Aktywność ruchowa dzieci ma niezwykle pozytywny wpływ na ich rozwój. Są inteligentniejsze i bardziej skoncentrowane.
Od lat badany jest wpływ umiejętności pływania na rozwój dzieci. Już w 1976 roku udowodniono, że dzieci, które nauczyły się pływać we wczesnym wieku cechowały się większą sprawnością motoryczną, koncentracją, inteligencją. Dzieci takie będą lepiej radziły sobie z nieznanymi sytuacjami oraz łatwiej nawiązywały kontakty z rówieśnikami. Ogólnie mówiąc, dzieci były lepiej przystosowane niż ich rówieśnicy, którzy nie uczestniczyli w programach wczesnego pływania, a wzrost w poczuciu własnej wartości i niezależności związany z pływaniem były podawane jako dodatkowe czynniki.
Hanna Boruta – 696 616 016
Adam Kin – 669 998 929
e-mail: [email protected]
www.plywanieszkrabow.pl
Wyniki tych badań potwierdzili także inny naukowcy, którzy wnioskują bezsprzeczną korzyść takiej formy stymulacji organizmu już w wieku niemowlęcym. Aby jednak można było mówić o osiągniętym efekcie i w pełni wykorzystać walory pływania i środowiska wodnego (zwłaszcza w tak młodym wieku). Niezbędne jest zastosowanie się do jednej podstawowej zasady, a mianowicie zasady systematyczności. Tylko regularne i systematyczne uczęszczanie na zajęcia pozwoli na osiągnięcie pożądanych i omówionych rezultatów. Nie należy jednak oczekiwać, że każde dziecko posiądzie te same cechy w tym samym stopniu. Warto dodać, że ta forma aktywności stosowana przez fizjoterapeutę z powodzeniem stosowana jest w rehabilitacji dzieci z nieprawidłowościami rozwojowymi (jak np. Podwyższone lub obniżone napięcie mięśni).
/artykuł sponsorowany/