Prezydent Lenk pozazdrościł gminie Nędza pięknie wyremontowanego przejazdu kolejowego w Szymocicach i postanowił ubiegać się o to samo dla dwóch z trzech raciborskich przejazdów: w Markowicach i Studziennej.
– Wspólnie udało nam się z koleją wyremontować przejazd na Łąkowej przy Rafako, więc zachęcony tym postanowiłem zwrócić się do władz PKP z propozycją o podobne rozwiązania na innych przejazdach na terenie Raciborza, skoro mogli to zrobić w Szymocicach – informował prezydent radnych zasiadających w komisji gospodarki miejskiej.
Jako, iż koszt remontu wzmiankowanego przejazdu na Łąkowej wyniósł ok. 2 mln zł, prezydent jest realistą i nie chce stawiać kolejowcom zbyt wygórowanych żądań: – Na początek mogliby zrobić przejazd w Markowicach, bo jest największy. W dalszej kolejności na Studziennej.
Co zatem z przejazdem przez tory na ul. Rybnickiej, przy Auchan? – Pociągi tam już nie jeżdżą, więc wypada tylko zalać go asfaltem i będzie na pewien czas spokój – podsumowuje.
Paweł Strzelczyk
————————————————–
zobacz także:
Dworzec PKP ponownie na sprzedaż
Polskie Koleje Państwowe po raz kolejny próbują pozbyć się raciborskiego dworca wystawiając go na sprzedaż w drodze przetargu. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, cena nieruchomości nie została obniżona.
Dokumentacja na parking przy Strzesze za 6,7 tys. zł
Firma ML Design z Kończyc Małych wykona dokumnetację kosztorysowo – projektową parkingu przy DK Strzecha. Jej oferta okazała się najtańsza z dziesięciu złożonych.Najdroższa oferta opiewała na ponad 94 tys. zł.
Zalanie asfaltem przejazdu będzie końcem całej linii- wtedy złomiarze nie będą mieli już najmniejszych wątpliwości przy rozbeiraniu torów. Misato i powiat powinny raczej zastanowić się nad przejęciem linii do pszowa i głubczyc żeby uruchomić tam chociaz parę pociągów osobowych dziennie- żeby uczniowie mogli nimi dojeżdżać do raciborskich szkół.
Czy władza nie ma swojego myślenia, tylko tam gdzie coś robią, to nagle olśnienia dostają. Ale dobre i to, lepiej później niż wcale. Ten asfalt to chyba nie bardzo, poprzednik ma rację szyny znikną;).
Pan prezydent nie pomyslal o jednej rzeczy . Szyny naleza do PKP a nie do miasta . Tak samo przejazd nalezy do PKP . Jak pan prezydent kaze to zalac asfaltem to moze jeszcze szybciej niz on mysli zaczac kilofem ten asfalt wykopywac . Tak dlugo jak leza tam szyny to pan prezydent bez zgody PKp nie moze nic zalewac . Boze jakie to ciemniactwo .