23 czerwca w Parku Miejskim w Wodzisławiu Śląskim o godz. 17.00 rozpocznie się „Noc Świętojańska”, organizowana przez Wodzislawskie Centrum Kultury.
Na imprezie zagrają zespoły SARAKINA, PIETUCHY, ŻYWIOŁAK oraz wystapią ZPiT "VLADISLAVIA" i TEATR WODZISŁAWSKIEJ ULICY.
Zespół „Sarakina” to polsko-bułgarsko-czeska formacja wykonująca muzykę etno-jazzową. Kompozycje i aranżacje z wpływami muzyki bałkańskiej, klasycznej, cerkiewnej, współczesnej, jak i z elementami improwizacji jazzowej przenoszą klimaty etniczne do muzyki artystycznej. Zespół tworzą profesjonalni muzycy, absolwenci i studenci wyższych szkół muzycznych. Grupa istnieje od 1999 roku, na swoim koncie posiada trzy płyty: „Fryderykata” (2008), „Junctions” (2004) i „Sarakina” (2001)
Koncertu zespołu SARAKINA powinni posłuchać zarówno wielbiciele muzyki bałkańskiej jak i ci, którzy jej nie lubią. Pierwsi usłyszą swą ulubioną muzykę w wysmakowanych, subtelnych aranżacjach. Drudzy mogą przekonać się, że w przeciwieństwie do nachalnych, kiczowatych produkcji telewizyjnych – twórczość odwołująca się do bałkańskich korzeni może być piękna i inteligentna
Zepół „Pietuchy” to, jak można przeczytać na ich oficjalnej stronie, to folkowe wydarzenie muzyczne,najgłośniejsze od czasu pierestrojki, charakterystyczne jak matrioszka, mocniejsze od smirnoffa i wiernie oddające rosyjską dusze. Rosyjska muzyka ludowa wykonana jest w zaskakujący sposób. Znane i lubiane melodie ocierają się o różnorodną stylistykę, przeplatane są śpiewem, okrzykami oraz zaraźliwą energią tworząca się na scenie. Zespół tworzy pięciu muzyków, wszyscy są absolwentami wyższych szkół muzycznych.
Zespół „Żywiołak” jest nieprzypadkowym dziełem spotkania dwóch pasjonatów nurtów muzycznych definiowanych powszechnie jako: heavy-folk, hard-folk czy folkmetal. Muzykę „Żywiołaka” łączy w sobie takie gatunki muzyczne jak: folk, punk, rockmetal, akustyczne trans-techno czy drum`n`bass. Sięga ona również po elementy muzyki: dub, nawiązuje do hipnotyki chillout`u czy ambient`u, a oparta jest na brzmieniach zrekonstruowanych instrumentów dawnych, „wynalazków” techniki nowszej, oraz archaicznych i współczesnych technik wokalnych. Motywem przewodnim twórczości „Żywiołaka jest „demonologia ludowa”
MaS