
Od początku lutego rodzice przeglądający ubranka w sklepach COCCODRILLO mogą trafić na specjalną zawieszkę z prawdziwymi dziecięcymi majtkami, pod które próbuje sięgnąć internetowa łapka.

Celem kampanii prowadzonej pod hasłem „Promocja bezpieczeństwa w sieci” jest zwrócenie uwagi rodziców na problem bezpieczeństwa dzieci w Internecie oraz na kwestię odpowiedzialności rodziców za ich wychowanie, również w wirtualnym świecie. Akcję przygotowała Fundacja Dzieci Niczyje. Zawieszki pojawiły się w 150 sklepach na terenie całego kraju. Akcja potrwa do 15 lutego 2011 r.
– Rodzice nie mają świadomości, że ich pociechy mogą zetknąć się w sieci z pornografią, przemocą lub narazić się na kontakt z pedofilem. Większość rodziców w Polsce jest przekonana, że ich dziecko jest bezpieczne w Internecie – mówi Łukasz Wojtasik z Fundacji Dzieci Niczyje. – Chcemy zmienić świadomość rodziców. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie niestandardowych, zaskakujących środków. W trakcie kampanii pilotażowej przekonaliśmy się, że zawieszki z dziecięcą bielizną zwracają uwagę klientów sklepu i sprawiają, że zaczynają oni myśleć o problemie. Rodzice biorący udział w pilotażu otwarcie mówili, że na widok zestawienia dziecięcych majtek i komputerowego kursora zaczęli po raz pierwszy zastanawiać się, z kim ich dzieci mają kontakt w internecie – dodaje.
W sklepach COCCODRILLO na terenie całej Polski dostępne są materiały informujące o zasadach bezpieczeństwa w sieci, w tym opracowana przez ekspertów ulotka, zawierającą m.in. podstawowe reguły bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci – taka, którą powinien przeczytać każdy rodzic. Akcja informacyjna „Promocja bezpieczeństwa w Sieci” to także dobry przykład zaangażowania firmy w propagowanie społecznie ważnych treści.
– Sklepy COCCODRILLO uczestniczą w akcji, bo nie tylko chcemy ubierać dzieci, ale i troszczyć się o nie. Zdajemy sobie sprawę, że zagrożenia w Internecie to istotny problem, z którym wielu rodziców sobie nie radzi albo nie zdaje z niego sprawy. Właśnie dlatego chcemy zwrócić ich uwagę i podsunąć gotowe rozwiązania – mówi Monika Zakrzewska z firmy COCCODRILLO. Akcja jest prowadzona przez Fundację Dzieci Niczyje, w ramach programu Komisji Europejskiej Safer Internet. Głównym partnerem jest Fundacja Orange. Jej realizacja stała się możliwa dzięki współpracy z siecią sklepów COCCODRILLO.
Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.dzieckowsieci.pl/promocja
Sklepy COCCODRILLO w Raciborzu i najbliższej okolicy:
Auchan – lok. B36
ul. Rybnicka 97
47-400 Racibórz
tel. 032 777 43 04
Plaza – lokal nr 213
ul. Raciborska 16
44-200 Rybnik
tel. 032 755 70 19
ul. 1 Maja 12
44-330 Jastrzębie Zdrój
tel. 519 350 204
ul. Wałowa 2
44-300 Wodzisław Śląski
tel. 032 414-71-43





![Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a [ZDJĘCIA] Raciborska biblioteka nagrodziła najlepsze prace oparte na twórczości Juliusza Verne’a](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/konkurs-plastyczny-Podroze-z-Juliuszem-Verneem.jpg)

![Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA] Jak naprawdę wygląda życie na statku? Spotkanie z Miłoszem Szymańskim w raciborskiej bibliotece](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/milosz-szymanski.jpg)
![Raciborzanie współtworzą plan adaptacji miasta do zmian klimatu [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/Miejski-Plan-Adaptacji-do-Zmian-Klimatu-dla-Raciborza.jpg)



![Co czyta młodzież po obu stronach granicy? Polsko-czeskie seminarium w raciborskiej bibliotece [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/12/czy-mlodziez-w-czechach-czyta.jpg)
![Czy artysta ma prawo przekraczać granice? Debata na Stacji Młodych [ZDJĘCIA]](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/11/debata-mlodych-stacja-mlodych.jpg)




![Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu [ZDJĘCIA] Tomasz Hynek nowym komendantem KPP w Raciborzu](https://raciborz.com.pl/wp-content/uploads/2025/10/kpp-raciborz-komendant-tomasz-hynek.jpg)





