Oznakowanie wyremontowanego ronda – wyjaśnienia ZDW w Katowicach

42

Zdaniem specjalistów ds. organizacji ruchu ZDW w Katowicach, nowe oznakowanie poziome i cała organizacja ruchu na wyremontowanym rondzie w Raciborzu jest optymalna – mówi rzecznik prasowy R. Pacer.

Oświadcza również, że zarząd dróg rozumie, iż mogły się pojawić problemy, bo została ona zmieniona. Przed remontem na całym obwodzie ronda można było zmieniać pas ruchu. Obecnie ta możliwość została ograniczona tylko do pewnych odcinków. Nie było to dobre rozwiązanie, bo zmiana pasa ruchu dozwolona była także na tych odcinkach, gdzie widoczność była niedostateczna. Stwarzało to istotne zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników ruchu. Obecne oznakowanie wymusza na kierowcach zajęcie odpowiedniego pasa ruchu przed wjazdem na rondo.

- reklama -

 

 

 

Zrozumiałe jest to, że kierowcy, szczególnie raciborzanie jeżdżący „na pamięć” są do tego nieprzyzwyczajeni. Wydaje się, że po kilku tygodniach kierowcy przyzwyczają się do nowej organizacji ruchu.

 

Zarząd Dróg Wojewódzkich przewiduje, że na wiosnę przyszłego roku dokonana zostanie weryfikacja istniejącego rozwiązania. Jeśli okaże się, że mimo wszystko przyjęta organizacja będzie masowo kontestowana, wtedy zostanie ona zmieniona.

 

Warto przy okazji podkreślić, że projekt organizacji ruchu na tym rondzie, był poddany konsultacjom. Na podstawie opinii policji dokonano m.in. zmiany polegającej na wydłużeniu odcinków, na których zmiana pasa jest możliwa – informuje R. Pacer.

 

/w/

Czytaj także: Jakie jest nowe oznakowanie ronda , Czy oznakowanie na rondzie jest problematyczne?

- reklama -

42 KOMENTARZE

  1. Do ,,MAKSIK,,Nie wymądrzaj się patałachu drogowy! Moje uwagi, dotyczące oznakowania poziomego na moście ,zostały z r e a l i z o w a n e, strzałki kierunkowe były pierwotnie t y l k o między ciągłymi liniami , obecnie są r ó w n i e ż namalowane na całej długości mostu ,między przerywanymi i brak ich był z a s a d n i c z y m błądem w oznakowaniu – na który zwróciłem uwagę! PONIAŁ? I nie musisz uświadamiać wszystkim, że co ,jak co, ale potrafisz wymienić kolejne litery alfabetu!

  2. Pytanie do rzecznika ZDW w Katowicach ! Proszę wyjaśnić , na podstawie jakich przesłanek, obcy kierowca, nie znający nowego oznakiwania , jadąc wewnętrznym pasem, ma się zorientować, że aby wjechać w ulicę Nowomiejską,m u s i , na wysokości prostego odcinka przy/wysokość linii przerywanych/ Podwale ,zając pas zewnętrzny.Dodam, że z tej perspektywy, niewidoczna jest jeszcze w pełni ,ciągła linna ,oddzielająca wewnętrzny pas od zewnętrznego w miejscu właśnie zjazdu w Nowomiejską? Wjeżdza zatem w ,,pyłapkę,, Co robią kierowcy cieżarówek i tirów? Mają do wyboru dwa rozwiazania : 1/ objechać rondo dookoła jeszcze raz i zając zewnętrzny pas, badż co robią nagminnie / mieszkam na Podwalu i widzę sytuacje z okna/ widząc przed sobą ul. Nowomiejską i ciągła linię oddzielajaca ich od tego kierunku – p r z e k r a c z a j ą ja /linie ciagłą/ Wystarczy prosta symulacja dokonana z udziałem kierowcy, który tędy nie przejeżdzał! Zaletą dobrego, logicznego oznakowania jest to, że prowadzi kierowcę ,,jak po sznurku,, tu prowadzi ,,po sznurku,, w pułapkę!

  3. HR oznakowanie poziome ronda jest OK. Przeprowadz sę na Londzina. Tam niebawem otwierają nerkę i na pewno przydadzą się Twoje rady ZANIM pomalują oznakowanie poziome.Jak Cię nikt nie posłucha ,to na Starej Wsi na pewno znajdzie sie jakis koń . Koń ma dużą głowę i Cię wysłucha. P.S. Prościej będzie jak sobie zamalujesz okna.OK nie Pytaj .Ramy też.

