Szczególnie widoczne jest to rano, gdy śpieszą się aby zdążyć do pracy, i po południu – by szybko z niej wrócić. Jeden z mieszkańców chciał dopędzić wymijającego go kierowcę osobówki, wówczas licznik wskazywał 130 km/godz.
Z zawrotną szybkością wracają też młodzi kierowcy po dyskotekach w piątkowe i sobotnie noce z Krzyżanowic w kierunku Opola. Problemem dla mieszkańców ul. Cegielnianej były też TIRY które mimo zakazu, nocą przewoziły z dużą prędkością ciężkie elementy kotłów z Rafako. Teraz mogą legalnie z ul Głubczyckiej wjeżdżać prosto przez Rondo „Solidarności” i skręcać od razu na ul. Kozielską, bez pokonywania ostrych zakrętów. Warunkiem jest nocna pora po godz. 22.00 oraz zablokowanie przez pilota na ten czas ruchu z ul. Londzina.
Jednak jeszcze zdarzają się nocą przejazdy TIRÓW z ładunkami przez ul. Cegielnianą, co powoduje przenoszenie drgań z jezdni do murów pobliskich budynków i dalsze pęknięcia tynków. W tych nielegalnych przejazdach przodują kierowcy firmy transportowej „WIESIOŁEK – Annaberg”. Przy wjeździe na tą ulicę z obydwu stron są tablice ostrzegawcze i wyznaczone miejsce do kontroli radarowej. Ale mieszkańcy już dawno nie widzieli tu kontroli ruchu drogowego raciborskiej policji. Postanowili więc zwrócić się z tym problemem do Państwowej Inspekcji Ruchu Drogowego oraz do Rady Miasta Racibórz o ustawienie przy tej ulicy (drodze lokalnej) radaru podobnie jak ma się to odbyć przy ul. Kozielskiej, która jest drogą krajową.
/K.N./
To wstyd, że raciborska policja nie może sobie z tymi problemami poradzić, nie tylko na Cegielnianej. Więcej kontroli terenowych
w mieście a nie wygodne wożenie się w samochodach.
Jak Inspekcja Ruchu Drogowego zamontuje fotoradar na Kozielskiej to automatycznie samochody osobowe i te poniżej 2,5 tony będą unikać tego urządzenia i będzie większy ruch na Cegielnianej. Dlatego tam też jest potrzebna stała kontrola prędkości.
Już od trzech lat mieszkańcy Ul. Cegielnianej powiadamiają policję o tych przypadkach , ale to jest bicie głową o mur.
A może by tak policja pojechała tam kilka razy, ustawiła jakis radar, albo plastykowy samochód – atrapę. Jest tyle mozliwości, tylko ze nikomu sie nie chce o tym myslec.
Cegielniana to ulica której możliwości wpływu na organizację ruchu drogowego w Raciborzu nie są wykorzystane. Można zwiększyć jej przepustowość budując rondo na skrzyżowaniu z Głubczycką. Wtedy wzrośnie strumień pojazdów o niskiej dmc na tej ulicy i upłynni się ruch na Kozielskiej oraz na rondzie obok Strzechy. Będą rónież lepsze argumenty do stawiania tam fotoradaru.