Od 30 września do 2 października odbywać się będzie I Festiwal Multidyscyplinarny. Głównym organizatorem jest Młodzieżowy Dom Kultury w Raciborzu.
ORGANIZATOR:
Młodzieżowy Dom Kultury w Raciborzu
WSPÓŁORGANIZATOR:
Agencja Promocji Ziemi Raciborskiej i Wspierania Przedsiębiorczości na Zamku Piastowskim w Raciborzu
PATRONAT HONOROWY:
Starosta Raciborski – Ryszard Winiarski
1. Cele Festiwalu:
– prezentacja umiejętności dzieci i młodzieży z województwa śląskiego w różnych dziedzinach artystycznych;
– motywowanie do rozwijania uzdolnień artystycznych, tj. fotografia, plastyka, teatr, taniec
i wokal;
– wspieranie multilateralnego porozumienia poprzez kulturę;
– promocja placówek oświatowo – kulturalnych powiatu raciborskiego i województwa śląskiego
– integracja, wymiana doświadczeń.
2. Festiwal adresowany jest do młodzieży w wieku od 13-19 lat z województwa śląskiego.
3. W roku 2016 w ramach Festiwalu Multidyscyplinarnego zostanie przeprowadzony konkurs fotograficzny na najlepsze „selfie” na tle charakterystycznej budowli architektonicznej lub pomnika w swoim miejscu zamieszkania. Zdjęcie ma być opatrzone krótkim komentarzem, w którym uczestnik uzasadnia swój wybór.
Jury konkursu zwracać będzie szczególną uwagę na:
– pomysłowość wykonanego zdjęcia
– kreatywność w uzasadnieniu wyboru miejsca
– jakość fotografii
– styl fotografii
4. Jeden uczestnik wysyła jedną pracę na konkurs. Szkoła bądź placówka wysyła max. 10 prac na konkurs. Prace nadesłane do Młodzieżowego Domu Kultury w Raciborzu stają się jego własnością.
5. Ustala się dwie kategorie konkursowe Festiwalu tj.13-15 lat i 16-19 lat, w których wyłonieni zostaną Laureaci: I, II, III miejsca oraz Nagroda GRAND PRIX. Organizatorzy przewidują również Wyróżnienia dla Laureatów Festiwalu oraz nagrodę w formie dopuszczenia do wystawy.
6. Fotografie w formacie: 300 dpi należy przesyłać drogą elektroniczną na adres [email protected] poprzez serwis przesyłania plików WeTransfer za pomocą linku.
W temacie wiadomości prosimy wpisać „Festiwal 2016”. Termin nadsyłania prac:
do 23 września 2016. Po terminie zdjęcia nie będą przyjmowane. Fotografie można również dostarczać do sekretariatu placówki na nośnikach typu pendrive – także w w/w terminie. Do każdego zgłoszonego poprzez transfer zdjęcia należy dołączyć wypełnioną kartę zgłoszenia.
Karta zgłoszenia stanowi załącznik niniejszego regulaminu oraz jest dostępna na stronie internetowej placówki.
7. Laureaci konkursu zostaną poinformowani drogą telefoniczną i mailową do dnia
27 września 2016 r. Bycie laureatem wiąże się z wymogiem uczestnictwa w całym festiwalu oraz warsztatach i imprezach towarzyszących. Nagrody nie będą przesyłane. Laureaci ponoszą koszty zakwaterowania i wyżywienia. Informacje nt możliwości noclegowych posiada sekretariat placówki: 32 415 23 28.
8. Dla laureatów konkursu odbędą się warsztaty filmowe z:
– Kamilem Staszczyszynem, studentem Organizacji Produkcji Filmowej i Telewizyjnej
w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera
w Łodzi. Kamil jest laureatem licznych konkursów i festiwali, m.in. „It Takes a Lot to Know a Man” ( teledysk do piosenka Damiena Rice-a) – scenariusz/reżyseria/montaż/produkcja; „Skin” Jóga ( teledysk) reżyseria i scenariusz; „ Ja zwierzę” etiuda animowana (reż. Michalina Musialik) – kierownik produkcji (film nagradzany na festiwalach w Polsce
i finalista wielu konkurów międzynarodowych w tym w Annecy, jednego z najważniejszych na świecie festiwali filmu animowanego; „Dzieciaku”- etiuda dokumentalna ( reż. Maciej Jankowski) – kierownictwo produkcji; „Take a look” – etiuda dokumentalna, kierownictwo produkcji reż. Maciej Jankowski; „Pustkowie”, średniometrażowy dyplom fabularny (reż. Jakub Michnikowski) – kierownictwo planu / asystent kierownika produkcji /fotosista; „Wahadełko”, etiuda fabularna (reż. Magdalena Bojdo) – kierownictwo produkcj/i/ kierownictwo planu; „Noticed”, etiuda fabularna (reż. Patrycja Filimon) – kierownictwo produkcji / kierownictwo planu.
– Bartłomiejem Starzakiem, studentem Uniwersytetu Wrocławskiego, wielokrotnym laureatem konkursów filmowych, współtwórcą nagrodzonych filmów krótkometrażowych na różnych konkursach, m.in. „Nakręć się na wybory” w Warszawie (I miejsce), Międzynarodowy Konkurs Filmowy „Lektury w kadrze” w Łodzi (wyróżnienie),
Ogólnopolski Konkurs Małych Form Dokumentalnych „Świat wokół mnie” w Rybniku
(II miejsce) i in.
9. Nagrodzone prace wystawione zostaną w galerii na Zamku Piastowskim w Raciborzu.
10. Wszyscy uczestnicy Festiwalu otrzymają dyplomy uczestnictwa, a zwycięzcy dyplomy i nagrody rzeczowe. Przewiduje się nagrody w obu kategoriach wiekowych: I, II, III miejsce oraz wyróżnienia. Dla najlepszej pracy – nagroda GRAND PRIX.
11. Werdykt jury jest niepodważalny i ostateczny.
12. Przebieg festiwalu:
30 września 2016
godz. 10.00 Młodzieżowy Dom Kultury w Raciborzu, ul. Stalmacha 12
Przywitanie uczestników
Poinformowanie o przebiegu festiwalu
11.00 – 14.00
warsztaty filmowe dla laureatów konkursu
14.00 – 16.00
Przerwa obiadowa
16.00 – 19.00
warsztaty filmowe dla laureatów konkursu
19.30 – 21.00 MDK w Raciborzu
Wieczór artystyczny przygotowany przez wychowanków MDK
1 października 2016
10.00 – 14.00 MDK Racibórz
warsztaty filmowe dla laureatów konkursu
14.00 – 16.00
Przerwa obiadowa
16.00 – 20.00
warsztaty filmowe dla laureatów konkursu
2 października 2016
9.30 – 13.00 MDK Racibórz
warsztaty filmowe dla laureatów konkursu – film/montaż, taniec
13.00 – 14.30
Przerwa obiadowa
17.00 Zamek Piastowski w Raciborzu
Gala Podsumowująca: wspólne występy taneczne uczestników wraz z tancerzami MDK, pokaz multimedialny (film warsztatowy, filmy promocyjne), otwarcie galerii, bankiet
Kontakt:
W sprawach organizacyjnych:
Katarzyna Tańska – specjalista ds. organizacji imprez kulturalno-oświatowych,
telefon: 32 415 23 28
W sprawach artystycznych:
Agnieszka Busuleanu-Jaksik – Dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Raciborzu
Adres e-mail: [email protected]
MDK w Raciborzu
Ul. Stalmacha 12, 47-400 Racibórz
Tel. 32 415 23 28
publ. /j/