Suzuki Vitara – powrót legendy [WIDEO]

    Redakcja testuje nowego crossovera dzięki firmie Mad Mobil z Rybnika.

    Muskularne nadwozie Vitary z typową offroadową stylistyką i zwiększonym prześwitem zdradza, że tym autem możemy wjechać w teren przeznaczony wyłącznie dla terenówek. Nowa Vitara technicznie jednak bardziej spokrewniona jest z Suzuki SX4 S-Cross w segmencie crossoverów, jest od niej nieco mniejsza, zaś stylistycznie nadwozie zbudowano w zupełnie nowym stylu – modnym, z indywidualnym charakterem auta terenowego (nawiązującym do większej siostry – Grand Vitary) podkreślonym wyraźnie muskularną maską.

    Czy Suzuki Vitara pozostała terenówką

    - reklama -

    Powrót legendy – brzmi slogan reklamowy kampanii wejścia na rynek nowej Vitary. Pamiętamy z historii motoryzacji przywołany w reklamie samochód (z lat 90.) jako niewielką  terenówkę, która nieźle radziła sobie w terenie dzięki lekkiemu nadwoziu zbudowanemu na ramie oraz napędowi na cztery koła. Nowa Vitara plasuje się w segmencie miejskich crossoverów, jest zdecydowanie mniejsza i nowocześniejsza dzięki wprowadzonym rozwiązaniom współczesnej technologii oraz sporej ilości systemów elektronicznych.
     
    Oferta suzuki obejmuje zarówno  wersje przednio- jak i czteronapędowe. W miejsce reduktora starej vitary wprowadzono nowoczesny napęd o nazwie  AllGrip, który automatycznie rozdziela go na osie przednią i tylną jeśli system wykryje ryzyko utraty przyczepności, zmienia wartość momentu obrotowego. Oprócz systemu automatycznego, za pośrednictwem wygodnego pokrętła w kabinie można wybrać jeden z trzech opcjonalnych trybów jego pracy:
    Tryb SPORT doskonale sprawdza się podczas jazdy po krętych drogach (steruje mocą silnika w celu zoptymalizowania jego reakcji i właściwości jezdnych w zakrętach) oraz na szutrowej czy żwirowej nawierzchni. Zwiększony moment obrotowy przekłada się na posłuszne reagowanie na pedał gazu co daje wiele przyjemnych doznań z jazdy po  bezdrożach.

     

    Redakcja otrzymała do testu Vitarę w wersji wyposażenia Premium z silnikiem
    benzynowym 1,6 o mocy 120 KM. Prześwit 185 mm oraz napęd 4×4 z czterema
    trybami jazdy bardzo dobrze sprawdził się w terenie. Test odbył się
    na wyrobiskach żwirowni w Tworkowie udostępnionej
    przez firmę Utex-Terra Sp. z o.o.
     
     

    Tryb SNOW przewidziany jest do jazdy po ośnieżonych, nieutwardzonych lub śliskich nawierzchniach. Mniejszy moment obrotowy i elektronicznie rozłożony napęd 4WD na obie osie w zależności od sposobu prowadzenia i przyspieszania, tym samym ma zapewnić doskonałą trakcję i stabilność pojazdu. I wreszcie tryb LOCK, w którym system stale przenosi wysoki moment obrotowy do kół tylnej osi. W tym trybie zdecydowanie najlepiej testowany przez nas crossover radzi sobie z jazdą w błocie czy nawet dość głębokim piachu.  

     

    Suzuki Vitara – wnętrze i elektroniczne nowinki

     

    Do wykończenia kabiny wykorzystano porządnej jakości plastiki o niepospolitym wyglądzie, z tekstylnymi wstawkani. Tworzywa nie są  podatne na zarysowania. Dobre wrażenie  sprawia też konsola środkowa, w której centralnym miejscu zamontowano 7-calowy ekran bardzo intuicyjnego systemu multimedialnego (standard od wersji Premium). Zawiera on m.in. radioodtwarzacz z tunerem cyfrowym (DAB), a w wyższej wersji wyposażenia również nawigację satelitarną oraz zestaw głośnomówiący.
     
    Nowa Suzuki Vitara na pokładzie posiada wiele elektronicznych systemów zwiększających bezpieczeństwo jazdy. m.in: Radar Brake Support – system ostrzegania i hamowania w ruchu miejskim, adaptacyjny tempomat ACC, 7 poduszek oraz  mechanizm zapobiegający cofaniu się pedału hamulca w razie wystąpienia kolizji.

     

     

     

    Na długie trasy

    Za kierownicą łatwo dobrać wygodną pozycję jeśli kierowca nie należy do najwyższych. Fotele zamontowano dość wysoko, co daje dobrą widoczność kierowcy i pasażera. Dobrze wyprofilowane siedziska sprawdzą się podczas dłuższej podróży. Pasażerowie siedzący z tyłu też nie powinni narzekać, zwłaszcza jeśli w samochodzie traktowanym jako rodzinny przewożone będą dzieci. Zaletą nadwozia są bardzo szeroko otwierane drzwi co ułatwia wsiadanie na tylną kanapę   Kabinę można uznać generalnie za przestronną jak na samochód w tym segmencie. Podobne opinie mamy w stosunku do  bagażnika (375 litrów), który zmieści niewielki rodzinny bagaż lub nieco większy na weekendowy wypad w dwie osoby.

     

    Samochód do testu udostępniła firma Mad Mobil

    Autoryzowany Dealer NISSANA i SUZUKI

    www.madmobil.pl

     

     

     

     

    /artykuł sponsorowany/

    - reklama -

    KOMENTARZE

    Proszę wpisać swój komentarz!
    zapoznałem się z regulaminem
    Proszę podać swoje imię tutaj