Handel i naprawa, przetwórstwo przemysłowe, budownictwo oraz transport i gospodarka magazynowa – to branże, w których zgłaszano najwięcej skarg.
Pracownicy coraz rzadziej zgłaszają swoje problemy do Państwowej Inspekcji Pracy. W 2019 r. do inspekcji wpłynęło 54 720 skarg, rok później było to 49 615. W 2021 r, wynik był rekordowo niski – do PIP wpłynęło 45 200 skarg od pracowników i byłych pracowników.
W 2021 r., podobnie jak w latach ubiegłych, najwięcej zagadnień poruszanych w skargach dotyczyło wypłaty wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą, jakie mieli otrzymywać pracownicy. Drugi temat dotyczył stosunku pracy, w dalszej kolejności podnoszono kwestie związane z czasem pracy. Nowym zagadnieniem, które pojawiło się w treści skarg, były zarzuty związane z realizacją przepisów związanych z epidemią koronawirusa.