Na XXXV sesji Rady Powiatu w Raciborzu dr Jenczura przedstawiła wyniki badania przeprowadzonego przez studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu. Były to badania satysfakcji petentów korzystających z usług poszczególnych referatów starostwa.
Celem badania było stwierdzenie, jakie są najmocniejsze i najsłabsze strony obsługi klienta. Zbadano działalność wszystkich referatów w skali od 1 do 5. Ogólna ocena urzędników zatrudnionych bezpośrednio przy obsłudze petentów oraz sposobu prowadzenia przez nich spraw była bardzo dobra i dobra. Klienci szczególnie dobre wrażenia mieli w momencie załatwiania pozwolenia na budowę, karty wędkarskiej, spraw związanych z gospodarką wodno – ściekową, wypisu z rejestru gruntów. Gorzej natomiast oceniono procesy wywłaszczeniowe, co raczej nie budzi zdziwienia. Petenci pozytywnie ocenili urzędników, stwierdzając iż są oni kompetentni i pomocni, jak również życzliwi i zaangażowani w swoją pracę. Zastrzeżenia ankietowani mieli do terminowości załatwiania spraw.
Wynikać to może z nieznajomości procedur administracyjnych, bądź z negatywnego stosunku do obowiązujących przepisów prawa, nakazujących załatwienie sprawy w ciągu miesiąca lub dwóch, jeśli sprawa jest szczególnie trudna. Ankieta dotyczyła również trudności, na jakie napotykają klienci starostwa. Ankietowani wskazywali na zbyt formalny język, jakim posługują się urzędnicy, kierowanie do niewłaściwej osoby, brak formularzy na stronie internetowej, brak możliwości płacenia kartą oraz bariery architektoniczne dla niepełnosprawnych. Działalność starostwa przeanalizowana, więc teraz kolej na Urząd Miasta.
/agap/