W pracowni odbywać się będą zajęcia m.in. z przyrody i geografii. Jak podkreślają nauczyciele – dzięki atrakcyjnemu wyposażeniu lekcje będą o wiele ciekawsze dla uczniów.
Pod koniec września uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza w Żywcu dostali niezwykły prezent – Zieloną Pracownię pod nazwą Pracownia Zmysłów. Inicjatorką i pomysłodawczynią projektu w szkole jest nauczycielka przyrody Daniela Seweryn. – Dzięki pasji i zaangażowaniu nauczycielki przyrody pani Danieli Seweryn, która była inicjatorką i pomysłodawczynią projektu, zostaliśmy laureatami konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach. Środki pozyskane tą drogą, wsparte pomocą Rady Rodziców, sponsorów i pani dyrektor, pozwoliły na stworzenie przestrzeni, pozwalającej uruchomić zmysły, zgodnie z mottem Konfucjusza „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem” – podkreśla Szkoła Podstawowa nr 3 w Żywcu.
Zielona Pracownia będzie wykorzystywana do zajęć z przyrody, geografii czy prowadzenia kół zainteresowań. – Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu zajęcia są atrakcyjniejsze, w sposób pełny, możliwie wszystkimi zmysłami uczniowie poznają otaczający ich świat i wiedzą jak o niego dbać – przyznają nauczyciele.
W uroczystym otwarciu pracowni 25 września uczestniczyła dyrekcja szkoły wraz z nauczycielami i uczniami oraz Ewa Cofała, przedstawicielka WFOŚiGW w Katowicach i burmistrz Antoni Szlagor. Specjalnie na tę okazję przygotowano spektakl teatralny „Ziemia – nasza planeta” w wykonaniu uczniów klas Va, VI a i b oraz VII c pod okiem Bożeny Stokłosy. O muzykę w przedstawieniu zadbała Beata Piątek-Midor z zespołem uczennic klas VI a i b. Z kolei scenografię zrobiła Dorota Szwed.
Jest to pierwsza ekopracownia w Żywcu. Szkoła otrzymała nagrodę w konkursie Zielona Pracownia Projekt – 7.500 zł, później – 30.000 zł na realizację przedsięwzięcia.
W ramach konkursów WFOŚiGW w Katowicach – Zielona Pracownia_Projekt i Zielona Pracownia przyznawane są środki na zaprojektowanie ciekawej i atrakcyjnej pracowni na potrzeby nauk przyrodniczych, biologicznych, ekologicznych, geograficznych, chemiczno-fizycznych czy geologicznych, następnie o dofinansowanie na realizację ciekawych pomysłów mogą się starać projekty, które w znaczny sposób wpływają na polepszenie warunków nauczania oraz wyróżniają się kreatywnością i pomysłowością w sposobie zagospodarowania pracowni.
Fot. SP nr 3 Żywiec, WFOŚiGW w Katowicach
oprac. /j/
„Treści zawarte w publikacji nie stanowią oficjalnego stanowiska organów Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach”.
————————————————
Zobacz również inne materiały o tematyce ekologicznej na: