Zajęcia prowadzone metodą N. C. Kepharta.

Metoda Kepharta przeznaczona jest dla dzieci wykazujących zaburzenia rozwoju funkcji percepcyjno – motorycznych. Wg autora metody, dzieci jak i wszystkie organizmy żywe muszą rozwijać się poprzez różnorodne ćwiczenia praktyczne. Szczególnie ważne jest doskonalenie mechanizmu percepcyjno – motorycznego i kojarzenie danych sensorycznych z danymi ruchowymi. W koncepcji Kepharta szczególnie akcentowana jest teza, że nie należy traktować oddzielnie dwóch procesów, a mianowicie odbioru wrażeń zmysłowych
( doznania percepcyjne ) i przekazywania impulsów nerwowych ( reakcje ruchowe). Czynności percepcyjne i motoryczne muszą być traktowane jak jedność percepcyjno – motoryczna.
Integralną częścią metody Kepharta jest opis zadań, które pozwalają obserwować percepcyjno – motoryczne zachowanie dziecka i korygować je.
Zestaw ćwiczeń ustalonych przez autora metody obejmuje:
1. ćwiczenia na równoważni
2. skakanie
3. rozpoznawanie części swojego ciała
4. ćwiczenia z przeszkodami
5. „orły na śniegu”
6. ” chodzenie po kamieniach”
7. ćwiczenia na tablicy
8. ćwiczenia znajomości wzrokowej kształtów.

Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem zarówno dzieci jak i ich rodziców.

Opr.
Halina Rycerz – Kuliga – psycholog

- reklama -
- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj