Feralny przejazd na Reymonta. Jak poprawić bezpieczeństwo?

Chodzi o łącznik pozwalający zawrócić na Odrostradzie, na wysokości straży pożarnej. Radni i prezydent szukają rozwiązania, które pozwoliłoby uniknąć tam wypadków.

– Czy nie można zamknąć ul. Reymonta na wysokości straży pożarnej? – pytał dziś na posiedzeniu komisji gospodarki miejskiej Michał Fita. Radny ma świadomość, iż pytaniem takim naraża się wielu kierowcom praktykującym zawracanie na Odrostradzie, ale bezpieczeństwo jest w tym przypadku ważniejsze. A korzystanie z przepustu pomiędzy trasami w przeciwnym kierunku bezpieczeństwu zagraża – czy to pojazdom jadącym za kierowcą który nagle postanawia zawrócić, cze też jadącym z naprzeciwka. Dowodem liczne kolizje i wypadki w tym miejscu.

- reklama -

Prezydent jest świadom zagrożenia w tym miejscu. Sam przynajmniej dwa razy nie wjechałby w pojazdy, których kierowcy w ostatniej chwili decydowali się na manewr zawracania i przez to gwałtownie hamowali. Przepustu jednak zamknąć nie może. Bynajmniej nie jest przeciwnikiem zamykania, czego dowodem jest chociażby zastawienie wyjazdu z ul. Londzina w ul. Reymonta betonowymi blokami. Po prostu przepust potrzebny jest strażakom, którzy wyjeżdżając na akcję mogą skrócić sobie drogę.

Mirosław Lenk jest zdegustowany zachowaniami kierowców i przyznaje, że coś trzeba z tym zrobić. Skoro ze względu na straż pożarną nie da się przepustu zamknąć, podejmie starania o ustawienie tam znaku z zakazem zawracania, obowiązującym wszystkich za wyjątkiem straży.

 

/ps/

 

 ——————————————————

 

zobacz także:

 

Ulgi w Raciborzu nie dla mieszkańców powiatu

Nawet jeśli ktoś jest posiadaczem Karty Dużej Rodziny, nie uprawnia go to do zniżek w raciborskim aquaparku.

 

 

Pijaków na izbę odwiozą autem za 100 tys. zł

Stara wysłużona skoda służąca straży miejskiej do odwożenia pijanych do izby wytrzeźwień powoli dożywa swych dni. A trzeba ich transportować aż do Zabrza.

 

 

 

 —————————————————————————————————————

Reklama

 

- reklama -

5 KOMENTARZE

  1. Najlepiej wszystko pozamykać,przecież pan prezydent nic mądrzejszego nie wymyśli,najpierw zamknął wyjazd z ul.Londzina w kierunku Ronda „nerki”.Wyjeżdzając z Londzina nie ma żadnego kierunkowskazu jak jechać na Opole/Głubczyce.Teraz w godzinach popołudniowych wyjeżdzając z ul. Londzina w kierunku Głubczyc trzeba będzie stać dwa razy w korku,najpierw do ronda koło Matki Polki potem do „nerki”,a o zatruwaniu środowiska to już chyba w ogóle nie pomyśleli (autobusy muszą też objechać ten piękny „objazd”)no ale pan prezydent tam nie jeżdzi więc ma to głęboko w d….,i kolejne 4 lata będziemy płacić za głupotę rządzących naszym miastem.

  2. Niestety głupota kierowcow nie zna granic i trzeba ten przejazd zamknąć.
    Zdaża się często, że kierowcy włączają się do ruchu, przyspieszają po czym nagle stają na „szybkim” pasie i zawracają.
    Miałem sytuację gdzie Kierowca przedemną najpierw włączył się do ruchu, wyprzedził i nagle zmusił mnie do awaryjnego hamowania.
    Po zamknieciu przejazdu proponuję również zwiększyć prędkość do 70KM na tym odcinku – w końcu droga będzie bezkolizyjna, bez skrzyżowań.

  3. [quote]Niestety głupota kierowcow nie zna granic i trzeba ten przejazd zamknąć.
    Zdaża się często, że kierowcy włączają się do ruchu, przyspieszają po czym nagle stają na „szybkim” pasie i zawracają.
    Miałem sytuację gdzie Kierowca przedemną najpierw włączył się do ruchu, wyprzedził i nagle zmusił mnie do awaryjnego hamowania.
    Po zamknieciu przejazdu proponuję również zwiększyć prędkość do 70KM na tym odcinku – w końcu droga będzie bezkolizyjna, bez skrzyżowań.[/quote]
    Może ciebie zamknąć,co to za określenie „szybki” pas i to w terenie zabudowanym i do tego jak ma być „bezkolizyjna”,nie ma takiego okreslenia dla drogi,bezkolizyjne są skrzyżowania, a skrzyżowania to i tak będą z ulicami Drewnianą i Kowalską a do tego są jeszcze wyjazdy a Bieronki i stacji benzynowej.

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj