Osoby poszkodowane w wyniku powodzi mogą uzyskać niezbędne informacje o zasiłku powodziowym (2 tys. zł) i z pomocy społecznej (8 tys. zł).
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło infolinię pod numerem (22) 245 61 01. Osoby poszkodowane w wyniku powodzi mogą uzyskać niezbędne informacje dotyczące pomocy doraźnej.
Mowa o zasiłku powodziowym w wysokości 2 tys. zł, jak i zasiłku z pomocy społecznej – 8 tys. zł. Środki finansowe można uzyskać poprzez złożenie wniosków podczas jednego kontaktu z pracownikiem socjalnym, ośrodkiem pomocy społecznej lub urzędem gminy. Każdy z zasiłków może zostać przyznany na rodzinę lub osobę samotnie gospodarującą. Czytaj więcej: Pomoc finansowa dla powodzian. Jak złożyć wniosek?
Oprócz infolinii MRPiPS działają także poniższe numery kontaktowe:
– ZUS: (33) 825 31 34 i 76 876 45 76 – infolinia dla przedsiębiorców, gdzie mogą uzyskać informacje w sprawie ulg w opłacaniu składek. Czynna od 18 września do 4 października w godz. 8:00-15:00,
– PIP: (22) 391 83 70 – infolinia dla pracowników i pracodawców z terenów objętych powodzią. Eksperci Państwowej Inspekcji Pracy będą dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-15:00,
– PFRON: (22) 581 84 10 – telefon dostępny w dni powszednie w godz. 9:00-15:00,
– urzędy pracy – Zielona Linia: 19 524 – infolinia dla przedsiębiorców, pracodawców, osób bezrobotnych i poszukujących pracy, gdzie mogą uzyskać informacje na temat pomocy świadczonej przez powiatowe urzędy pracy oraz ośrodki pomocy społecznej oraz o wolnych miejscach noclegowych w jednostkach Ochotniczych Hufców Pracy. Czynna w dni powszednie w godz. 8:00-18:00. Pomoc dostępna w języku polskim, angielskim, ukraińskim, rosyjskim oraz na video w języku migowym.
Czytaj także: Zbiornik Racibórz Dolny opróżniany. Przedłużono zakaz poruszania się po wałach
oprac. /kp/