Każdego roku w zbyt dużych opakowaniach do polskich konsumentów dostarczanych jest ponad 40 mln m³ powietrza, a dodatkowe kursy samochodów przekładają się na ponad 42 tys. ton zbędnego CO2.
Społeczna świadomość związana z ekologią wśród Polaków rośnie, także podczas zakupów. Według danych podawanych przez DS Smith ponad 46% osób zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50% z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można później poddać recyklingowi. Tzw. zielony e-commerce to w tej chwili jeden z najważniejszych trendów w internetowym handlu.
Według ubiegłorocznego raportu Ministerstwa Klimatu i Środowiska 81% Polaków raczej dobrze bądź zdecydowanie dobrze ocenia własną postawę ekologiczną, jednak te deklaracje nie zawsze idą w parze z realnymi działaniami. Tylko 47% wymieniła całe domowe oświetlenia na energooszczędne żarów LED, a jeśli odłączają od gniazdka nieużywane ładowarki, to raczej ze względów ekonomicznych niż ekologicznych.