Nieletni kupuje alkohol? Reaguj

Trwa policyjna akcja "Pozory mylą, dowód nie". Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18. roku życia.
"Odpowiedzialny sprzedawca" – to hasło V edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej "Pozory mylą, dowód nie", realizowanej przez Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie we współpracy z Komendą Główną Policji. Celem kampanii trwającej od 2009 roku jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Dotychczasowe działania zaowocowały wyraźną zmianą podejścia Polaków do zjawiska sprzedaży alkoholu niepełnoletnim. Zmniejszyło się przyzwolenie społeczne na sprzedaż alkoholu dzieciom, a zwiększyła świadomość zagrożeń wynikających z dostępu niepełnoletniej młodzieży do alkoholu. Szczególnie trudne zadanie stoi przed sprzedawcami. Są oni świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu. Jednocześnie prawidłowa identyfikacja wieku osoby kupującej może rodzić trudności, a techniki asertywnego odmawiania często nie są najmocniejszą stroną sprzedawcy.

Platforma szkoleniowa "Odpowiedzialny sprzedawca", dostępna pod adresem www.odpowiedzialnysprzedawca.pl, to uniwersalne i szeroko dostępne narzędzie e-learningowe, za pomocą którego pracownicy sklepów mogą sprawdzić swoją wiedzę oraz zweryfikować umiejętności z zakresu asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu osobom nieuprawnionym do jego zakupu.

- reklama -

Każdy użytkownik, który dokona rejestracji i zaloguje się na platformie, przechodzi interaktywne szkolenie z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących zakazu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz konsekwencji płynących z łamania prawa. W kolejnych etapach zapoznaje się z informacjami na temat wpływu alkoholu na rozwój psychofizyczny i funkcjonowanie społeczne młodych ludzi oraz poznaje techniki asertywnej odmowy. Szkolenie kończy test sprawdzający wiedzę oraz interaktywna gra, będąca symulacją sytuacji zakupu alkoholu w sklepie, która weryfikuje umiejętność radzenia sobie w codziennych sytuacjach związanych z obsługą niepełnoletnich klientów.

Tegoroczna edycja kampanii "Pozory mylą, dowód nie" jest kontynuacją długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, a w tym szczególnym przypadku – na temat negatywnych skutków przedwczesnej inicjacji alkoholowej.

/KPP Racibórz, publ.p/

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj