XIV Ogólopolskie Warsztaty dla matematyków w Raciborzu

0

We wtorek, 20 sierpnia, rozpoczęły się w Gimnazjum Numer 3 im. Augustyna Weltzla trzydniowe warsztaty mające na celu doskonalenie systemu nauczania matematyków.

Warsztaty zostały zorganizowane przez Stowarzyszenie Matematyków Polskich, nad którym opiekę spawuje Akademia Pedagogiczna w Krakowie. Tym razem odbywają sie pod hasłem Technologia Informacyjna od początku. Bierze w nich udział 60 matematyków z całej Polski. Wśród prowadzących zajęcia można wymienić profesora Henryka Kąkol, Magdalenę Kucio, Aleksandra Kozioł, Zygmunta Łaszczyka, Katarzynę Parcia, dr Agnieszkę Herma, Józefa Kołodziejczyka, dr Edwarda Bryniarskiego, dr Tadeusza Ratusińskiego. Podejmowane przez nich zagadnienia to między innymi kalkulator graficzny, programy komputerowe w nauczaniu matematyki, notatki e-activity do tworzenia interaktywnych zadań testowych.  

- reklama -

 

Na warsztaty przybyło 60 nauczycieli matematyki z całej Polski

 

– Zajęcia są skierowane dla nauczycieli interesujących się wykorzystaniem technologii informacyjnych w nauczaniu matematyki. Wszystko, co najbardziej nowoczesne, chcemy pokazać pedagogom, a nawet ich tego nauczyć. Matematykę nie każdy lubi. Wszyscy wiedzą, że jest potrzebna. Wobec tego głównym problemem jest, jak zachęcić młodych ludzi do uczenia się matematyki. Na początku wszyscy lubią matematykę, a później coś się zaczyna dziać. Temu jest winna szkoła, jej organizacja. Matematyka była marginalizowana, dopiero teraz wchodzimy na tory, które są odpowiednie – wyjasnia prof. Henryk Kąkol, jeden z organizatorów warsztatów.          

 

Prof. Henryk Kąkol

           

 

– Warszaty mają na celu wyrobienie spawności do nauki matematyki. Matematyka przez ostatnie dwa dziesięciolecia była traktowana po macoszemu. Nie była przedmiotem obowiązkowym na maturze. Według ustaw bolońskich poziom nauczania matematyki na kontynencie europejskim badzo spadł w porównaniu z innymi kontynentami. Pomimo iż osobiście jestem humanistą, historykiem dostrzegam potrzebę kształcenia w zakresie nauk ścisłych. Dziecko, które potrafi posługiwać się matematyką, potrafi układać fakty na osi chronologicznej, wyciągać wnioski przyczynowo-skutkowe. Matematyka nie bez kozery nazywana jest królową nauk – mówi Norbert Mika, dyrektor Gimnazjum nr 3.

 

Dyrektor Gimnazjum Nr 3 Norbert Mika

 

Nie bez przyczyny warsztaty zostały zorganizowane tym razem w raciborskim Gimnazjum Numer 3. Od września rusza w niej bowiem nowa klasa o profilu matematyczno-informatycznym. Opiekę nad nią ma sprawować Akademia Pedagogiczna w Krakowie. – Warsztaty wpisują się w inaugurację tworzenia tej klasy. Klasa o profilu matematyczno-informatycznym będzie uczyła się matematyki poprzez odpowiednie programy komputerowe – wyjaśnia Mika.

 

 

/KJ/

- reklama -

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here