18 marca w Gimnazjum nr 5 im. Jana Pawła II odbyła się prezentacja projektów edukacyjnych. Jak co roku projekty przygotowali uczniowie klas drugich pod okiem opiekunów.Tematyka prezentacji była różnorodna – rozpoznawanie reakcji chemicznych, sposoby oszczędzania energii elektrycznej, zagrożenia w internecie, dyscypliny sportowe związane z muzyką, zdrowy styl życia (projekt opracowany w języku angielskim). Różnorodna także była forma prezentacji. Pojawiły się więc scenki, doświadczenia chemiczne, śpiew, plakaty. Wszystko zależało od inwencji twórczej uczniów.
Projekt edukacyjny jest formą, poprzez którą gimnazjaliści rozwijają swoje pasje i przekonują się, że nauka i zabawa mogą być ciekawie połączone. Jest to także okazja do często pierwszego w życiu publicznego występu, młodzież musi więc zwracać uwagę na sposób prezentacji, a także poradzić sobie z tremą, która towarzyszy takim występom. Trema jednak nie sparaliżowała gimnazjalistów, a ich prezentacje zostały wysoko ocenione.
Pierwsze miejsce zajęli uczniowie klasy 2a: Tomasz Sławik, Mariusz Kiwilsza, Sebastian Olczak, Dawid Hmielorz, tytuł projektu „Czym jest zdrowy styl życia” (projekt w języku angielskim), opiekun – pani Bożena Ploszka.
Na drugim miejscu uplasowała się grupa opracowująca temat „Czym różni się zjawisko fizyczne od reakcji chemicznej?” – Aleksandra Bartusz, Anita Sekuła, Sylwia Cichy, Przemysław Karbownik, Dawid Szuła, Piotr Tomal, opiekun – pani Jolanta Otlik.
Na trzecim miejscu znalazły się: Monika Heider, Wiktoria Leśnikowska, Wiktoria Żydek, Justyna Siwoń, tytuł projektu: „Dlaczego i jak organizmy odbierają dźwięki?”, opiekun – pani Beata Rubin – Jałowiecka.
Prezentacjom przyglądali się uczniowie klas pierwszych, którzy już w przyszłym roku szkolnym będą opracowywali wybrane przez siebie tematy.
Projekty edukacyjne w Gimnazjum nr 5
- reklama -