h dla pociągów pasażerskich. Składy dalekobieżne pokonają trasę Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki w około 30 minut a podróż pociągiem regionalnym potrwa 10 minut dłużej.

- reklama -

Prowadzona przez PLK rewitalizacja to szybka metoda usprawnienia ruchu na linii kolejowej. Pozwala na likwidację ograniczeń prędkości oraz na podniesienie poziomu bezpieczeństwa m.in. na przejazdach kolejowo – drogowych. Trasa z Rybnika do Chałupek jest ważną częścią regionalnej sieci kolejowej. Pozwoli szybko  dostać się koleją np. do czeskiej Ostrawy. To także ważny korytarz dla transportu towarowego na południe Europy. PKP Polskie Line Kolejowe S.A modernizują na Śląsku ok. 600 km torów. Już przeznaczyły na ten cel ponad 2,5 mld zł, a w najbliższych latach planują zrealizować inwestycje za 9 mld zł.

Rewitalizację linii na trasie Rybnik – Wodzisław Śląski – Chałupki wykonuje konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa. Koszt prac wynosi 159,7 mln zł przy dofinasowaniu z UE w wysokości 98 mln zł.

/publ.p/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj