Dlaczego pracownicy odchodzą?

Kultura organizacyjna jest obecna w każdej firmie. W jej skład wchodzą wszelkie działania i interakcje, które charakteryzują określoną firmę. Jest również obecna w tych firmach, które mają wysoki wskaźnik rotacji pracowników, jednak bardzo zaniedbana.

Firma rekrutacyjna LMC Polska przeprowadziła badania na temat kultury organizacyjnej w firmach. Zdaniem Rafał Glogier-Osiński, country managera LMC Polska, kultura organizacyjna jest często powodem zmiany pracy. Zachowanie bezpośredniego przełożonego oraz jego zarządzanie i podejście do rozwoju osobistego czy do pracy zdalnej są niezwykle istotne. Atmosfera w pracy może być istotniejsza niż jednorazowa podwyżka, gdyż zostaje na dłużej i wzmacnia poczucie satysfakcji, co wpływa na zaangażowanie w pracę. Przełożony ma największy wpływ na poczucie bezpieczeństwa psychicznego pracowników, które jest istotne dla możliwości spokojnego wyrażania własnych pomysłów, zadawania pytań i przyznawania się do błędów.

- reklama -

Ważne opinie

Kandydaci na dane stanowisko szukają informacji na temat atmosfery w firmie, szansy rozwoju, chęci do pracy innych pracowników i ich opinii. 43 proc. badanych w tym celu przegląda opinie na portalach, 46 proc. sprawdza social media, zaś 47 proc. pyta bliskich osób o opinie na temat firmy. Najczęściej takie działania podejmują osoby w wieku 25-34 lata, z wykształceniem wyższym.

Biorąc pod uwagę zaufanie do danej opinii, najbardziej wierzymy opiniom przyjaciół i bliskich (31 proc.), następnie obecnym pracownikom danej firmy (19 proc.). Na podium znajdują się również opinie innych osób w Internecie.

W badaniu zawarto także pytanie, o to kiedy szukamy informacji na temat potencjalnego pracodawcy. Okazuje się, że nie zawsze robimy to przed wysłaniem CV- 64 proc. badanych przyznało, że szuka informacji zanim skontaktuje się z firmą, zaś 36 proc. po tym, gdy wysłali CV.

Znaczny odsetek Polaków przywiązuje dużą wagę do mediów społecznościowych, mimo że łatwo w nich o nieprawdziwą informację- zauważa Glogier-Osiński. Przyszli pracownicy chcą wiedzieć w jakich warunkach będą pracować, jak czują się pozostali pracownicy, jakie są benefity i czy jest dobra atmosfera.

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj