Mimo podwyżek cen biletów wprowadzonych przez większość przewoźników kolej w tym roku skutecznie konkuruje z innymi środkami transportu, także z samochodami.
Kolej obsłużyła w Polsce od stycznia do października tego roku 282 mln pasażerów – to najlepszy wynik od 2001 r., czyli od czasu największych cięć w rozkładach jazdy. Wzrost ten jest szczególnie wyraźny w stosunku do lat ubiegłych, czyli czasu pandemii. W 2020 r. kolej obsłużyła 209 mln osób, a w 2021 r. – 245 mln. W porównaniu do tego samego okresu w 2019 r. zanotowała wzrost o 3 mln pasażerów. Oznacza to więc powrót do trendu wzrostowego z lat 2014-2019.
Jednocześnie rośnie udział PKP Intercity w przewozach kolejowych. Od stycznia do października przewoźnik ten obsłużył 17,4% pasażerów. Intercity wyprzedziło drugiego do tej pory przewoźnika – Koleje Mazowieckie. Pierwsze miejsce z udziałem 25,5% pasażerów zajmuje nadal spółka Polregio organizująca przewozy regionalne.
ten portal do dno.
Przepraszam za poprzedni komentarz, ten portal jest super a ja nie mam życia