Podatek od nieruchomości można uiścić na trzy sposoby. Jeśli kwota podatku przekracza 100 zł, można ją rozłożyć na cztery raty.
Urząd Miasta Racibórz informuje, że 15 marca 2017 r. upływa termin zapłaty podatku od nieruchomości. Decyzję o wysokości tego podatku do końca lutego doręczają pracownicy UM. Wraz z decyzją o wysokości podatku od nieruchomości urzędnicy znajduje się także informacja o wieczystym użytkowaniu oraz informacja o części wspólnej nieruchomości.
Podatek można opłacić na trzy sposoby:
– w formie przelewu bankowego na rachunek nr ING Bank Śląski S.A. nr 78 1050 1070 1000 0004 0003 3692; osoby, które chcą dokonać opłaty gotówką bez uiszczenia prowizji, mogą to zrobić właśnie w Banku Śląskim
– płacąc gotówką w kasie Urzędu Miasta: na parterze lub na pierwszym piętrze
– za pomocą karty bankomatowej w kasie Urzędu Miasta; za przeprowadzenie takiej transakcji jest pobierana prowizja w wysokości 80 gr.
Od roku 2016 podatek w wysokości do 100 zł płaci się w jednej racie. Trzeba go uiścić do 15 marca. Jeśli kwota podatku przekracza 100zł, można zapłacić go w czterech ratach. Wówczas termin pierwszej raty to 15 marca, a terminy kolejnych rat to: 15 maja, 15 września i 15 listopada. Terminy zapłaty znajdują się na decyzjach.
W razie wątpliwości dotyczących opłaty podatku od nieruchomości UM prosi o kontakt telefoniczny pod numerem (32) 755 0649 lub (32) 755 0642 albo osobisty w budynku urzędu w pokoju nr 112.
Godziny otwarcia kas w Urzędzie Miasta:
parter
poniedziałek 7:30-14:45
wtorek 7:30-14:45
środa 7:30-16:45
czwartek 7:30-14:45
piątek 7:30-12:45
przerwa 11:30-12:00
I piętro
poniedziałek 8:30-15:30
wtorek 8:30-15:30
środa 8:30-17:30
czwartek 8:30-15:30
piątek 8:30-13:30
przerwa 12:00-12:30
oprac. /kp/