Czy już za niedługo aby załatwić sprawę w starostwie nie będziemy musieli ruszać się z domu? Starostwo dąży do tego celu. Na razie zmodernizowano sprzęt urzędu, a w holu budynku A stanął infokiosk…
W Starostwie Powiatowym działa już infokiosk, w którym klienci urzędu mogą uzyskać – bez konieczności stania w kolejkach i pytania urzędników – informacje na temat sposobu załatwiania spraw w urzędzie, jego działalności, aktualnych komunikatach, zarządzeniach, przyjętych uchwałach itd.
Aktualnie 80 proc. klientów urzędu za preferowany kontakt z urzędem uznaje osobisty kontakt, ale tendencja ta ulega zmianie. Realizacja projektu pozwoli wyjść na przeciw tej tendencji. – Do tej tendencji powinniśmy być przygotowani od strony informatycznej, sprzętowej, ale również mentalnej. To wielki krok ku zmianie codziennej pracy pracowników starostwa i klientów urzędu. Projekt ułatwi nam budowę pozytywnego obrazu administracji, bo to trudny i długi proces. Nic nie zmieni się z dnia na dzień, ale mamy nadzieję, że dzięki takim drobiazgom te odczucia będą się zmieniać – informuje Sekretarz Powiatu w Raciborskiego Beata Bańczyk.
- reklama -
Sekretarz Starostwa Powiatowego w Raciborzu Beata Bańczyk zaprezentowała funkcjonalności najbardziej medialnego elementu "Nowoczesnego urzędu…" – infokiosku.
Infokiosk jest jednym z elementów dofinansowanego ze środków unijnych programu, w ramach którego do starostwa zostało dostarczonych również 87 zestawów komputerowych, 2 skanery i 16 urządzeń wielofunkcyjnych. Gruntownej przebudowie uległ również biuletyn informacji publicznej starostwa, dzięki czemu jest on teraz o wiele bardziej przejrzysty i funkcjonalny. Ujednolicono również sieć informatyczną starostwa i zwiększono poziom bezpieczeństwa gromadzonych danych, choć – jak zaznacza sekretarz powiatu Beata Bańczyk – nie oznacza to, że wcześniej były one niezabezpieczone.
Całość powstała w ramach projektu "Nowoczesny urząd – informatyzacja Starostwa Powiatowego w Raciborzu w celu poprawy jakości usług", który realizuje Powiat Raciborski. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013, Działanie 2.2. „Rozwój elektronicznych usług publicznych”. Całkowita wartość projektu wyniosła 504 tys. zł. Lwia część tej kwoty – 380 tys. zł – pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa śląskiego. Zakończenie projektu i jego efekty nie wpłyną na zmiany personalno-kadrowe w urzędzie. Obciążenie urzędników nie będzie ani większe, ani mniejsze, ponieważ projekt miał na celu głównie zwiększenie dostępności usług dla klientów starostwa.
/żet/
—————————————————————————————————————————
Podziel się informacją lub napisz własny artykuł na forum. Dodaj Temat na: forum.raciborz.com.pl
W ogłoszony przez Starostwo Powiatowe w Raciborzu przetargu na obsługę prawną samorządu zwyciężyło konsorcjum trzech kancelarii prawnych. Ile będzie kosztować świadczona przez najbliższy rok usługa?
Zdaniem A. Hajduka samorządy nie są firmami i prowadzone przez nie przedsięwzięcia nie potrzebują biznes planu. Dla J. Staroń priorytetem jest pozyskiwanie środków z UE. Nie zgadza się z nimi L. Fiołka.
Starosta powiatu raciborskiego Adam Hajduk martwi się o przyszły budżet UE i jego wpływ na powiatu. Zdaniem starosty, "stara unia" wyssała z nas co tylko mogła i teraz nie chce dokładać się do państw "nowej unii".
a po co urzędnikom wypasiony sprzęt do pisania pism w MS Word albo korzystania z poczty elektronicznej? zmarnowane pieniądze i tyle