Racibórz się promuje

Racibórz otrzymał 15 tys.zł. dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego INTERREG IIIA Czechy – Polska na realizacje „Promocji miast Opawy i Raciborza na targach turystycznych w Opolu i Jabloncu nad Nysą”. Pieniądze te pozwoliły na promocję ziemi raciborsko – opawskiej podczas marcowych Międzynarodowych Targów Euroregion Tour 2006 w Jabloncu oraz majowych Międzynarodowych Targów Turystyki, Sportu i Wypoczynku w Opolu.



Środki były przeznaczone na stworzenie stoiska wystawienniczego (wspólne dla Urzędu Miasta Racibórz, Starostwa Powiatowego w Raciborzu, Miejskiego Centrum Informacji w Opawie oraz Sekretariatu czeskiej części Euroregionu Silesia) baneru oraz umieszczenie dodatkowej informacji o miastach partnerskich w Katalogu Targowym zarówno w Jabloncu jak i Opolu.





Poza uczestnictwem w targach turystycznych, miasto realizuje inny projekt p.n.: „Promocja turystyki w miastach partnerskich Opawa i Racibórz”, na które z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Inicjatywy Wspólnotowej INTERRREG IIIA Czechy – Polska Fundusz Mikroprojektów w Euroregionie Silesia miasto otrzymało ponad 22 tysiące dofinansowania. Projekt zakłada wydanie kilku tysięcy egzemplarzy folderu promującego miasto oraz wykonanie zdjęć panoramicznych Raciborza i Opawy, które następnie umieszczone zostaną na stronach internetowych obu miast. Fotografie pokażą całą przestrzeń miejską, czy obiekt architektoniczny w sposób, który pozwoli inernaucie nie wychodząc z domu zwiedzić wybrane miejsce.

Folder będzie miał za zadanie prezentacje walorów historycznych miasta, nagłośnienie stałych imprez organizowanych na terenie Raciborza oraz przybliżenie życia codziennego miasta. Publikacja wydana będzie w czterech jezykach: polskim, czeskim, niemieckim i angielskim.



Rafał Jasiński prezentuje Raciborka – maskotkę miasta

Projekt pn. „Promocja turystyki w miastach partnerskich Opawa i Racibórz” jest swego rodzaju kontynuacją dotychczasowych doświadczeń we współpracy Raciborza i Opawy, a powstałe w jego trakcie efekty rzeczowe tj. wielojęzyczne foldery promocyjne oraz zdjęcia panoramiczne w równym stopniu będą służyć mieszkańcom polskiej i czeskiej części Euroregionu Silesia oraz osobom nastawionym na turystykę sentymentalną.

Jak podaje Miejskie Centrum Informacji w Raciborzu, średnio miesięcznie nasze miasto odwiedza około 194 turystów zagranicznych. Liczymy, że dzięki realizacji projektu wskaźnik odwiedzin turystów wzrośnie o jakieś 10 – 20 proc. – szacuje Rafał Jasiński, naczelnik Wydziału Rozwoju i Współpracy Zagranicznej raciborskiego magistratu.


Obejrzyj również PREZENTACJĘ MULTIMEDIALNĄ





- reklama -

/SaM/

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here