Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach m.in. za ul. Głubczycką otrzymał Eurosymbol Inwestycji Drogowych za 2016 rok, nagrodę redakcji Monitora Rynkowego Gazety Prawnej i Monitora Biznesu Rzeczpospolitej.
Wyróżniono zastosowanie przez ZDW w Katowicach przy remontach dróg po raz pierwszy w Polsce pionierskiej metody asfaltów wysokomodyfikownych. Wyróżniono tym samym zastosowanie przez ZDW w Katowicach przy remontach dróg po raz pierwszy w Polsce pionierskiej metody asfaltów wysokomodyfikownych. Asfalt wysokomodyfikowany został wykorzystany przy remontach dróg wojewódzkich i budowie nowych odcinków w Śląskiem na długości prawie 76 km. M.in. na DW 792 w Huciski, na DW 416 w Raciborzu (ul. Głubczycka), DW 938 w Pawłowicach, DW 912 w Miasteczku Śląskim i Świerklańcu i na wielu innych odcinkach.
Prace badawcze prowadzone w wielu ośrodkach naukowych na świecie pozwoliły stwierdzić, że zwiększenie ilości polimerów w asfalcie daje dodatkowe korzyści poprawiając odporność na pękanie, koleinowanie i zmęczenie. Po zwiększeniu około dwukrotne zawartości polimeru faza polimerowa staje się fazą ciągłą. Zastosowanie tak dużej ilości polimeru powodowało jednak poważne problemy ze stabilnością mieszaniny i bardzo dużą lepkością lepiszczy.
Dzięki badaniom prowadzonym przez producentów polimerów w USA opracowano nowe polimery, które umożliwiają wyprodukowanie asfaltu wysokomodyfikowanego pozbawionego problemów ze stabilnością mieszaniny.
Polskie rafinerie wkrótce potem także podjęły produkcję nowego materiału. Już w październiku 2013 r. oraz w sierpniu 2014 r. wykonano w Polsce odcinki doświadczalne nawierzchni drogowej z zastosowaniem odpowiednio asfaltu wysokomodyfikowanego. Były to 6. i 8. odcinek z asfaltem wysokomodyfikowanym w Europie i pierwsze takie budowy w Polsce. Odcinki o długości 1000 i 1500 m wyremontowano na drogach wojewódzkich zarządzanych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Wykonanie odcinków doświadczalnych pozwoliło zweryfikować dane technologiczne oraz ustalić szczegółowo zalecenia dotyczące technologii wykonywania warstw z nowatorską mieszanką asfaltową.
Od tego czasu w remontach prowadzonych na zlecenie ZDW w Katowicach powszechnie stosuje się tę technologię. Pilotażowe odcinki pokazały, że spełnia on zakładane normy jakości o odporności podczas użytkowania.
/ps/
Najważniejsze że już skończyli tę drogę bo dojazd z i do Pietrowic to był koszmar, szczególnie w godzinach szczytu.
Dodajcie więcej zdjęć tej drogi z szlakiem rowerowopieszym!!!
Przez ten czas w Szwajcarii zdążyli by zrobić autostradę przez Alpy a u nas nagrodę dostali za to, że przez pół roku robili prosty odcinek zwykłej drogi.