
Facebook kontynuuje cykl autorskich szkoleń Boost with Facebook dedykowanych wspieraniu rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. Dotychczas w Polsce odbyło się 7 podobnych szkoleń, realizowanych w największych aglomeracjach. Tym razem firma postawiła na mniejsze miasta i szkolenie odbyło się w Rybniku.
Małe i średnie firmy są fundamentem polskiej gospodarki. Stanowią 99% wszystkich firm obecnych na rynku, zatrudniają 69% pracowników i generują ponad połowę PKB Polski. Większość z nich dostrzega rosnącą rolę kompetencji cyfrowych i mediów społecznościowych w rozwoju działalności. Aż 73% MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66% i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Dlatego tak istotny jest rozwój kompetencji w tym obszarze wśród polskich przedsiębiorców. Okazją do tego są organizowane przez Facebooka szkolenia z cyklu: Boost with Facebook, których uczestnicy mogą poznać najbardziej efektywne metody wykorzystania narzędzi oferowanych na Facebooku i Instagramie. Swoją wiedzą podzielą się zarówno przedstawiciele Facebooka, jak i sami przedsiębiorcy, którzy już dziś z powodzeniem wykorzystują obie platformy do celów marketingowych.
Już ponad 90 milionów małych i średnich firm na całym świecie korzysta z darmowych stron na Facebooku. To medium demokratyczne — na Facebooku, każda firma, niezależnie czy jest lokalnym warsztatem samochodowym, czy międzynarodowym gigantem z branży spożywczej, ma do dyspozycji te same narzędzia. Zależy nam, aby wiedza o tym, jak z tych narzędzi korzystać była powszechna wśród polskich przedsiębiorców sektora MŚP, bo to oni stanowią lwią część polskiej gospodarki. Mamy jednak świadomość, że często godzą oni w swoich firmach szereg funkcji i nie mają czasu na wyjazdy szkoleniowe. Z tego powodu zależało nam na tym, aby nasze szkolenia odbywały się możliwie blisko, w większej liczbie miast, gdzie przedsiębiorcy będą mogli poznać nasze narzędzia i później wykorzystać je do rozwoju swoich firm, a co za tym idzie lokalnej społeczności i gospodarki. – podkreśla Jakub Turowski, odpowiedzialny za politykę publiczną Facebooka w Polsce.
Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w promocji przekłada się na wymierne korzyści dla korzystających z nich firm. 62% polskich firm obecnych na Facebooku twierdzi, że było w stanie zatrudnić kolejnych pracowników, dzięki wzrostowi przychodów po dołączeniu do platformy. 75% uważa, że dzięki wykorzystaniu Facebooka udało im się zwiększyć sprzedaż i aż 87% z nich twierdzi, że platforma pomaga im znajdować nowych klientów.
fot. Adrianna Sikorska
/materiały prasowe oprac. c/





![Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a [ZDJĘCIA] Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/konkurs-plastyczny-Podroze-z-Juliuszem-Verneem.jpg)

![Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA] Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/milosz-szymanski.jpg)
![Raciborzanie współtworzą plan adaptacji miasta do zmian klimatu [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/Miejski-Plan-Adaptacji-do-Zmian-Klimatu-dla-Raciborza.jpg)



![Co czyta młodzież po obu stronach granicy? Polsko-czeskie seminarium w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/czy-mlodziez-w-czechach-czyta.jpg)
![Czy artysta ma prawo przekraczać granice? Debata na Stacji Młodych [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/debata-mlodych-stacja-mlodych.jpg)




![Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu [ZDJĘCIA] Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/10/kpp-raciborz-komendant-tomasz-hynek.jpg)











