Koniec remontu linii kolejowej Rybnik-Chałupki

W Wodzisławiu Śląskim odbyła się konferencja podsumowująca projekt rewitalizacji linii kolejowych nr 140 oraz 158 na trasie Rybnik–Chałupki.

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych warta 178 mln zł dobiegła końca. Dzięki niej Wodzisław Śląski i inne miejscowości wróciły na mapę kolejową Polski. Główne cele projektu to skrócenie czasu przejazdu, poprawa bezpieczeństwa i wygody podróży oraz podniesienie prędkości rozkładowej do 80 km/h. Już 13 grudnia na trasie Rybnik – Chałupki  powrócą pociągi pasażerskie, a wraz z nimi pojawi się doskonała alternatywa dla transportu drogowego. Dzięki wydłużeniu linii S71 pociągi kursować będą aż do Chałupek, a wybrane również do Bohumina. Ma być szybciej, bardziej komfortowo i bezpiecznie. Jak zapewnia Inwestor, podróż koleją na trasie Rybnik – Chałupki potrwa 40 min. Od połowy grudnia zaczną obowiązywać także nowe rozkłady jazdy. „Priorytetem było wprowadzenie udogodnień dla podróżujących.” – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy Polskich Linii Kolejowych. Położono duży nacisk na możliwie dogodne połączenia z Katowicami, dlatego wprowadzony zostanie specjalny pociąg przyspieszony, który zatrzyma się tylko na wybranych, bardziej uczęszczanych stacjach. W rozkładzie znalazło się 6 par pociągów na odcinku Rybnik-Chałupki, które będą kursować w dni robocze i 4 pary dostępne w dni wolne od pracy. Na odcinku Chałupki-Bohumin codziennie kursować będą 4 pary pociągów. W ramach inwestycji powstało 13 nowych peronów. Wyposażone zostały we wiaty, nowe systemy oświetlenia, zegary oraz megafony służące do zapowiadania pociągów.  Dostosowano je również do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- reklama -

 

Modernizacja linii kolejowej Rybnik-Chałupki dobiega końca.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ruch na trasie
zostanie przywrócony 13 grudnia. W Wodzisławiu Śląskim
odbyła się konferencja podsumowująca projekt.

 

 

Rewitalizacja polega na przywróceniu parametrów technicznych linii kolejowej po długim okresie eksploatacji. Jest to najtańsza i najszybsza metoda usprawnienia ruchu kolejowego, która pozwala jednocześnie usunąć ograniczenia prędkości o zwiększyć bezpieczeństwo. Koszt remontu 1km toru to ponad 4 mln zł. W ramach inwestycji wyremontowano 32 km linii kolejowych. Za prace na odcinku Rybnik-Chałupki odpowiedzialne jest konsorcjum firm Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, nad którymi nadzór pełni firma Ekocentrum. Dzięki pracom rewitalizacyjnym na odcinku Rybnik-Chałupki zyskają nie tylko pasażerowie. Podniesienie prędkości do 80 km/h spowoduje usprawnienie transportu towarowego, który ma szczególne znaczenie w regionach granicznych. Stanowi to ważny impuls rozwojowy dla firm inwestujących w regionie. W dalszej perspektywie usprawnienie transportu kolejowego może przynieść wzrost wartości gospodarczej co przełoży się na rozwój ekonomiczny i zwiększenie miejsc pracy. Dzięki atrakcyjnym połączeniom  z Czechami zyska również przemysł turystyczny. Inwestycja PKP PLK niesie ze sobą niezliczone i długofalowe korzyści dla całego regionu. Jak zapowiedział, obecny na konferencji,  wiceprezydent miasta Wodzisławia Śląskiego Dariusz Szymczak w przygotowaniu jest jeszcze jedno udogodnienie. Miasto zakupiło budynek Dworca Kolejowego i przewiduje jego rewitalizację oraz budowę centrum przesiadkowego. Na konferencji obecni byli przedstawiciele PKP PLK S.A. , Wykonawcy, przedstawiciele władz miasta, gmin oraz osoby zaangażowane w ten ważny dla regionu projekt.

Dominika Zając

 

 

Artykuł zaczerpnięto z Gazety Informator nr 200 / grudzień 2015

 

 

Czytaj pełne wydanie>>

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj