Kierowcy, nie tylko raciborscy, mają różne zdania na temat nowego oznakowania ronda przy moście zamkowym.
Można taką tezę postawić czytając komentarze pod artykułem Czy oznakowanie na rondzie jest problematyczne? Pisaliśmy wówczas, że aby przejechać rondo zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, należy wybrać właściwy pas ruchu jeszcze przed wjazdem na rondo.
Aby się przekonać, czy rzeczywiście każdy wjazd na rondo jest dobrze oznakowany zrobiliśmy zdjęcia wszystkich wjazdów i wyjazdów bezpośrednio przed nimi.
Wjazd na rondo od strony ulicy Reymonta jest dobrze oznakowany, zarówno znakami poziomymi jak i pionowymi więc nie powinno tu być problemów z wybraniem właściwego pasa ruchu. Niemniej jednak linia przerywana do wyjazdu na ulicę Odrzańską powinna być nieco dłuższa.
Wyjazd na ulicę Podwale jest oznakowany prawidłowo i kierowcy nie powinni tu mieć problemów.
Wjazd od strony mostu sprawia kierowcom chyba najwięcej problemów, bo na prawidłowym pasie należy ustawić się albo jeszcze na skrzyżowaniu ulic Bosackiej i Armii Krajowej, a najpóźniej w połowie mostu. Później zmiana pasa ruchu jest niemożliwa bez łamania przepisów kodeksu drogowego.
Ustawienie znaków pionowych za skrzyżowaniem ulic Bosackiej i Armii Krajowej jest dosyć skomplikowane i nie bardzo widoczne, szczególnie w przypadku kiedy prawym pasem w kierunku ronda jedzie większy pojazd.
Wjazd i wyjazd z ulicy Pocztowej jest dobrze oznakowany, jednak w godzinach szczytu kierowcy mogą mieć problemy ze zmianą pasa ruchu, ponieważ miejsca gdzie jest linia przerywana są zbyt krótkie.
Wjazd na rondo od strony ulicy Podwale nie powinien budzić wśród kierowców żadnych wątpliwości.
/w/
Zgadzam się z treścią artykułu. Oznakowanie pionowe przed wjazdem na most od strony dzielnicy Ostróg jest mało widoczne. Zabrakło doberj woli zarządcy do zrobienia czegoś więcej niz minimum.
Moim zdaniem znaki powinny być już zmienione na ulicy Bosackiej tzn. zanki poziome i pionowe ,które wskazywałyby jaki pas zająć dla chcących jechać do centrum oraz Opavy i Ostrawy tj. lewy pas, pojazdy te na moście nie musiałyby zmieniać pasa ruchu a tym samym powodować utrunienia w ruchu (korki).
Prawy pas służyłby dla pojazdów jadących do Opola i Głubczyc, no i oczywiście na ul. Zamkową i do Gliwic.
Na jezdni o dwóch pasach ruchu w jednym kierunku znaki powinny być po prawej jak i po lewej.
Pierwszym znakim powinien być drogowskaz a następnie informacyjny – ze strzałkami, skąd kierowca nie znający Raciborza ma wiedzieć,że aby udać się do Opavy ma zająć lewy pas przy wjeździe na rondo itd.
Mam nadzieję,że zarządca drogi czyta takie artykuły – może wysłucha próśb kierowców i poprawi oznakowanie.
Szkoda, że fotoreporter nie pokazał ,jak z wewnętrznego pasa ronda, ciężarówka, badż zespoł tir z naczepą ma wjechać w ul. Nowomiejską ,nie najeżdżając na ciągłe linie!!!!!!!!!!
no to czekam na statystyki wypadków – czy po roku od uruchomienia ronda będzie ich mniej czy więcej? Ja stawiam na to, żewięcej, ponieważ nie można nazwać wypadkiem na rondzie sytuacji, gdy ktoś wjedzie w pupę samochodu czekającego na wjazd na rondo (to nie jest związane z typem skrzyżowania a z niezachowaniem odpowiedniej odległości). Jednocześnie oczekiwałbym danych na temat funkcjonalności – remont był przeprowadzony chyba za w trosce o bezpieczeństwo, jak i w celu poprawienia przepustowości 😉
pytamJak z ulicy Podwale wjezdzajac na rondo wjechac na odrostrade NIE ŁAMIAC PRZEPISÓW-CHYBA NIE PRZEZ TE PRZERYWANE linie ktore sa na wysokosci Nowomiejskiej(służą do wjazdu na wew pas z nowomiejskiej)-auto klasy Corsa ,polo itp. bedzie mialo problem przy predkosci 5km/h :-)))))
Proszę mnie poprawić, ale ja kompletnie nie rozumiem jak na jakimkolwiek rondzie można skręcić w lewo!?! Takie znaki informacyjne (na niebieskim tle) znajdują się na każdym wjeździe na rondo. Poprawcie mnie jeśli się mylę: na KAŻDYM rondzie można jechać „prosto” tzn nie przecinać żadnej linii czyli znajdować się w ruchu okrężnym (o czym informują znaki) i tak jeździć w nieskończoność, LUB wrzucić prawy kierunkowskaz, skręcić w prawo czyli zjechać/wyjechać z ronda (ruchu okrężnego). Jak więc na Raciborskim rondzie znalazły się znaki informujące o możliwości skrętu w lewo, jazdy na wprost lub skrętu w prawo? Planowany jest jakiś parking na środku ronda? Poprawcie mnie jeśli jestem w niewiedzy – dziękuję.
chyba już wiem 😛 znaki nieodnoszą się bezpośrednio do ruchu na rondzie ale do ruchu przez skrzyżowanie którym jest rondo 🙂
Oznakowanie poziomie po małych retuszach będzie spoko, wystarczy tylko poprzedłużać fakultatywne mozliwości zjazdu z jednego pasa na drugi. By było dobrze wymagane jest przejrzyste oznakowanie pionowe, które wspomagac bedzie poziome, tak by „obcy” wjeżdżając na rondo mógł odpowiednio wcześnie zająć właściwy pas ruchu
Możliwe, że zmniejszy się kolizyjnośc na rondzie, ale ZMNIEJSZYŁA SIĘ RÓWNIEŻ JEGO PRZEPUSTOWOŚĆ. Ludzie, jak coś planujecie to ruszcie najpierw mózgami!!!
a ja jestem młodym kierowcą i mi organizacja na rondzie się bardzo podoba:)
Nareszcie nikt się nie czepia opolskich kierowców!! Czyżby Racibórz pokochał województwo opolskie?! Kiedyś byliśmy razem….
Pozdrawiam Racibórz….
panie henryku czy moglby pan mi odpowiedziec na me pytanie kilka wpisów nizej??????? Bo ja nie mam pojecia-jak tam przejechac prawidłowo
Zjazd z ronda na Nowomiejską wcale nie jest dobrze oznakowany, przecież z wewnętrznego pasa (jadąc od Reymonta) nie można zjechać w Nowomiejską, a ta którka linia przerywana , o której mowa w artykule jest tylko dla wyjeżdżających z Podwala aby dostać się na wewnętrzny pas w kierunku Reymonta ! Jeżeli ktoś chce zjechać w Nowomiejską to powinien wybrać zewnętrzny pas jeszcze przed zjazdem na Podwale, a nie później. Wielu kierowców robi ten błąd nie wiedząc, że na takiej linii nie można zmieniać pasa ruchu.
Ale wy lubicie narzekać. Stare rondo, źle, nowe rondo, źle. Pomyślcie najpierw nim cos napiszecie. Na starym rondzie każdy cisnął się na chama, zwłaszcza autobusy pks jadące od byłego Alberta. Wg mnie jest to bardzo dobrze rozwiązane… tyle na ten temat
do pytam: z ulicy Podwale wjezdzajac na rondo wbijasz od razu na wewnętrzny pas ronda, jest tam przerywana krótka linia jak zaznaczyłeś/aś. Innej opcji niestety nie masz…
z tego co mi wiadomo to krotka przerywan linia jest na wysokosci NOWOMIEJSKIEJ. A jezeli z podwale mam od razu wjezdzac na wew to chyba troche bez sensu bo musze ustapic dwom pojazdom (na wew i zew pasie) co pewnie bedzie powodowało korki. :-0
Az mi ciarki przeszly dzisiaj ok 15 40 jak na rondzie Auto BŁYSKAWICA rżnelo po liniach cągłych w kiernku Rejmonta ….no i jeszcze chyba cos nie tak ( bo zmyli) ta mini wysepka na Odrzańską ( brać po lewej czy po prawej gdy się chce jechac na Podwale …..Teraz wiem ale jak wjechałem pierwszy raz ,to ja wziąłem po prawej ..Gamoń jestem ale trochę jednak zmyłka tam jest ..
Jedno już poprawiono! Mamy strzałki kierunkowe ,na całej długości mostu ,w kierunku ronda! Dlaczego nie od razu?
do wszystkich, którzy twierdzili, że oznakowanie ronda jest prawidłowe – konkurencyjny portal podaje, że PZD przyznał się do błędów i poprawi zarówno strzałki zachęcające do jazdy pod prąd, jak i przerywane linie!!
czy nadal twierdzicie, że oznakowanie jest ok?
ja dalej twierdzę że jest ok, może nie pod względem przepisów, ale jak ktoś choć odrobinę pomysli uzna ze strzeałka w lewo znaczy ustawienie się na pasie który biegnie w kierunku nowomiejskiej. LUDZIE TROCHE POMYŚLEĆ. to nie jest takie trudne
szanowny Klaudiuszu… to tak jakby posłowie wymyślili ustawę, która byłaby niezgodna z prawem. Albo jakby gazownik pociągnął rurki, ale łamiąc zasady bezpieczeństwa. Jeśli PZD się przyznało, a Policja wskazywała na błędy, to sprawa zasadności zmiany oznakowania nie wymaga dyskusji. Nie wolno malować mylących oznaczeń po to, żeby powiedzieć: „LUDZIE TROCHE POMYŚLEĆ”.
nie chodziło mi o żadną z tych rzeczy którą wymieniłeś, ale o to że ludzie powinni mieć trochę więcej wyobraźni w ogóle przy jakiejkolwiek sytuacji na drodze…
Czy ktoś może mi wytłumzczyć prawidłowy zjazd z ronda w ul. Nowomiejską jeżeli jadę wewnętrznym pasem od mostu lub od tzw odrostrady? Linia przerywana na wysokości wyjazdu z Podwala jest za krótka (nawet sam. osobowy musi najechać linię ciągłą – a co dopiero ciężarowy). Zgodnie z techniką jazdy na rondach – na wysokości poprzedzającego zjazu należy włączyć prawy kierunkowskaz i zająć prawy pas ( po ustąpieniu pierwszeństwa na prawym pasie) i z kierunkowskazem zjechać z ronda. Najprościej byłoby zamknąć prawy pas linią ciągła do zjazdu na Podwale.