Marszałek A. Matusiewicz i M. Lenk podpisali porozumienie w sprawie powierzenia Raciborzowi zadania sporządzenia dokumentacji do planowej budowy i modernizacji drogi Racibórz-Pszczyna. Zobacz zdjęcia>>> 25 października 2012, w Sali Błękitnej Urzędu Miasta Racibórz, Marszałek Województwa Śląskiego Adam Matusiewicz i Prezydent Miasta Racibórz Mirosław Lenk podpisali porozumienie w sprawie powierzenia Raciborzowi prowadzenia zadania pn. "Projekt Budowy Regionalnej Drogi Racibórz – Pszczyna na odcinku od DK 45 w gminie Rudnik do ul. Sportowej w Rybniku". Szosa będzie nowym ciągiem drogi wojewódzkiej nr 935.
– Proszę traktować tę inwestycję jako pewnik. Z chwilą tego podpisu proces jest już nie do powstrzymania i bardzo się z tego cieszę – mówił Adam Matusiewicz. Marszałek komplementował również zainteresowanych samorządowców, którzy doprowadzili plany inwestycji do obecnego stanu. – To nie jest norma. To chlubny wyjątek – na te słowa marszałka rozpromieniły się twarze samorządowców.
Mirosław Lenk i Adam Matusiewicz z dumą prezentowali podpisane porozumienie. Zobacz zdjęcia>>>
Budowy odcinka drogi o długości 25 km będzie kosztować ok. 900 mln zł. Pozostała część trasy zostanie zmodernizowana.
/żet/
Co ten z Krzyżanowic mo z ta drogą wspólnego!!!
Aż ciarki przechodza po plecach na wiadomość, iż to UM Raciborza powierzono prowadzenia zadania
pn. „Projekt Budowy Regionalnej Drogi
Racibórz – Pszczyna (RDRP) na odcinku od DK 45 w gminie Rudnik do ul. Sportowej w Rybniku”.
Droga ma być nowym ciągiem drogi wojewódzkiej nr 935 i powinna pełnić funkcę drogi ekspresowej. Dotyczczasowe jednak działania naszych włodarzy zmierzaja do tego, aby od Gminy Kornowac aż do ulicy Piaskowej, prowadzić ją po starym śladzie ulicy Rybnickiej poprze jej poszerzenie. Obawiam się, że tak włąsnie naleZy rozumieć ostatni akapit, w którym czytamy, że za 900 mln zł zostanie wykonany nowy 25 km odcinek drogi i zmodernizowana pozostała część trasy. Jeżeli faktycznie tak sie stanie, mimo protestów mieszkańców, to czeka nas parażliż komunikacyjny po wybudowaniu RDRP, kolejny wzrost hałasu i dalsza degradacja ekologiczna.