Powyższe stwierdzenie Jana Ámosa Komenský’ego stało się myślą przewodnią cyklu wykładów z obszaru dydaktyki twórczości, które przedstawiła goszcząca w PWSZ, Danuše Sztablová.
Uczestnikami interesujących spotkań. byli studenci kierunku edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych oraz terapii psychopedagogicznej. Prowadząca warsztaty, dzieląc się ze studentami swoimi doświadczeniami i ogromną wiedzą, odkrywała krok po kroku tajniki swojej wieloletniej działalności naukowej oraz dydaktycznej w formie analizy autorskiego programu, którego wybrane elementy bogato ilustrowane były pokazami multimedialnymi oraz działaniami praktycznymi, typowo warsztatowymi. Spotkania te, zorganizowane w ramach programu Erasmus z pewnością pozostawiły wiele twórczych refleksji i przyczyniły się do uatrakcyjnienia programu dydaktyki edukacji plastycznej. Program Erasmus, którego nazwa nawiązuje do imienia sławnego humanisty Erazma z Rotterdamu, został powołany w roku 1987 z myślą o propagowaniu i ułatwianiu wymiany studentów między uczelniami krajów Wspólnoty Europejskiej. Uczelnie uczestniczące w tym programie mogą również realizować wymianę nauczycieli akademickich, umożliwiając wykładowcom wyjazdy do partnerskich uczelni w krajach Europy w celu prowadzenia przez nich zajęć dydaktycznych.
Prezentowany fotoreportaż jest zapowiedzią szerszego materiału, który ukaże się na łamach „Eunomii” już po wakacjach.
Instytut Sztuki
dr Gabriela Habrom-Rokosz,
koordynator ds. programu Erasmus z ramienia Instytutu Sztuki
Artykuł zaczerpnięto z Eunomii nr 6 (46) / czerwiec 2011
Czytaj również:
– inne artykuły zaczerpnięte z Eunomii