O ochronie zieleni

Śląski Uniwersytet Trzeciego Wieku i Polski Klub Ekologiczny zapraszają 1 marca o godz. 16.00 na wykład dr Jana Dudy, prezesa Polskiego Klubu Ekologicznego Koła Raciborsko – Rybnickiego pt. „Wybrane problemy konieczności ochrony zieleni Raciborza”. Wykład odbędzie się w siedzibie ŚUTW, przy ul. Londzina 36.Organizatorzy liczą na obecność samorządowców, pracowników Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego oraz wszystkich dla których bliski jest temat ochrony przyrody.
Jednym z punktów spotkania będzie utworzenie Ruchu na rzecz ratowania przyrody Ziemi Raciborskiej.

Organizatorzy zapowiadają także mozliwość zgłoszenia swojego uczestnictwa do wycieczek po raciborskich parkach: Rezerwat Przyrody Łężczok, Arboretum Bramy Morawskiej, las na Widoku, meandry Odry, ścieżka dydaktyczna w Rudach, spacery i wyprawy rowerowe do ciekawych przyrodniczo miejsc, np. Rudnik, Strzybnik, Wojnowice.

/s/

- reklama -

80 KOMENTARZE

  1. z brzezia jest jeszcze mozliwosc dojadu do raciborza przez żwrownie w brzeziu i pozniej mostem na kanale ulga w kierunku Płoni ale do tego wymagane autko 4X4 i wyskoie zawieszenie chyba ze macie jakies inne propozycje to wpisujcie moze znajdziemy jakies rozwiazanie

  2. Dzięki REDAKCJI za rzetelne informacje .Z przyjemnościa zagladam na Wasz Portal i tego typu na czasie informcji szukam i u Was je z przyjemnościa – to stwierdzam – znajduje -Dzięki

  3. Tą trasą przez żwirownię często jeżdziłem rowerem . Przy niewielkich nakładach mozna by ja udroznić do ruchu lokalnego dla pojazdów osobowych . Na pewno by to odciążyło ruch na objeździe a i Bzeziu skróciło czas dojazdu et cetera ..

  4. Może redakcja portalu powinna pomyśleć nad wydawaniem dziennika w formie wideo? Ten arykuł i materiał dźwiękowy może być tego dobrym początkiem. Internetowe Wiadomości Raciborskie? Czemu nie!

  5. artykuł tak zrozumiały jak raport WSI macierewicza , moze wladza dogada sie z nami saperami i most zapasowy poztawimy za 7 dni i bedzie ok , a swoją drogą taki mostek jak w bienkowicach jak dlugo mozna budowac ? jak tamten 2 lata to ten na kanale mysle ze 10 lat ! a potem sie gazety napiszą ze został oddany przed terminem itd itd

  6. Jest jeszcze jedna możliwość jak najszybciej dołązyć Brzezie do Rybnika i odciąć się od wiochy jaką stał się Racibórz. Racibórz niech przyłączy sie do Kietrza . Nie wiem tylko czy Kietrz by sobie tego życzył.

  7. Takie pieprzenie Twoje dla samego pieprzenia jest już nudne i bezbarwne. W Wodzisławiu Śl. także były ogromne perturbacje związane z zamkniętym mostem. Sam niejednikrotnie miałem wątpliwą przyjemność stania w korkach i objazdach, ale nie słyszałem ze strony Wodzisławian takich bzdur. Zaciskano zęby i cierpilwie stano w korkach, nadkładano nieźle drogi. Czasami musi boleć, bo inaczej nie da rady. Jak nic się nie dzieje – źle. Jak się coś zrobi – jeszcze gorzej. Ludzie o co Wam chodzi!?

  8. A na stonach PKM Racibórz ani słowa. O remoncie mostu głucho.Widocznie pasażerowie ich nic nieobchodzą i tak dostaja dopłaty to o pasażerow niemusza się martwić………..D

  9. Nie wiedziałem,że wyrażanie opinii kojarzy Ci się z „pieprzeniem”. Gratuluję. To tylko utwierdza mnie w przekonaniu,że należy Brzezie odłączyć od RSC. Gratuluję.Masz rację niech mieszkańcy Brzezia dojeżdżają do cudownego Raciborz nawet 6 godzin. Dla Ciebie warto.

  10. W Wodzisławiu nikt nie remontował mostu podczas budowu „Achom w Arboretum” i remontu drogi równoległej ( u nas Brzeskiej). Nikt nie wymyślił objazdu przez dwa przejazdy kolejowe i drogę z dwoma zakretami 90 st.Ale tylko u nas – i to jest atrakcja turystyczna-samochody wyjeżdzające z wjaduktu są na ul .podporzadkowanej. A ronda im. A H. to prawdziwa europejska perła. Turyści WELCOME.

  11. A ja uważam, że w czasie remontu mieszkańcy okolicznych miejscowości którzy mają taką możliwość powinni odstawić na jakiś czas auto i dojeżdżać pociągiem do Raciborza. Np. z rejonu Nędzy, Górek, Rydułtów czy Szymocic… A Ci którzy chcą dojeżdżać wygodnie niech sobie włączą muzyczkę i czekają. O co tyle płaczu? W Rybniku też wiadukt na Wodzisławskiej jest remontowany bodaj od maja i jakoś ludzie się przyzwyczaili do tego. Trzeba trochę pocierpieć by było lepiej, a nie tylko narzekać i narzekać.

  12. Artes masz rację ,ale co z tymi , którzy dojeżdzają do pracy dalej-poza RSC? Zamknięcie głównego dojazdu to zamknięcie miasta.A dlaczego wstrzymano remont mastu wyjazdowego w stronę Markowic?( o tym mówio wczesniej) Chyba przyczyną nie jest finansowanie kampanii wyborczej?

  13. Kochani Warszawą czy Krakowem jeszcze nie jesteśmy by podczas remontu mostu można było przejechać przez rzekę dziesięcioma sąsiednimi mostami. Remont mostu będzie uciążliwy dla wszystkich mieszkańców Raciborza a nie tylko Brzezia jednak innego wyjścia nie ma i musimy uzbroić się w wielką cierpliwość jeśli chcemy mieć bezpieczne mosty i sprawniejszy potem ruch.

  14. Sprawa jest jednak bardziej ciekawa. Racibórz ma dwa pełnowartościowe mosty przez Odrę i dwa przez Ulgę. Więc nie powinno byc problemu z remontem. Ale jest bo przez kilkadziesiąt lat nikomu nie przyszło do głowy aby dwa mosty na Uldze od strony wschodniej połączyc drogą. PO drugie akurat z Nędzy z Szymocic czy Górek to można dojechac samochodem spokojnie, ale Arteks ma problemy z geografią lokalną. Po trzecie co to za skrót RSC?

  15. Poza tym nasze władze w kwestii drogi ekspresowej Racibórz-Pszczyna nabrały wody w usta. Widocznie odpuściły sprawę, a akurat ta droga jest dla Raciborza kluczowa.

  16. A w Rybniku wiadukt na Wodzisławskiej to jednak co innego. To jest TYLKO WIADUKT, i można przejechac przez Niedobczyce tyle, że mijając tory. Różnica w odległości nieznaczna. A w Raciborzu to mamy kanał. W przenośni i dosłownie. Tego się nie da przejechać ulicą obok, bo trzeba mieć most.

  17. a MOŻĘ uruchomić PŁYWADŁA jest Wasz czas ajuż bardziej poważnie to rozważyć uruchomienie promu dla ruchu newralgicznego np pogotowie, szkoły ,policja autobusy..

  18. czy ktos slyszal o moscie drewnianum na kanale ulga ? na odcinku od mostu na obore do mostu który leci z ploni na nieboczowy? ponoc gdzies tam jest jakis drewniany most ? pytam bo teraz osobiscie nie moge tego sprawdzic a ktos o tym opowiadal

  19. Jeszcze nie zaczeli a już są opóźnienia, czołg mi jedzie jak jak oni to skończą w terminie. Poza tym jak skończą za rok remont tego mostu to bedzie kolejny remont na moście (kierunek Markowice) który też potrwa rok więc jeden wniosek trzeba opóścić to miasto. Racibórz już stracił kilka tyś. mieszkańców a po tych nieudolnych remontach będzie ich jeszcze mniej. Proponuję nazwać to miasto „Racibórz Zdrój”

  20. Czyli co? Wszystko odłożyć na poźniej, a wtedy jest pewne, że pieniądze z województwa pójdą gdze indziej. Po kilku latach trzeba będzie na obu mostach wprowadzić ograniczenie tonażu i dopiero wtedy bedzie draka. Już to słyszę: Racibórz na własną prośbę utracił pienądze!,nie remontuje się mostów! mosty się sypią! Trudno mamy taki układ rzeki i mostów i trzeba to jakoś przeżyć. Istotne jest to, że przecież ma to doprowadzić do poprawy ich stanu faktycznego. Jeżeli nie teraz, to kiedy?

  21. To my pospólstwo płuca wypluwamy by znaleść optymalne rozwiązanie a gzież są nas wybrani nalepsi z nalepszych przedstawiciele RADNI ? Czyżby stali się Bezradni ?

  22. Remont skoro musiał być, to nie ma rady… Ale zabrakło determinacji włodarzy miasta, by inny wariant przeforsować. Jeżeli 2 miliony na objazd przeznaczono, to pontonowy most obok byłby do przyjęcia. Przygotowanie ruchu ze zmiennym kierunkiem i malutkiej 200metrowej infrastruktury jest tańsze niż wybudowanie 3 km asfaltowej jezdni.

  23. Ciekawe czy ktoś się zastanowił jaka będzie sytuacja na moście zamkowym – po 15:00 będzie korek aż do MARKOWIC!!!Współczuję mieszkańcom Markowic. Ta przebudowa ronda może poprawiła bezpieczeństwo ale na pewno spowolniła ruch na rondzie.

  24. Wojskowi powiedzieli, że most pontonowy na Odrze nie jest dobrym rozwiązaniem. Ponadto jego koszt i obsługa była niewiele tańsza od drogi na Markowice.Nic za darmo. Ponton to rozwiązanie chwilowe, a droga zostanie.

  25. Na KONIECZNYM remoncie mostu (kto widział most ten na pewno zdaje sobie z tego sprawę), w jakiś sposób ucierpi każdy Raciborzanin kogoś czekać będzie dłuższa droga do pracy czy szkoły, komuś pod domem śmigać będą TIR-y (Całe obciążenie ruchu zostanie przeniesione na drogę do Markowic przez Ostróg) ale trzeba przełknąć tą gorzką pigułkę to przecież dla naszego wspólnego dobra.

  26. w dalszym ciagu twierdze , ze zolnierze rozwiazaliby problem stosunkowo szybko , postawiloby most tynczasowy obok z ruchem wahadlowym dla dobra mieszkancow i podroznych np w ramach cwiczen , no ale wojsko samo nie przyjdzie !

  27. Ale z ciebie saper:) nie zapominaj, że do mostu pontonowego trzeba dobudować dojazdy, a po obu stronach Kanału są wały przeciwpowodziowe. A co by się z mostem stało podczas wiosennego podniesienia poziomu wód w Odrze. Trzeba by go zamknąc, wtedy nie byłoby ani drogi przez Oborę, ani mostu. Ludzie myślcie trochę, zanim coś napiszecie, bo z portalu robi się śmietnik.

  28. Mota co chcieli,ta sama zgraja już prawie 10lat się szarogęsi w RAC-u. Za ich czasu był wypadek na moście i wariant via Markowice już mieli przed oczyma. Wypowiedż Lenka, że nie interesował się kwestią rozkładów jazdy! zresztą cała ta awantura, to na życzenie nieudolnej władzy. Najpierw ignorowali protesty mieszkańców Rybnickiej, potem musiał być „Oszon” dziś zaskakują nas remontem mostu, jakby się zbudzili z sielanki wygranch wyborów samorząd.Co Oni wiedzą o potrzebach tego miasta,dla kogo Oni?

  29. Panie prezyd.Krzyżek, bardzo proszę o poważne potraktowanie wykorzystanie mostu na Uldze na Płoni-ulSudecka. Ostrzegam, ten most za niedługo będzie martwy, jak dojdzie do skutku budowa Zbiornika a Nieboczowy zostaną wysiedlone!!Na Plinzu około 300m do mostu na Uldze, nadal zachował most na drodze Nieboczowskiej, która dochodzi do ulBrzskiej obok boiska. Plany zbiornika nie sięgają tego mostu ani terenów eksploatacji żwiru.Takie rozwiązanie postulowali już dawno działkowicze pod Widokiem.

  30. Wojsko w tej sprawie się wypowiedziało: most pontonowy jest w tym miejscu bardzo trudny do położenia, tak jak napisał ???, poza tym nic za darmo – wojsko też liczy kasę, wyszło bardzo drogo. W ramach ćwiczeń to może byłoby możliwe w czasach Układu Warszawskiego, ale on zbankrutował. Nie sztuka napisać. Sztuka pomyśleć.

  31. w ramach toczącej się tutaj dyskusji zresztą w naprawdę istotnej materii za bardzo istotne uważam rozważenie udroznienia nitki poprzez most na kierunku Płonia i dalej Brzezie -. Może to istnie trochę kosztować ale zostałoby i służyłoby i potem …

  32. moim zdaniem i moich znajomych co znają temat , objazd przez plonie jest w 100% uzasadniony ! jezeli nie bedzie mostu zapasowego tymczasowego to konieczny nawet! droga przez markowice nie pomiesci wszystkich !!! zatka się poprostu , a jezdza tam b.duze auta z materialami niebezpiecznymi tez !!! to b.wazne ! czy ktos pomyslal o tym ?

  33. To będzie wielka katastrofa jak most zostanie zamkniety!!!Nie wyobrażam sobie jeżdzenia do Raciborza przez Markowice!!!Nie dość że będe dokładała kilometrów to uważam że w godzinach szczytu nie pójdzie tamtędy przejechac!!!Wszysci ludzie będą sie wszędzie spóźniać!!!!Tylko w Polsce tak może być!!!TO JEST ZłE ROZWIAZANIE!!!!Władza niech pomyśli nad dobrem ludzi.Remont jest potrzebny ale czy takim kosztem??

  34. Post poniżej jest naprawdę kuriozalny i typowy dla Polaka. Studentko nie wybrażasz sobie drogi do Raciborza przez Markowice? Nie musisz sobie wyobrażać, doświadczysz tego. Wbrew twoim wyobrażeniom takie remonty dokonują się wszędzie na świecie, i wszędzie są niedogodności. To że w Raciborzu nie zrobiono wszystkiego aby zmniejszyć skutki remontu to jedno, ale to że ten remont jest konieczny to drugie.

  35. A jeśli chodzi o drogę przez Markowice. Wbrew pozorom nie będzie z niej korzystać aż tak duzo pojazdów, bo ci co jadą do Rybnika, czy chociażby do Rydułtów w ogóle nie będą z tego objazdu korzystac i pojadą przez Raszczyce.

  36. Krótko mówiąc nie da się schować głowy w piasek. Władza aktualna przyszła na hasłach będzie lepiej. Most na Płoni i droga choćby dorażnie dostosowana może wiele zmienic.Panie Krzyżek do roboty i to im szybciej tym lepiej.

  37. Przecież decyzję o remoncie podjał Wojewódzki Zarząd Dróg, a nie władze lokalne, które do tej drogi i mostu nic nie mają. Władze lokalne natomiast przez lata nie zrobiły nic aby w razie remontu tego mostu zapewnić rozsądną drogę alternatywną. Wbrew pozorom dobra droga między Obora a Markowicami mogła być wybudowana dawno, i nie byłaby drogą tylko na wypadek remontu. Częściowo odciążyłaby Racibórz, np. kierunki typu Kornowac, Lubomia, Syrynia – Gliwice.

  38. Nie mówiąc już o tym, że dawno tzreba było się zastanowić nad nowym mostem przez Ulgę (przez Odrę zresztą też). Tyle że władze gminne zajmowały się lokalnym zarządzaniem a nie miały wizji rozwoju miasta. Od dawno było wiadomo, ze obecny most na Uldze na wylocie na Rybnik jest za wąski i trzeba tak naprawdę zbudowania nowego mostu. Ale zignorowano sprawę tak samo jak obwodnicę, tak samo jak drogę ekspresową Racibórz – Pszczyna (chociaż tu coś próbowano), tak samo jak rewitalizację centrum miasta.

  39. Typowy ping pong – to nie ja to on .Każdy sobie rzepkę skrobie . Za dużo tej władzy.Na jednym kilometrze trzech władyków rządzi. Tylko do nożyc do wstęgi się zbiorą chętnie

  40. odp: ani jednej uwagi od decdentów… jasne, że władze czytają, ale wygodniej udawć, że się nie widzi komentarzy, kaktus mi na dłoni urośnie jak tu , na portalu ktos się wypowie. A przecieżmógłby przynajmniej rzecznik urzędu zabrać głos – to jest właśnie rola rzecznika.

  41. Stanę w obronie decydentów… Oni nie mają siedzieć w Urzędzie i tracić czasu na odpór bluzg i zarzutów, tylko rzetelnie wykonywać swoją pracę na rzecz miasta. Nie płacą im za klikanie i jałową polemikę z internautami, a za działanie. Dobrze, gdyby skupili się na efektych swojej polityki, choć nie powiem – warto czasem tu zaglądnąć… Pozdrawiam Was Gryzipióry. Zmieńcie myślenie, a miasto odzyska blask 😉

  42. dokładnie, urzędasy nie są od czytania wypowiedzi na każdym portalu. A poza tym jak już ktoś napisał, most jest na drodze wojewódzkiej, więc UM nie jest w tej sprawie kompetentnym organem. Prezydent Lenk, nie jest może najlepszym wyborem dla Raciborza, ale nie rozumiem, dlaczego w niektórych wypowiedziach lecą na niego gromy. Jeśli chodzi o drogę przez Płonię i Brzezie, to by się przydała, ale pewnie nie ma na nią kasy.

