W 20 minut nauczą jak skutecznie unikać wizyt w urzędach

Tylko 20 minut wystarczy aby zdobyć podstawowe umiejętności związane z obsługą Systemu Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej, ułatwiającego mieszkańcom kontakt z magistratem za pomocą Internetu. Szkolenie odbędzie się 26 października.
W godzinach od 8:00 – 15:30 w Sali Kolumnowej Urzędu Miasta w Raciborzu, odbędą się interaktywne warsztaty, przybliżające podstawowe umiejętności związane z obsługą SEKAP – u, systemu umożliwiającego załatwianie urzędowych spraw drogą elektroniczną, bez konieczności fizycznej wizyty w urzędzie. Będzie też można bezpłatnie uzyskać specjalny podpis elektroniczny.

System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP) to projekt, którego celem jest stworzenie warunków organizacyjnych i technicznych dla świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną. W chwili obecnej system pozwala zmniejszyć liczbę wizyt w urzędzie dzięki oferowaniu na stronie www.sekap.pl kompletnej informacji o wszystkich usługach realizowanych przez administrację samorządową na Śląsku, możliwości pobrania najbardziej aktualnych wzorów formularzy oraz funkcji umożliwiającej sprawdzenie stanu zaawansowania załatwianej sprawy. Za pośrednictwem witryny można także zrealizować kilkadziesiąt usług bez konieczności wizyty w urzędzie.

- reklama -

– Dzisiaj SEKAP umożliwia ograniczenie liczby wizyt w magistracie. W przyszłości sprawi, że mieszkańcy będą mogli zapomnieć jak wygląda budynek urzędu, ponieważ cała ścieżka formalna będzie realizowana drogą elektroniczną – mówi Eugeniusz Romański, Dyrektor Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, instytucji Marszałka Województwa Śląskiego, które jest odpowiedzialne za wdrożenie SEKAP-u.

26 października w godzinach od 8.00 do 15.30 w Urzędzie Miasta w Raciborzu odbędą się warsztaty dla mieszkańców, podczas których każdy zainteresowany w ciągu 20 minut będzie mógł poznać podstawowe funkcje systemu, założyć osobistą skrzynkę kontaktową oraz nauczyć się jak załatwić sprawy urzędowe drogą elektroniczną. Każdy uczestnik szkolenia otrzyma specjalny podpis elektroniczny, umożliwiający podpisanie dokumentów przesyłanych Internetem.

– SEKAP został zaprojektowany, w taki sposób by nawet osoby o podstawowych umiejętnościach obsługi komputera mogły się nim posługiwać – mówi Dyrektor Romański – Podobnie jest z programem szkolenia, który będzie dostosowany do indywidualnych możliwości mieszkańców.

Urząd Miasta w Raciborzu jest jednym z najaktywniejszych uczestników projektu SEKAP, który działa obecnie w 78 instytucjach na terenie naszego regionu.

W trakcie 20-minutowego szkolenia:

– dowiesz się jakie korzyści przynosi SEKAP
– aktywujesz osobiste konto użytkownika
– zapoznasz się ze sposobem załatwienia wybranej sprawy poprzez SEKAP
– otrzymasz atrakcyjny gadżet.

Warsztaty organizuje Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego.

- reklama -

KOMENTARZE

Proszę wpisać swój komentarz!
zapoznałem się z regulaminem
Proszę podać swoje imię tutaj