  4. Bardzo podoba mi się nowe rondo!!! Oznakowanie poziome jest dobre. Nareszcie wiem jak jechać po tym rondzie!
    Wcześniej nie było prawie żadnych znaków i każdy robił co chciał. Teraz jest LEPIEJ!

  5. Do ,,WOZNICA,, Zdobądż kartę wożnicy to wówczas podyskutujemy, narazie dyskutuj z …..własnym koniem,pewnie trafia do domu samodzielnie, bez udziału Twoich wiadomości i wskazówek! A ,,nerce,, również przyjrzę się, aby zobaczyć , co Twoi promotorzy , przygotowali raciborzanom!

  6. Panie Henryku – jak dla mnie jesteś (jeśli mogę się tak zwracać) mistrzem ciętej riposty. Dobrą robatę Pan robisz, a jak się komuś nie podoba, to niech sam coś sensownego napisze. Tyle w temacie.

  7. Brawo Woźnica za krytykę HR !!!!
    Za niedługo ten Pan zrobi sesję swoim aparatem i zaprezentuje jak bzykają się muszki na skwerach obok pomnika Matki Polki.Panie HR-dla dobra mieszkańców,zamaluj Pan sobie okna !!

  8. Do ,,antyHenio,, Powtarzasz sie za ,,wożnicą ,,z tym ,,malowaniem okien,, ale jestem otwarty na dyskusję nawet
    z m a l a r z a m i p o k o j o w y m i ,na tematy rychu drogowego, w imię celów wyższych! A jeżeli interesują Cię tylko ,,bzykające muszki,, proponuję zaopatrzyć się w Kamasutrę ,tam Twoja wyobrażnia będzie bardziej usatysfakcjonowana i umożliwi Ci fizjologiczne ,,wyładowanie się,, skoro wszystko kojarzy Ci się z bzykaniem ! Ale pocieszę Cię, w Twoim wieku, to normalne. Dlatego lepiej bzyknij sobie ,zamiast zgłębiać zawiłe ścieżki prawa o ruchu drogowym.

  9. Nie podobają mi się dwie rzeczy: Jeżeli jedziemy od strony Markowic i przy skrzyżowaniu obok mechanika zajmujemy lewy pas z myślą o tym, że na rondzie jedziemy prosto, a nie w prawo na odrostradę; wtedy wystarczy jeden kierowca, który źle stanie podczas skręcania w lewo lub dwóch skręcających w Rybnicką i już mamy zablokowany lewy pas. Przydałoby sie jakoś rozwiązać ten problem, choć nie jest to jakoś specjalnie kłopotliwe, ale podczas dużego ruchu ewakuacja przed rondem z prawego pasa na lewy może być trudna. Co do samego ronda: Jeśli chodzi oto co napisał HR… Myślę, że każdy rozsądny kierowca tira zmieni sobie ten pas jeszcze na przerywanej lini. Będzie widział doskonale, że dalej jest łuk, a na łuku zmiana pasa (nawet gdyby byłaby tam linia przerywana) jest utrudniona albo i niemożliwa z racji martwego pola jakie będzie miał kierowca tira. Kierowcy tirów nie czekają na ostatnią chwilą ze zmianą pasa. Problemem rzeczywiście mogą mieć obcy kierowcy, ale myślę, że intuicyjnie i tak zmienią pas trochę szybciej (ja kiedy jechałem pierwszy raz na nowym rondzie zmieniłem go oczywiście w dobrym momencie i myślę, że większość kierowców, którzy jechali pierwszy raz zrobili to dobrze). Co mi się nie podoba jeśli chodzi o rondo: Może dojść do niebezpiecznej sytuacji jeśli osoba wyjężdzająca od strony ul. Drzymały, przy McDonaldzie widząc osobę poruszająca się po prawym pasie z włączonym migaczem (kierowca, ktory zmieniał pas ruchu z wewnętrzenego na zewnętrzny w celu zjechania na ulicę Nowomiejską) pomyśli, że osoba ta będzie skręcać w kierunku ul. Drzymały i tym samym wymusi pierwszeństwo – nie da się tego rozwiązać, ale do takich sytuacji pewnie bedzie dochodzić, bowiem szereg kierowców widząc drugie auto z migaczem automatycznie wjeżdża na skrzyżowanie. Ja sam robię tak na małych rondach, ale na tym niewarto ufać. Pozdrawiam