  43. Przypominam, że most jest na drodze wojewódzkiej i właściwy objazd jest poprowadzony przez Rzuchów, a droga przez Markowice to tylko inicjatywa władz miejskich aby ten objazd skrócić.

  44. „raciborz.com.pl”- to nie jest „każdy” portal – to jest jak dodąd najlepszy raciborski- wszechstronny wirtualny portal -dający nam Raciborzanom i aktualna wiedzę i możliwość wypowiadania się..Czego nie mają te z nadania decydentów SRC..

  45. No ale co Ty sobie wyobrażasz, że jak napiszę o kadrze Urzędu Miasta, że 30% to niekomptentni przypadkowicze i szkodnicy Raciborza, to Lenk powinien ze mną polemizować na tym zacnym forum?? NIE!!! wiadomo, że powinien ich natychmiastowo zwolnić 😀 😀

  46. Proszę nie mącić, że droga, nie miejska i nic miastu do niej. Każde miasto planuje swój rozwój na wiele lat do przodu, w tym też komunikację, tak aby było jak najlepiej dla jego mieszkańców. Tego w RAC-u dawno nie było, bo trzeba było wykorzystać zalety braku takowego!!Czapa Dróg Krajowych zawsze stosuje się do lokalnych planów a nie odwrotnie, chyba że jest to RAC, które zdziadziało do reszty.

  47. Most będzie zamknięty, średnie natężenie ruchu wynosiło 600 pojazdów na godzinę. Jeśli nie uwzględnimy ciężarówek to i tak na porządny korek wystarczy. Po zamknięciu przejazdu kolejowego -dramat.TEN MOST NIE MUSIAŁ BYĆ ZAMKNIĘTY PRZED WYBUDOWANIEM NOWEGO!!! tylko ,że władze przespały procedury i na inne rozwiązania nie ma już czasu, umowy wykonawcze zostały podpisane.Ponad 2 lata temu słyszałem ,że na nowy most potrzeba 5 lat, właśnie byłby w połowie gotowy.

  48. Gamonie w stylu A-F niewiele rozumuja mimo, ze nic innego nie robia tylko siedza po calych dniach przed komputerem. Lotnisko nawet kajby powstalo w Rybniku czy Kamieniu Slaskim to i tak niestety mamy z Raciborza ciezki dojazd i chyba jak na razie nic w tym kierunku sie nie zmienia. Z tego co slyszalem to wiekszosc miast nad Wisla czy Odra wywalczylo budowy nowych mostow tylko jakos Raciborz nie. Ciekawe co Lenk zrobi w tym kierunku.

  49. Plany lotniska w RAC-u już były, gdy za ulRudzką były równe pola. Rametę budowano przy torach, aby nie przeszkadzała. Na miarę możl. miasta, wybud. początek beton. pasa startowego od ul Królewskiej, istnieje do dziś. Tu startowały kukuruźniki i helikoptery. Resztę można było odłożyć np na dzisiejsze czasy. Potem zabrakło wyobraźni, gdy włodarze podeptali dobry pomysł, przez budowę w tym miejscu osiedla wysokopiennego, gotując tyle ludzkiej tragedii z powodzi 97r.Deficyt wyobraźni pogłębia się.

  50. A czy to moja wina, że do Raciborza prowadzą takie a nie inne drogi? A tak przy okazji zdecyduj się „zapomniany klonie” jaki chcesz mieć nick, czy „NN” czy „zapomniany klon” a wg mnie to CLOWN.

  51. Jeszcze jest jedno rozwiązanie. Zamknąć wszystkie mosty. Wybudować rondo ( Racibórz będzie w srodku). Póżniej będzie można przywozić turystów i pokazywać im za pieniądze miasto głupoty i adsurdu.Poseł Jeden czy Drugi mogą być przewodnikami.

  52. Droga krajową nr 45 (Złoczew – Kluczbork – Opole – Krapkowice – Racibórz – Chałupki) zarządza państwowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych. Stan techniczny i bieżąca eksploatacja tej drogi na terenie województwa śląskiego jest o całą klasę gorsza od stanu w województwie opolskim. Wystarczy przjechać się na granicę województw w rejonie Szonowic. Bałagan w Bieńkowicach jest tylko jednym z wielu świadectw nieudacznictwa śląskich zarządców tej ważnej trasy.

  53. i tak zle i tak neidobrze, zawsze komus bedzie cos nie na reke. jesli zamkneliby wiadukt z powodu niezdatnosci do uzytku to dopiero byłaby zadyma. przecierpimy remont i bedzie git – tak mysle.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj