Passat Variant i Jetta – nowe oblicza VW

    Organizator Drzwi Otwartych proponował odwiedzającym dodatkowe 5% rabatu dla tych, którzy zdecydowali się na zakup…








    W dniach 8 – 9 miała miejsce premiera nowych modeli VW, która do Rybnika ściągnęła nie tylko zwolenników tej marki ale wielu zainteresowanych motoryzacją. Dużym pozytywnym zaskoczeniem było pojawienie się niedawno na polskim rynku nowego Passata. Dlatego tym bardziej oczekiwany był dzień prezentacji nadwozia kombi. Na ten dzień koncern przygotował również drugą premierę: następcę Bory – Jettę.


    Passat znany jest na rynku od dawna jako solidny, mocny samochód. Nowe auto charakteryzują: nowoczesny design, wyszukane materiały, perfekcyjna jakość wykonania. Nowy Passat Variant przyciąga wzrok nawet mało zainteresowanych motoryzacją. Wydłużona sylwetka z szeroko rozstawionymi kołami i mocno pochylonym przodem nadają nadwoziu wyraz sportowej elegancji i niezwykłej mocy. Duże reflektory i charakterystyczny kształt chromowanej osłony chłodnicy podkreślają moc nowego Passata. Podobnie jak w innych modelach VW zastosowane reflektory tylne z diodami elektroluminescencyjnymi dają wyraz nowoczesności i niecodziennej stylistyce nadwozia. Jak przystało na nadwozie kombi w tej klasie, auto proponuje ogromną przestrzeń ładunkową, która daje 1731 litrów przestrzeni, zaś po złożeniu siedzenia pasażera można w nim przewieźć elementy o długości 290 cm. Przesuwne poprzeczki oraz zaczepy do mocowania siatki na bagaż dają szereg możliwości wykorzystania przedziału bagażowego. Kabina pasażerska nowego Passata jest przestronna i zaprojektowana w ciekawym stylu; nowoczenym a jednocześnie spokojnym, typowym dla tej marki aut. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy elektroniczny system kontroli trakcji wraz z ABS, EDS, ASR oraz asystentem siły hamowania, klimatyzację z regulacją półautomatyczną czy kurtyny boczne (obok poduszek przednich i bocznych). Ciekawymi rozwiązaniami są elektromechaniczny hamulec postojowy, możliwość wyłączenia poduszki pasażera czy aktywne zagłówki siedzeń przednich, które w przypadku zderzenia tylnego odchylają się do przodu zapobiegając nadwyrężeniu mięśni karku bądź uszkodzeniom kręgosłupa. Za auto w wersji podstawowej z silnikiem 1,6 o mocy 102KM trzeba zapłacić ponad 85 tys.zł, zaś najdroższa wersja podstawowa z silnikiem o mocy 200KM kosztuje ponad 120 tys.zł. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż koncern oferuje wiele wariantów opcji dodatkowych, które wprawdzie kosztują jednak dla zamożniejszych daje możliwość sporego doposażenia auta. Najdroższy pakiet o wartości 14 tys. zł daje między innymi dwustrefową klimatyzację, komputer pokładowy z tempomatem, czujnik deszczu, elektryczne otwieranie tylnich szyb, wiele dodatków upiększających. Cóż, jeśli zbyt drogo, można odrębnie wybrać opcje dodatkowe dopasowując do własnych potrzeb i możliwości portfela.


    Długo oczekiwanym następcą VW Bora jest nowy VW Jetta. Dotychczasowe auto klasy niższej (historycznie na bazie Golfa) upodobniło się do większego brata rodziny VW. To już nie jest mały samochód ale elegancka limuzyna, która nie tylko budzi respekt swoim design ale również zadowoli przestronnością wnętrza i dużym podobieństwem rozwiązań do większego Passata. Harmonijna linia nadwozia i agresywny kształt grilla nadają sylwetce rangi auta z wyższej półki. Dużo podobieństw z większym bratem znajdziemy w stylistyce przednich i tylnych lamp oraz rozwiązaniu wnętrza. Jetta zaskakuje wielością praktycznych schowków, bardzo dobrze wyprofilowanymi fotelami z przodu i praktycznym rozmieszczeniem elementów obsługi. I w tym przypadku, nabywcy mają wiele możliwości wyboru opcji dodatkowych. Jetta oferowana jest z czterema silnikami benzynowymi (od 102 do 200KM) oraz dwoma dieslami (105 i 140KM). Za 5 tys.zł można dobrać pakiet COMFORTLINE, który wzbogaci auto o komputer pokładowy, szuflady pod siedzeniami, podłokietnik czy chromowane dodatki karoserii. Można też odrębnie dokupić czujnik deszczu czy automatyczne ściemniane lusterko wsteczne. Dodatki wprawdzie kosztują zaś za wersję podstawową zapłacimy niespełna 70 tys.zł za auto z silnikiem 102KM oraz prawie 100 tys.zł z silnikiem najmocniejszym.


    Organizator Drzwi Otwartych proponował odwiedzającym dodatkowe 5% rabatu dla tych, którzy zdecydowali się na zakup w tych dniach. Zainteresowanych było sporo, zwłaszcza, że każdy mógł sprawdzić również walory jezdne na próbnej jeździe. Ciekawostką dla klientów, było otwarcie zwiedzającym zaplecza serwisowego. Firma zaprezentowała komputerowe stanowiska badań diagnostycznych, kontroli zbieżności i wiele innych. Zwiedzający mogli też zapoznać się z metodami napraw blacharskich oraz porozmawiać na różne tematy z pracownikami obsługi.


    Ciekawa prezentacja, ciekawe samochody, dobrze przygotowana impreza.



    /artykuł przygotowany dzięki Autoryzowanemu Dealerowi Volkswagena MAGRO International w Rybniku/

    - reklama -

    2 KOMENTARZE

    1. no, jazda organizacyjno – logistyczna była dla wszystkich – Grażki, panów z RCK i dla nas – powiem… niezła 😉 Ale efekt ostateczny był całkiem dobry. Jak na to, że były to niemal nowe spektakle, sklecany w nowych składach i nowym miejscu – świetna rzecz. Dzięki wszystkim, którzy się zjawili – na scenie, na widowni, i w internecie też 😉

    KOMENTARZE

    Proszę wpisać swój komentarz!
    zapoznałem się z regulaminem
    Proszę podać swoje imię tutaj