Kampania „Bliscy sercu”: Przebadaj się w Cardiobusie

Racibórz. Ogólnopolska kampania

Ryzyko chorób sercowo-naczyniowych wzrasta z wiekiem, dlatego po 50. roku życia warto regularnie kontrolować stan swojego serca.

15 maja ruszyła ogólnopolska kampania „Bliscy sercu”. Jej celem jest wyjście naprzeciw potrzebie profilaktyki w zakresie chorób kardiologicznych, zwłaszcza osób powyżej 50. roku życia. Ważnym elementem kampanii jest także budowanie świadomości społecznej i edukacja, w jaki sposób można zapobiegać chorobom sercowo-naczyniowym.

- reklama -

Choroby serca i naczyń, zwane kardiologicznymi, są jednymi z najczęściej występujących wśród ludzi. Do chorób serca i naczyń należą między innymi: zawał serca, niewydolność serca, nadciśnienie tętnicze, choroba wieńcowa, zaburzenia rytmu serca, miażdżyca, choroby naczyń czy udar mózgu. Szacuje się, że w okresie 2015-2029 zachorowalność na choroby kardiologiczne w województwie śląskim wzrośnie z poziomu 48 tys. do ponad 53 tys. i jest to druga najwyższa wartość w kraju! Ryzyko chorób sercowo-naczyniowych wzrasta wraz z wiekiem, dlatego szczególnie osoby powyżej 50. roku życia powinny regularnie kontrolować stan swojego serca.

Dzięki kampanii „Bliscy sercu”, mieszkańcy aż 33 miejscowości na terenie całej Polski będą mogli poddać się bezpłatnie podstawowym badaniom: EKG i pomiarowi ciśnienia tętniczego, które pozwolą na zweryfikowanie, czy dana osoba znajduje się w grupie ryzyka chorób sercowo-naczyniowych. Badania będą prowadzone w mobilnym centrum ulokowanym w Cardiobusie z logo kampanii „Bliscy Sercu”, a przeprowadzi je zespół pracowników I Katedry i Kliniki Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Po badaniach przeprowadzonych przez pielęgniarkę, pacjent jest od razu kierowany na konsultację do obecnego w Cardiobusie lekarza, który opracuje dla każdego pacjenta indywidualne zalecenia dalszego postępowania.

3 czerwca Cardiobus będzie czekał na pacjentów również w Raciborzu, przy ul. Opawskiej 45. Badania przeprowadzane będą w godz. od 9:00 do 18:00. Organizatorem kampanii „Bliscy sercu” jest producent leku Polocard.

Na podstawie inf. nadesłanej
publ. /k/
Fot. bliscysercu.pl

- reklama -

1 KOMENTARZ

  1. Takie akcje powinny być bardzo mocno reklamowane, ponieważ większość ludzi nie wie, że ma problemy z sercem dopóki coś poważnego nie zaczyna się dziać. Profilaktyka jest najważniejsza.

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here