Raciborski magistrat ma zamiar przekonać władze w Katowicach do budowy nowego mostu na kanale Ulga. Koncepcja przewiduje utworzenie drogi, która przebiłaby ul. Piaskową, poprowadziłaby do nowego obiektu na Odrze i wychodziła w okolicach przejazdu kolejowego przed Brzeziem. "Nie zgadzamy się na planowane zamknięcie mostu na kanale Ulga, gdyż remont tego obiektu zupełnie sparaliżuje nasze życie zawodowe, dojazdy dzieci do szkół, przyjazd karetek pogotowia. (…) Proponowanie nam objazdu wąską i niedostosowaną do wzmożonego ruchu ul. Drzewieckiego i dalej przez most w Markowicach jest rozwiązaniem nie do przyjęcia" – piszą mieszkańcy Brzezia w swojej petycji do prezydenta miasta. Raciborzanie proponują trzy rozwiązania: pozostawienie na moście przejezdnego jednego pasa ruchu, most pontonowy lub poszerzenie istniejącego mostu o dodatkowe pasy ruchu.
Raciborski magistrat ma zamiar przekonać władze w Katowicach do budowy nowego mostu. Koncepcja przewiduje utworzenie drogi, która przebiłaby ul. Piaskową, poprowadziłaby do nowego obiektu na Odrze i wychodziła w okolicach przejazdu kolejowego przed Brzeziem.
Niestety pomysł ten problemów komunikacyjnych na czas remontu nie rozwiąże, bo roboty na moście rozpocząć się mają już za kilka tygodni, w marcu. Władze miasta tłumaczą, że to projekt, który pomógłby rozładować ruch jeszcze bardziej nasilony po uruchomieniu centrum handlowego pod Oborą.
Tymczasem raciborskim władzom nie podoba się projekt drogi Racibórz – Pszczyna, która łączyć ma z autostradą A – 1 i drogą krajową na Opole (do autostrady Wrocław – Kraków). Z centrum miasta łączyć będzie się w miejscu podjazdu do Kobyli i Kornowaca. Trasa ma być kategorii "Gp" – czyli główna przelotowa. Urząd Miasta się temu sprzeciwi, bo, jak twierdzi, skomplikuje to miejską komunikację.
/SaM/
Remont mostu przy Rybnickiej już w marcu
- reklama -