  10. Do Tomek20 Kierowca tira z długą naczepą musi myśleć również o………swoim końcu naczepy, jeżeli wjedzie na zewnętrzny pas ma kłopoty ze skrętem w prawo /rozpatruję ten konkretny przypadek ,ul.Nowomiejskiej/ ,a dokładnie z zachodzeniem naczepy na chodnik. Nawet przepis kodeksowy, zezwala kierowcy takiego zespołu ,wykonywać prawoskręt ze skrajnego lewego pasa aby ,,wyrobił,,w ciasnym skręcie.
    Jadąc wewnętrznym pasem ,nie ma problemu żadnego z prawoskrętem /w Nowomiejską/,musi jedynie liczyć się z pojazdem jadacym zewnętrznym pasem, ale tu wystarcza tylko…..ustąpienie pierwszeństwa! To o czym
    piszę rozumieją chyba tylko kierowcy ,,gigantów,, Patrz zdjęcia! W temacie ,,Czy oznakow…..jest problematyczne,,

  11. Apel do ZDW.
    NIC NIE ZMIENIAJCIE! TO ROZWIĄZANIE JEST DOBRE. LUDZIE ZAWSZE NA POCZĄTKU MARUDZĄ.
    POTEM SIĘ PRZYZWYCZAJAJĄ. TO JEST NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE.

  12. Na śląskich drogach gubią się i łamią przepiisy niemcy, polacy, holendrzy, czesi, warszawiacy, krakusy, sami ślązacy, młodzi kierowcy, doświadczeni również, zapewne i Panu Henrykowi się przytrafiło, ja również złamałem iks-razy… ale ZDW twierdzi, że wszystko jest ok… to chyba o czymś świadczy… w wiekszości przypadków to brak umiejętności – brak umiejętności poprawnego znakowania!

  13. Do ,,merci,, Jak Cię Tir przygniecie na wysokości M.Donalda, wtedy zrozumiesz o czym piszę. Dzisiaj TIR z rej .krakowska byłby przybrał takiego, pewnie, niedowiarka jakim jesteś! Obcy TIR będac na wysokości Reymonta /objeżdzając rondo/
    widzi na jezdni Reymonta strzałki kierunkowe /te po prawej/ ,,prosto i w lewo,, po skręcie w Podwale prosto jest t y l k o Nowomiejska! Skąd w tym miejsu /Podwale/ ma wiedzieć, że musi zmienić pas na zewnętrzny ,aby bezkolizyjnie już ,wjechać w Nowomiejską?;

  14. Oznakowanie jest lepsze. Nigdyś wszyscy na pamięć skręcali na most ze środkowego pasa, podobnie jak na Odrostradę, wymuszając pierwszeństwo jadacym po zewnętrznej. Teraz takie zachowanie jest ewidentnym złamaniem przepisów, co widzi każdy bęcwał. I dlatego jest na tym forum tak głośno. Oznakowanie jest DOBRE. A jeśli ktoś pobłądzi, to przynajmniej wjeżdżając na tą twoją Nowomiejską będzie UWAŻAŁ.

  15. Ten pajac HR pisze tutaj posty tylko po to ,zeby zaistniec w mediach…Tak samo jak pół dnia stoi na Podwalu i aż się rwie ,zeby ruchem pokierować, ale nie ma niebieskiego mundurka…Dowód? Jak tylko w „Ostatnio dodawanych komentarzach”znika „Oznakowaniewyremontowanego ronda itd ” to natychmiast pojawia się jego marudzenie…Sprawdzałam trzy razy i wystarczy….

  16. Do ,,Wożniczka,, Wykazujesz brak podstawowej kultury w dyskusji. Powodem, jest zapewne, brak ,, kindersztuby ,, oraz podstawowych wiadomości n.t.ruchu drogowego, które uniemożliwiają Ci zajęcie merytorycznego stanowiska ,w omawianej sprawie! Pewnie zauważyłaś, kogoś , kto być może ,,wystaje,, na Podwalu, ja nie muszę, mieszkam na rondzie i mam doskonały widok z okna! Filozof, rzekł nie dyskutuj z d u r n i e m, bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu ,a potem pokona doświadczeniem!
    A do ,,drogiHR,, organizacja ruchu , na samym rondzie ,jest taka,że w przypadku opadu śniegu, wszyscy będą jeżdzić tak, jak im się będzie podobało , nie będą się liczyć linie, pasy wydzielone z ruchu etc.bo….będa n i e w i d o c z n e . Geometria ronda i jego oznakowanie /w planach miało być przebudowane podobnie jak przy M.Donaldzie/ winno być takie, aby bez względu na warunki pogodowe wszystko było jasne i przejrzyste! Czy to jest dostatecznie zrozumiałe?

  17. Henryku, a może nasi drogowcy uznali, że od dwóch lat śnieg nie padał i nie będzie już padał w Raciborzu. No i na tej podstawie wywalili na ten asfal pełno farby uznając, ze będzie ok. Mnie oosbiście zastanawia co innego – po co znaczną część tego ronda wykonano z asfaltu, wydano na to pieniądze, jak później i tak ktoś zamalował to farbą i nie można w tych miejscach jeździć. Druga sprawa dotyczy tego pasa, po którym można jechać tylko na Odrostradę. Mając tyle miejsca z boku nie można było pomyśleć o dobudowaniu doatkowego pasa. I takie przemyślenie – w Raciborzu powinno przyjąć się zasadę, że jak biorą się za remont jakiegoś skrzyżowania to najpierw dwóch kumatych gości siada ze stolikiem i krzesełkami i patrzy jak ruch odbywa sie w godzinach szczytu, co jest nie tak i jak to skutecznie rozwiązać. Piękne rysuneczki, białe pasy i strzałki nigdy nie rozwiążą problemów na drogach.

  18. zamiast wypisywać te nudne juz teksty na temat ronda idź lepiej do fabryki samochodów najlepiej na dział blacharski gdzie stoją same szkielety i marudź im tam czemu one kół nie mają i silnika. Bo twoje teksty są właśnie na takim poziomie.
    albo przenieś się na nerkę i tam marudź robotnikom czemu jeszcze nie pasów nie namalowali bo ludzie jak będą jeździć to będą wypadki.

  19. do „do HR” – Ty zamiast pisać glupoty napisz coś z sensem. Nie masz ochoty dyskutować na dany temat – nie dyskutuj. Chyba, że to za trudne to zrozumienia???

  20. Właśnie odnośnie oznakowania na rondzie, jak to jest?. Jadę „odrostradą” i mam w planie przejechać przez rondo i wjechać przed samym mostem na stację Statoil. Oznakowanie dwóch pasów na odrostradzie przed rondem jest takie: prawy pas (jazda do przodu i w prawo), lewy pas (jazda do przodu w i w lewo). Dlatego ustawiłem się na lewym pasie ponieważ ja nie chcę ani skręcić w prawo (rynek lub dalej ) ani prosto na obwodnicę koło Polmosu. Jednak musiałem złamać przepis ponieważ jadąc już z ustawienia z lewego pasa na odrostradzie nie ma możliwości skręcenia na Statoil (linia ciągła na rondzie między tymi pasami na odcinku między wylotem z obwodnicy a mostem.

  21. Do A-F! Nareszcie, ktoś opócz mnie dostrzega te ,,kwiatki ,,w oznakowaniu ronda!
    Doskonale zauważyłeś i wykazałeś tą sprzeczność. Jedyna uzasadniona linia ciągła ,to linia dla tych, którzy zjeżdzając z mostu jadą w kierunku Glubczyc, tam zawsze były stłuczki.

  22. zastanawia mnie także jeszcze jeden wjazd na rondo. Mianowicie od strony ul. Podwale (od Urzędu Miasta). Jadąc tą ulicą nie ma możliwości wjechania na wewnętrzny pas ronda, by móc prawidłowo się po nim przemieszczać a planując wyjazd na odrostradę lub rynek. Na odcinku od ul. Podwale jest ciągła linia, która nie pozwala wjechać na wewnętrzny pas ronda, a jak stanowią przepisy to nie powinno się jechać zewnętrznym pasem ronda kiedy chcemy je prawie w całości objechać. Zewnętrzny pas jest potrzebny do najbliższego zjazdu z ronda. I co teraz z tym fantem?.

