Wakacyjne Warsztaty Umiejętności pod hasłem „Przez zabawę do nauki” zaproponowała w sierpniu Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Raciborzu. Oferta skierowana do uczniów klas I – VI szkół podstawowych, uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, że organizatorki warsztatów przewidują ich kolejną edycję w trakcie roku szkolnego.
W programie przewidziano: ćwiczenia antystresowe
i relaksacyjne, zdobycie umiejętności zarządzania czasem
i organizowania nauki, trening umiejętności twórczych, ćwiczenia poprawiające koncentrację uwagi, zapamiętywanie, sporządzanie notatek, a także doskonalenie komunikacji niewerbalnej, rozwijanie zdolności „sprzedawania” wiedzy i radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
W najmłodszej grupie uczestników spotkania panie: Marieta Okas, Barbara Lamla-Wochnik, Katarzyna Brzenczka, Joanna Mrozek przez zabawę uczą dzieci, jak radzić sobie z odrabianiem lekcji, by zrobić to sprawnie i efektywnie. W zajeciach tej grupy dominują gry i zabawy.
W grupie starszej instruktorki: Aleksandra Jurkiewicz, Beata Kołodyńska i Małgorzata Janiga pracują nad koncentracją uwagi
i koordynacją wzrokowo-ruchową. Trzydniowy kurs obejmuje 3 bloki. Pierwszy „Oswoić stres” miał pokazać dzieciom sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Drugi „Polubić uczenie się” po prostu uczył uczyć się, dostarczał wskazówek jak gospodarować czasem, by uczenie się nie było tylko koniecznością. Kolejny „Odnaleźć w sobie twórcę”, uzmysławiał, jak poprzez trening rozwinąć kreatywne myślenie. Poza tym grupa rozwiązywała krzyżówki, rebusy i łamigłówki, by również w ten sposób rozwijać spostrzegawczość i pamięć oraz wzbogacać swoje słownictwo. Przy czym terapeutki podkreślają, że ćwiczenia są tu pokazane jako wskazówka do dalszego rozwijania siebie.
Najstarsza grupa prowadzona przez: Sylwię Szarowską, Elżbietę Molędę, Małgorzatę Wójcik oprócz standardowych testów umożliwiających rozpoznanie swoich możliwości, dominującej pamięci i stylu uczenia się wykonywała ćwiczenia z elementami tańca i ćwiczenia ruchowe stymulujące rozwój półkul mózgowych.
W podsumowaniu zajęć uczestnicy zapewniali: „Zdobytą wiedzę wplotę w życie szkolne i będę potrafiła zagospodarować sobie czas, a moje myśli będą uporządkowane.”
„Cieszę się, że uczestniczyłam w tych zajęciach. Myślę, że teraz nie będę się tak denerwować przed kartkówką czy sprawdzianem, pomogą mi w tym ćwiczenia.”
Na pytanie dlaczego w wakacje przychodzą się uczyć odpowiadają, że na naukę każdy czas jest dobry. „Tutaj każdy mógł uczestniczyć aktywnie. Nie było podziału na gorszych i lepszych.” I wszyscy zgodnie podsumowują, że warto było przyjść do poradni na Wakacyjne Warsztaty Umiejętności, bo dowiedzieli się wiele o sobie, a przy okazji śmiechu było co niemiara.
/Barbara Sput/
Wakacyjne Warsztaty Umiejętności
- reklama -