Szkoła nawiązała współpracę z Instytutem Goethego, który realizuje projekt „Deutsch-Wagen-Tour”. Animatorzy projektu docierają do najdalszych zakątków kraju i przeprowadzają z dziećmi wyjątkowe warsztaty.
Nauczyciele z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Górkach Śląskich w gminie Nędza wiedzą jak ważne jest wprowadzanie na lekcje niekonwencjonalnych metod nauczania. Dlatego szkoła nawiązała współpracę z Instytutem Goethego, który realizuje projekt „Deutsch-Wagen-Tour”. Animatorzy projektu docierają do najdalszych zakątków kraju i przeprowadzają z dziećmi wyjątkowe warsztaty.
W 2009 roku w trasę po całej Polsce wyruszyło pięć niezwykłych samochodów, z których każdy wyposażony został w starannie wybrane i opracowane materiały dydaktyczne i promocyjne. Jeden „Deutsch-Wagen”dotarł też do Górek Śląskich.
Koordynatorzy projektu – lektorzy starają się motywować uczniów i inspirować nauczycieli. – Dlatego stawiamy na niekonwencjonalne metody i na naukę poprzez śmiech i zabawę – tłumaczy Beata Hadasz, lektorka „Deutsch-Wagen-Tour”.
Głównym celem projektu jest po prostu promocja języka niemieckiego. – Ma pokazać, że nie jest trudny, że można się go nauczyć niekoniecznie siedząc w ławkach – mówi lektorka. – „Deutsch-Wageny" przyjeżdżają do wielu miejscowości, ale zdecydowanie preferujemy te mniejsze – z nich uczniom trudniej jest dotrzeć do Instytutu Goethego, więc to my przyjeżdżamy do nich – dodaje.
Dzieci z Górek Śl. uczyły się języka np. układając puzzle i opowiadając w języku niemieckim co przedstawiają, była też zabawa w żywe memory, a także portret grupowy, na którym dzieci uczyły się nazywania w języku obcym części ciała.
Natalia Sekuła, nauczycielka języka niemieckiego w ZSP w Górkach Śl., podkreśla, że dzieci uczą się go chętnie. – Spore znaczenie na pewno ma fakt, że dzieci język niemiecki, a przynajmniej jego podstawy wynoszą z domu, bywa, że dorastają słysząc go na co dzień – mówi nauczycielka. – A w nauce języka obcego, bardzo ważne jest, by zacząć jak najszybciej. Im wcześniej, tym lepiej – podkreśla. Nauczycielka dodaje, że dzieci uczą się jeszcze chętniej, jeśli nauka połączona jest z zabawą. Stąd m.in. pomysł włączenia się do projektu Instytutu Goethego.
UG Nędza
publ. /ps/