Świetlica środowiskowa „Przystań” otrzyma 5 tysięcy na wsparcie działalności dzięki uczniom Gimnazjum nr 1.
Kilka mięsięcy temu uczniowie Gimnazjum nr 1 w Raciborzu – Bartosz Baran, Wioleta Lis, Magdalena Zeman i Julia Kałka nakręcili film „Nie każdy jest kowalem swojego losu”, opowiadający o trudnej młodzieży z zakładu poprawczego oraz wsparciu jakiego młodym ludziom udziela Centrum Młodzieżowe „Przystań” w Raciborzu.
Reportaż gimnazjalistów został uhonorowany nagrodą na ogólnopolskim konkursie dziennikarskim „Liczy się temat”. Autorami pracy są redaktorzy szkolnej „Gimzety”, którzy podjęli próbę sprawdzenia się w roli autorów reportażu filmowego – mówi nauczycielka uczniów Katarzyna Kapustka. Prace nad filmem trwały zaledwie dwa tygodnie, ale wybrany temat, zacięcie uczniów oraz ich wrażliwość i zmysł obserwacji zadecydowały o tym, że powstał atrakcyjny obraz, utrwalony na taśmie filmowej.
Za najciekawszą pracę dziennikarską, traktującą o aktualnych problemach społecznych istotnych dla lokalnego środowiska, otrzymali nagrody indywidualne i nagrody dla szkoły.
Teraz kapituła ekspertów konkursu: Teresa Torańska – publicystka, Artur Łęga – Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży, Kinga Chrzanowska – Centrum Wolontariatu oraz Maria Wroniszewska – Fundacja Synapsis, doceniając pracę i aktywność młodzieży, zdecydowała o przekazaniu 5000 zł na wsparcie działalności „Przystani”.
Cieszymy się, że mogliśmy wspomóc inicjatywę opisaną w reportażu– powiedziała Marta Jóźwiak, przedstawiecielka organizatorów konkursu i dodała: jesteśmy pod wielkim wrażeniem aktywności młodych ludzi oraz tego, jak chętnie podejmują działania na rzecz innych .
Konkurs dziennikarski „Liczy się temat” jest częścią programu edukacji medialnej MediaStarter realizowanego przez CANAL+ Cyfrowy w szkołach gimnazjalnych. Program ma pomóc młodzieży w sposób świadomy i efektywny korzystać z mediów. Jego celem jest przybliżenie młodzieży roli i zadań mediów, różnic między rozmaitymi środkami masowego przekazu, technik pracy dziennikarskiej, koncepcji „czwartej władzy”, wpływu mediów na społeczeństwo i jednostkę oraz roli odpowiedzialnej reklamy.
/BSp/