  23. A-F chyba HR przez Ciebie się załamał ,ze Go nie ma zeby Ci udzielic odpowiedzi…Wczoraj tak pieknie Dostrzegłeś „”kwiatki”” na rondzie ,a dziś Walnąłeś prosto w drzewo…Akurat w opisanym przez Ciebie miejscu jest mozliwość wjazdu na wewnętrzny pas ronda…A swoja drogą…Jedziesz odrostrada z zamiarem tankowania na Statoilu i nie widzisz ,ze jest on połozonyz prawj strony ronda…? Od odrostroady do Statoila jest wystarczająco długi odcinek linii przerywanej żeby odpowiednio wcześnie zająć prawy pas….

  24. He he he:) tak prawdę pisząc, to wszystko znajduje się po prawej stronie ronda, obojętnie w którym miejscu będziemy go opuszczali :). Jadąc od strony odrostrady w kierunku ronda, to Statoil jest wg mnie po lewej, bo na wprost jest Mc Donalds i zjazd w Podwale, no może i Nowomiejską. Jeśli wg. Ciebie to jest po prawej stronie ronda, to co jest po lewej jego stronie?. Chyba nie namalowano strzałek na jezdni w lewo dla tych, którzy chcą wjechać na trawnik w samym centrum ronda. Jeszcze raz sprawdzę sobie trasę od strony Podwala jak to wygląda, bo jadąc autem trzeba patrzeć nie tylko na poziome oznakowanie ale to, czy jakiś pojazd nie zatrzyma się gwałtownie przed tobą.

  25. No tak…Zapomniałam ,ze dalekowzrocznością Jesteś na bakier jesli Widzisz kwiatki a nie Widzisz drzew…Tyle na temat.P.S. Jesli Ktos w tym miejscu gwałtownie zatrzyma się przed Tobą ,to Bedziesz miec cholerne szczęście jeśli zaś nie to…Cholerne kłopoty…

  26. @A-F: faktycznie sprawdź sobie jeszcze raz tę trasę od Podwala… Dziś wjeżdżałem na rondo właśnie od strony wspomnianej ulicy i bez problemu można dostać się na wewnętrzny pas ronda. Natrafiłem także na pewien „talent” za kierownicą samochodu na rejestracjach SRC, który jadąc przede mna od strony mostu zmienił zewnętrzny pas na wewnętrzny tuż przed końcem „prawoskrętu” w Odrostradę. Nie dość, że na Ciągłej linii, wzdłuż której jechał już spory kawałek, to jeszcze bez sygnalizacji tego manewru…

  27. Sądzę,że HR się nie załamał tylko doszedł ,pewnie,do wniosku, że nie ma co ,,rzucać perły między wieprze,,- CYCERO,
    a szkoda ,bo facet zna się na rzeczy i potrafi to udokumentować fotkami! Prześledziłem Jego fotoreportaże tu i tam.
    Wam też to radzę.Pewnie mocno ,,fachowcom,,nadepnął na odciski, skoro tak histerycznie reagują,co niektórzy, na Jego rzeczowe uwagi.

  28. jest wjazd z podwale, ale czemu tylko na tym odcinku na wew. pas tylko wtedy idzie wjechac jak sa dwa pasy wolne. Nie lepiej by bylo wjechac na zewnetrzny i dalej jesli auto(lub ciagnik itp.) na wew pasie jedzie powoli, a potem wskoczyc na wew???????????????????????

  29. Do osoby podpisującej się „Drogi HR”: W dalszym ciągu zjeżdża się na most z wewnętrznego pasa i tak samo w przypadku zjazdu na odrostradę tylko, że tym razem teoretycznie nie grozi to stłuczką. Nie wiem jak chcesz wjechać na odrostradę jeżeli będziesz wyjeżdżał z ulicy Nowomiejskiej skoro zewnętrzny pas jest oddzielony z wewnętrznym linią ciągłą – aż tak przecież komibnować nie będziesz. Rzeczywiście problemem może być wyjazd z odrostrady w kierunku mostu w celu wjechania na statoil, skoro znaki pokazują, że z prawego możemy jechać tylko prosto i w prawo… Trudno, trzeba jechać zewnętrznym do samego końca.

  30. Racek,mistrzu kierownicy,szkoda,że nie mogę zobaczyć cię w akcji !! Ciekawa jestem twego automobilowego geniuszu….Jestem z opolskiego i wpieniają mnie takie szowinistyczne komentarze! Hołowczyc się znalazł !!

KOMENTARZE

Please enter your comment!
zapoznałem się z regulaminem
Please enter your name here