Tworzenie łąki na terenie Gimnazjum nr 5 w oparciu o materiały z Centrum Nauki Kopernik

Z CN Kopernik otrzymaliśmy nasiona, kwasomierz glebowy z płynem Helliga oraz pudełeczka z lupą. Zadanie stworzenia łąki zaczęliśmy od ustalenia z panem dyrektorem terenu, na którym rozpoczęliśmy prace „łąkowe” na lekcjach edukacji ekologicznej. Najpierw dokonaliśmy pomiaru terenu. Wyznaczyliśmy kwadrat 3m na 3m. Uczniowie taśmą oznaczyli wyznaczony teren. Następnie przekopaliśmy obmierzone miejsce. Na następnych zajęciach zbadaliśmy pH gleby, jej wilgotność oraz świat zwierząt na wyznaczonym terenie. Oprócz kwasomierza glebowego mieliśmy także 2 inne pehametry. Dokonaliśmy 3 niezależnych pomiarów. Okazało się, że gleba ma odczyn neutralny, czyli nie jest ani za kwaśna, ani zbyt zasadowa. Uczniowie znaleźli i obserwowali także zwierzęta żyjące w glebie. Znaleźliśmy kilka dżdżownic, kolorowe pluskwiaki kowaliki bezskrzydłe, mrówki, a także chrząszcza omomiłka brzeżnoplamka i skorka pospolitego, którego wszyscy nazywali szczypawką.


Skopanie, zagrabienie terenu, wybranie trawy nie było łatwe, ponieważ wokół naszej szkoły rosną potężne drzewa, a więc co rusz natrafialiśmy na grube korzenie. Wreszcie 10 maja zakończyliśmy prace i posialiśmy naszą łąkę. Teraz będziemy czekać na deszcz i zobaczymy jak będzie rosła. Ciekawe, jakie jeszcze zwierzęta znajdziemy.

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj