Miasto otrzymało grant w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 na likwidację azbestu. Wysokość wnioskowanego dofinansowania to 1 426 142,32, a całkowita wartość projektu wynosi 1 501 202,44 zł.
Chodzi o projekt pn. Poprawa stanu środowiska naturalnego w mieście Racibórz poprzez oczyszczenie miasta z odpadów zawierających azbest.
Nabór wniosków do projektu przeprowadzono w okresie od 7 stycznia 2019r. do 6 lutego 2019r. Mieszkańcy, zarówno osoby fizyczne jak i przedsiębiorcy, ubiegali się o przyznanie dotacji celowej na usunięcie azbestu z budynków i odtworzeniem pokryć dachowych. Pozwoliło to na określenie potrzeb i zakresu zadań inwestycyjnych dotyczących wymiany azbestowych pokryć dachowych.
I tak po przeprowadzonym naborze, weryfikacji zgłoszonych wniosków i otrzymaniu decyzji o dofinansowaniu, w ramach projektu planowane jest usunięcie elementów zawierających azbest z 97 budynków zlokalizowanych na terenie miasta Racibórz.
Wśród wymienionych obiektów:
– 46 to budynki mieszkalne,
– 51 to budynki użytkowe.
Wysokość wnioskowanego dofinansowania to 1 426 142,32, a całkowita wartość projektu wynosi 1 501 202,44 zł.
Drogę do realizacji projektu otworzy podpisanie umowy z Urzędem Marszałkowskim. Powinno to nastąpić jeszcze w tym roku. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta poinformuje grantobiorców o kolejnych etapach realizacji projektu.
Projekt finansowany jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020, OŚ PRIORYTETOWA V Ochrona środowiska i efektywne wykorzystanie zasobów, DZIAŁANIE 5.2 Gospodarka odpadami, PODDZIAŁANIE 5.2.2 Gospodarka odpadami – RIT Subregionu Zachodniego (regulamin konkursu nr RPSL.05.02.02-IŻ.01.24-288/2018).
/UM Racibórz publ. c/