Choć w wielu kwestiach mieszkańcy bloków i domków jednorodzinnych mieli rozbieżne zdania co do remontu, zgodnie zadecydowali: ruch nadal ma się odbywać w dwóch kierunkach, a ścieżka rowerowa jest zbędna.
Dziś w urzędzie miasta odbyło się drugie spotkanie poświęcone planowanemu remontowi ul. Polnej. Prezydent Lenk w asyście projektanta i urzędników jeszcze raz zaprezentował mieszkańcom możliwe warianty remontu, a ci mieli zdecydować się na jeden z nich. Wyszukiwano korzystne i niekorzystne aspekty każdego rozwiązania, aby wybrać najbardziej odpowiadające wszystkim.
Do wyboru były następujące opcje:
Wersja nr 1 – przedstawia stan istniejącej sytuacji ul. Polnej wraz z zaznaczeniem miejsc postojowych możliwych do wykorzystania zgodnie z przepisami ruchu drogowego.
Wersja nr 2 – zakłada wykonanie jezdni dwukierunkowej szerokości 5,5 m, ciągu pieszo-rowerowego szerokości 3,5 m po stronie numerów nieparzystych oraz zatok postojowych dla samochodów osobowych po drugiej stronie dla 30 pojazdów oraz 3 dla taksówek.
Wersja nr 3 – przewiduje wykonanie jezdni dwukierunkowej szerokości 5,0 m (szerokość zalecana dla uspokojenia ruchu pojazdów), chodnika szerokości 4,0 m z możliwością postoju 10 samochodów po stronie numerów nieparzystych oraz zatokami postojowymi dla 30 samochodów i 3 dla taksówek po drugiej stronie. Wersja ta nie przewiduje wybudowania ścieżki rowerowej.
Wersja nr 4 – założono wykonanie po stronie numerów nieparzystych ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,0 m, po drugiej stronie przewidziano skośne miejsca postojowe dla samochodów osobowych z wprowadzeniem jezdni szerokości 3,5 m i ruchem jednokierunkowym od marketu do skrzyżowania z ulicą Willową. Na odcinkach ulicy Polnej od ul. Opawskiej do marketu i od skrzyżowania z ul. Willową do ul. Żwirki i Wigury pozostaje ruch dwukierunkowy z jezdnią szerokości 6,0 m. Takie rozwiązanie umożliwia uzyskanie 50 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz 3 miejsc postojowych dla taksówek.
Po dyskusji zgodnie uznano, iż wersja nr 4 nie wchodzi w rachubę. Na Polnej funkcjonuje kilka zakładów produkcyjnych i usługowych, ruch w jednym kierunku uniemożliwiłby wjazd tam samochodów ciężarowych z towarem. Ciężarówki musiałyby przebijać się przez ulice Willową oraz Żwirki i Wigury, a na to nie zgadzają się tamtejsi mieszkańcy. I choć ten wariant zakładał największą liczbę miejsc parkingowych po remoncie, a o to właśnie chodziło mieszkańcom bloku, również i oni opowiedzieli się przeciwko. Stosunkowo najmniej minusów wyliczono przy omawianiu wersji nr 3, ze zwężoną dwukierunkową jezdnią i brakiem ścieżki. I choć zgłaszano (głównie drobne) zastrzeżenia, ostatecznie mieszkańcy niemal jednogłośnie (1 głos przeciw) zagłosowali za takim wyborem. Jak zapewnił prezydent, wstępne plany będą jeszcze modyfikowane gdy tylko okaże się, że są takie możliwości. Jedną z takich korekt ma być ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Pytany o termin remontu wyjawił, iż chciałby go przeprowadzić jeszcze w tym roku. Istnieje jednak drobna kolizja ze zgraniem poczynań z firmą Tauron, również planującą prace na tym terenie. Wobec powyższego magistrat nie obiecuje, iż roboty (będą prowadzone etapami, aby nie zamykać drogi dla ruchu na czas remontu) zostaną zakończone w 2015 roku. Będą niemniej czynione starania, aby sfinalizować prace do końca 2016.
/ps/
Czyli zeby zaoszczedzic czas najpierw zrobi sie nowa droge a 2 tyg pozniej wejdzie np. Tauron i polozy nowe kable…
A tak na powaznie to powariowali z tymi drogami rowerowymi. Radni nabijają statystyki farbą malując drogi tam gdzie jest spokojny ruch i bez klopotow mozna juz teraz jezdzic rowerami.
Tam gdzie trzeba wylozyc jakies srodki to droga rowerowa nie powstaje. I co z tego ze bedzie 100km drog rowerowych jak bedą fragmentami po 100m.