Akcjonariusze na Walnym Zgromadzeniu powołali członka Rady Nadzorczej Spółki w VIII kadencji w miejsce odwołanego wcześniej Krzysztofa Wawrzynowicza, wiązanego z aferą podsłuchową u Sowy i przyjaciół.
Walne Zgromadzenie odbyło się 21 grudnia. Krzysztof Gerula jest absolwentem WSE (dziś Uniwersytet Ekonomiczny) w Krakowie – Wydział Produkcji i Obrotu Towarowego. Studia ukończył w 1966 roku. Przez większość kariery zawodowej związany był z Orbisem. Od 2008 prowadził KG Doradztwo Gospodarcze Krzysztof Gerula. CV nowego członka (za komunikatem spółki):
Curriculum Vitae
Krzysztof Gerula
Znajomość języków obcych:
– angielski – biegła
– francuski – biegła
– rosyjski – dobra
– niemiecki – podstawowa
– polski – język ojczysty
Doświadczenie zawodowe:
2008 – 2013 KG Doradztwo Gospodarcze Krzysztof Gerula
2008 – 2010 audytor wewnętrzny UFTAA (United Federation of Travel Agents’ Associations) – Monaco od 2009 członek Oddziału Polska IIA (Institut of Internal Auditors)
2004 – 06.2008 Orbis S.A. I wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za:
– sprawy prawne i korporacyjne,
– relacje inwestorskie i PR korporac.,
– zarządzanie ryzykiem.
1991 – 2004 Orbis S.A. I wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za:
– globalny marketing i sprzedaż,
– restrukturyzację i prywatyzację – IPO,
– szkolenie na szczeblu centralnym.
1984 – 1991 Państwowe Przedsiębiorstwo Orbis zastępca dyrektora naczelnego odpowiedzialny za:
– zagraniczną turystykę wyjazdową i przyjazdową,
– szkolenia kadry i pracowników,
– pion marketingu i sprzedaży,
– nadzór właścicielski nad spółkami zagranicznymi.
1978 – 1984 Zjednoczenie Przedsiębiorstw Turystycznych Orbis – dyrektor Centrum Informacji Turystycznej Orbis w Paryżu odpowiedzialny za promocję turystyczną Polski we Francji, Hiszpanii oraz współpracę z francuskimi i hiszpańskimi biurami.
1972 – 1978 Polskie Biuro Podróży Orbis – dyrektor handlowy odpowiedzialny za:
– turystykę wyjazdową i przyjazdową,
– sprzedaż i marketing.
1966 – 1972 Studenckie Biuro Podróży Almatur – zastępca dyrektora odpowiedzialny za turystykę przyjazdową i wyjazdową.
Inna działalność biznesowa:
1991 – 2003 członek Rady Nadzorczej Polcard S.A.
1993 – 2009 przewodniczący Rady Nadzorczej PBP Orbis Sp. z o.o. – Orbis Travel
2003 – 2008 członek Rady Nadzorczej Hekon S.A.
2005 – 2008 członek Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych
2006 – 2008 członek Zarządu Orbis Kontrakty Sp. z o.o.
2009 – 2010 członek Rady Nadzorczej Naftobudowa S.A.
2010 – członek Rady Nadzorczej Pekaes S.A.
2010 – członek Rady Nadzorczej Sfinks S.A.
2011 – członek Rady Nadzorczej Protektor S.A.
2011 – 2013 członek Rady Nadzorczej Polaqua S.A.
2012 – 2015 członek Rady Nadzorczej GTC S.A.
2014 członek Rady Nadzorczej ACE S.A.
Działalność zagraniczna:
1968 – 1972 członek Komitetu Sterującego ISTC (Międzynarodowa Konferencja Studenckich Biur Podróży),
1989 – 1997 wiceprezydent UFTAA (Światowa Federacja Związków Biur Podróży) – Monaco,
1991 – 1995 członek Rady Dyrektorów BTC (Bałtycka KonferencjaTurystyczna),
1991 – 1994 przedstawiciel PIT (Polska Izba Turystyki) w ECTAA (Bruksela),
1997 – 2002 przedstawiciel Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w HOTREC (Bruksela).
Inna działalność:
1989 – 1997 wiceprzewodniczący PIT (Polska Izba Turystyki),
2003 – 2006 przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej,
2003 – 2007 członek Rady Polskiego Zrzeszenia Hoteli,
2001 – 2005 wykładowca w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w Warszawie,
2005 – 2012 wiceprezes ZG Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Francuskiej1997 – członek reprezentacji „Wilanów B – W. Kortylewicz i s-ka, spółka jawna w likwidacji.
Wykształcenie:
1960 – 1966 WSE (dziś Uniwersytet Ekonomiczny) w Krakowie, Wydział Produkcji i Obrotu Towarowego,
1966 – 1968 Uniwersytet Warszawski Studium Afrykanistyczne.
Uprawnienia i szkolenia:
10-11.2009 Emst&Young Business Academy – szkolenie z zakresu audytu wewnętrznego,
03-04.2010 warsztaty z zakresu funkcjonowania Komitetów Audytu organizowane przez PwC,
24.04.2010 zdany egzamin w MSP, uprawniający do powołania do RN spółek z udziałem Skarbu Państwa,
02-09.2010 szkolenie w ramach Akademii Rad Nadzorczych organizowane przez firmy BDO i Gessel.
Obecnie Radę Nadzorczą RAFAKO S.A. tworzą ponadto: Jerzy Wiśniewski (przewodniczący), Dariusz Sarnowski (wiceprzewodniczący), Małgorzata Wiśniewska, Przemysław Schmidt, Dariusz Szymański, Adam Szyszka.
publ. /ps/